فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بررسی مهمترین مزایای کفش پیاده روی و انتخاب مناسب

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

برای بسیاری از ما ورزش کردن یکی از اهداف دور از دسترس به نظر می رسد. خالی کردن ساعتی برای رفتن به باشگاه ورزشی برای بسیاری از افراد تقریبا غیرممکن است. در این شرایط استفاده از ورزش های انفرادی می تواند تا حدودی خلا ایجاد شده را پر کند. در میان ورزش های انفرادی نیز، پیاده روی را می توان سبک ترین و البته موثرترین ورزش ممکن دانست. مهم ترین مزیت پیاده روی در این است که می توان آن را به طور متوالی و در هر شرایطی انجام داد. کافی است به طور روزانه بخشی از مسیر رفتن به محل کار را پیاده طی کنید؛ تا از مزایای بی شمار این ورزش ساده و ارزان بهره مند شوید. اگرچه پیاده روی ورزشی با حداقل امکانات و تقریبا رایگان است؛ اما بهتر است درباره انتخاب کفش مناسب برای انجام آن دقت و وسواس زیادی به خرج دهید.

یک کفش پیاده روی مناسب و استاندارد مزایای مشخصی دارد؛ که در این مقاله وبلاگ فروشگاه اسپرتلند به آن می پردازیم. این در حالی است که یک کفش نامناسب برای پیاده روی ، می تواند بسیار اذیت کننده باشد؛ و صدمات جبران ناپذیری را ایجاد نماید. پس بهتر است اگر اهل پیاده روی های طولانی مدت هستید؛ در درجه اول انتخاب مناسبی برای انجام این کار داشته باشید. در ادامه سه مزیت اصلی استفاده از کفش پیاده روی استاندارد را با شما در میان می گذاریم.

 

خستگی کمتر و کالری سوزی بیشتر

بسیاری از ما پیاده روی را با همان کفش های مهمانی و رسمی خود و با هدف کالری سوزی انجام می دهیم. این کفش ها اصلا مناسب پیاده روی ساخته نشده اند؛ و در پیاده روی های طولانی مدت می توانند خیلی زود پاهای شما را خسته کرده و توان شما را برای ادامه فعالیت کاهش می دهد. همین خستگی کافی و دردهای عضلانی است که شما خیلی زود از انجام برنامه منظم روزانه پیاده روی خود دل زده شوید. طبیعی است که در این شرایط، حتی اگر فعالیت خود را ادامه دهید؛ کالری کمتری را می سوزانید. این در حالی است که پیاده روی با یک کفش استاندارد و ساخته شده برای این کار، موجب خستگی کمتر و توان بدنی بالاتر برای ادامه فعالیت می شود.

 

کفش-پیاده-روی

سلامت جسمی بیشتر

به بسیاری از افراد که دچار مشکلات مرتبط با ستون فقرات هستند؛ پیاده روی را به عنوان یک ورزش عالی و مناسب معرفی می کنند. پیاده روی از جمله ورزش هایی است که به مرور موجب تقویت عضلات پشتی و تحتانی بدن می شود؛ و در نتیجه باعث کاهش فشار روی ستون فقرات و کاهش دردهای اسکلتی ناشی از تحت فشار قرار گرفتن عصب های خارج شده از نخاع خواهد شد. همه اینها به مناسب بودن کفش شما بستگی دارد. یک کفش نامناسب و غیر استاندارد، می تواند فشار روی ستون فقرات و کف پاهای شما را افزایش دهد. همچنین کفش پیاده روی نامناسب به راحتی موجب برهم خوردن شکل ایستایی و فشار جانبی روی ستون فقرات شما می شود. در واقع اثرات منفی پیاده روی با کفش نامناسب به قدری زیاد است؛ که ممکن است مشکلات جدی سلامتی برای شما ایجاد نماید. در نتیجه پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه چنین کاری را بدون داشتن یک کفش پیاده روی مناسب انجام ندهید.

 

عمر بیشتر کفش

برعکس تصور اولیه، پیاده روی مداوم می تواند خیلی راحت کفش شما را دچار فرسایش کند. واقعیت آن است که فارغ از آسیب های وارده به شما، کفش های رسمی برای پیاده روی طولانی مدت ساخته نشده اند؛ و در چنین شرایطی خیلی زود دچار مشکل می شوند. این در حالی است که کفش های پیاده روی، دارای رویه و کفه هایی مناسب این فعالیت هستند؛ و علاوه بر حفظ سلامت شما، خودشان نیز دوام بیشتری دارند.