فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

آشنایی با ویژگی ها و تاریخچه بوت چلسی

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

بوت چلسی یکی از نمونه های کلاسیک بوت مردانه است؛ که به نظر می رسد قرار نیست هیچ وقت از مد بیفتند. بوت مردانه چلسی ویژگی های خاص خود را دارد؛ و احتمالا تاریخچه آن برای شما جذاب باشد. در این نوشته وبلاگ فروشگاه اسپرت لند، می خواهیم شما را با بوت چلسی بیشتر آشنا کنیم.

ویژگی های ظاهری بوت چلسی

بوت های چلسی دارای چارچوب بسته و چسبان است. بوتی که مچ پا را به طور کامل پوشش می دهد. اغلب بوت های چلسی دارای یک حلقه چرمی در پشت خود هستند. همچنین شاخصه دیگر بوت چلسی که می توان آن را شاخصه اصلی آن نیز دانست؛ وجود دو قسمت کشی در دو سمت آن است. این دو بخش کمک می کند بوت چلسی به راحتی پوشیده شود. همچنین این ویژگی باعث می شود بوت چلسی به خوبی روی پا بنشیند و حالتی چسبیده به پا داشته باشد.

تاریخچه بوت چلسی مردانه

به طور خلاصه تاریخچه این بوت مردانه ارزان به دوران ملکه ویکتوریا باز می گردد؛ اما ورود آن به صحنه مد و لباس و شهرت جهانی اش را باید به سال های دهه 1960 میلادی منتسب دانست. در زمان ملکه ویکتوریا، کار ساخت یک کفش به کفاشی مشهور به نام جی اسپارک هال سپرده شد. حاصل این کار طراحی و ساخت بوت چلسی بود. این بوت از آن زمان به عنوان کفشی محبوب برای عامه مردم، جهت پیاده روی و اسب سواری شهرت یافت. البته این پایان کار بوت چلسی نبود؛ و پس از آن به مرور بوت چلسی از نمونه اولیه توسعه یافت. افزایش میزان انعطاف پذیری آن در این سال ها موجب شد که به عنوان کفشی راحت برای پیاده روی تبدیل شود.

از سویی در طول سال های پس از طراحی اولیه بوت چلسی، مدتی این بوت از صحنه توجه خارج شد. تا اینکه در اواخر دهه 1840 میلادی دوباره به سبکی برجسته در مردمان مغرب زمین تبدیل شد. در طول سال های دهه 1960 میلادی بود که بوت چلسی توسط هنرمندان محبوب انگلیسی، از جمله اعضای گروه موسیقی بیتلز و رولینگ استون، مورد استفاده قرار گرفت. این کار همزمان با محبوبیت این گروه های موسیقی و سبک خاص اجرای آنها، موجب محبوبیتی دوچندان برای این بوت مردانه شد. پیراهن دکمه دار، کراوات نازک، ژاکت های چرمی و شلوارهای جین، محبوب ترین لباس هایی بودند که با بوت چلسی هماهنگ شده و جذاب به نظر می رسیدند. ظاهرا باید دهه 1960 میلادی را دهه تولد دوباره بوت چلسی در دنیای مد و لباس دانست. امروزه بوت های چلسی انواع مختلف و ترکیب های متنوعی دارند؛ که شاید بتوان بوت چلسی بیتلز را معروف ترین انشعاب آن دانست.

بوت-چلسی

ست کردن بوت چلسی با سایر لباس ها

یکی از ویژگی های جذاب این بوت مردانه امکان ست کردن آن با طیف وسیعی از لباس هاست. در واقع این بوت نه آنقدر کلاسیک است که نشود با تیپ اسپرت هماهنگش کرد؛ و نه آنقدر اسپرت است که مناسب پوشیدن با یک تیپ کلاسیک نباشد. پوشیدن بوت چلسی با شلوار چین اولین پیشنهاد ما در این زمینه است. تنها کاری که باید بکنید این است که پاچه شلوار را در ارتفاعی تنظیم کنید (با تا زدن) که بخش کشی بوت نمایان شود؛ و البته فاصله خالی بین بوت و شلوار ایجاد نشود.

اگر می خواهید بوت چلسی را با یک شلوار پارچه ای ست کنید؛ مهم ترین نکته آن است که شلوار پارچه ای در بهترین ارتفاع قرار گیرد. طوری که حتی یک سانتیمتر کوتاه نباشد؛ و همچنین به دلیل ارتفاع بیشتر شکسته نشود و روی کفش ننشیدند. کت چرمی مردانه روشی عالی برای ایجاد سبکی اسپرت با بوت چلسی است. از سویی پیراهن سفید دکمه دار و کراوات های نازک، بهترین پیشنهاد برای ساخت سبک کلاسیک با این بوت مردانه هستند.

در نهایت پیشنهاد می کنیم از پوشیدن شلوارهای ورزشی یا اسپرت با بوت چلسی اجتناب کنید. مگر اینکه مطمئن باشید یک فوق حرفه ای در ایجاد انواع سبک پوشش هستید!