فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ویژگی‎های یک کفش زمستانی

در راهنما / راهنمای خرید

آیا شما نیز هر سال دچار این مشکل هستید که در زمستان چه بپوشید؟ دقیقا زمانی که میدانید زمستان در حال آمدن است و خودتان را از قبل آماده می‏کنید که کفش مناسب بخرید. البته قبل از خرید کفش باید از خود این سوال را بپرسید که در زمستان چه فعالیتهایی انجام میدهید؟ همچنین برخی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که هنگام رفتن به محل کار چه بپوشیم، برای پیادهروی در بین فعالیتهای بیرون از خانه چه کفشی بپوشیم و این کفش زمستانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد. فراموش نکنید به کفشهایی که باید از آنها اجتناب کنید نیز توجه کنید.

برای مثال از كفشهايي كه شما را در معرض سرما و رطوبت شديد قرار ميدهند بايد اجتناب كرد. با این حال، انتخاب کفشی که شما را گرم نگه میدارد و پاهایتان را خیس نمیکند، کار آسانی نیست. به همین دلیل این مقاله جهت کمک به انتخاب کفش مناسب برای شما، ارزش خواندن دارد!

در طول زمستان، شما با انواع مختلف کفش و مدهای جالب روبرو میشوید. بهتر است عقب نمانید! شما به چیزی نیاز دارید که نه تنها شما را گرم و خشک نگه دارد بلکه به لحاظ ظاهر نیز به شما زیبایی ببخشد. شما به کفشی نیاز دارید که هم کاربردی باشد و هم شیک. چرا وقتی انواع مختلف کفش وجود دارد که میتواند جلوهای به ظاهر شما ببخشد ، جذاب به نظر نرسید؟


ویژگی‎هایی-کفش-زمستانی

مهمترین ویژگیهای یک کفش زمستانی

واقعا هیچ چیز بدتر از گذراندن یک روز کامل در کفشهای خیس نیست! فرقی نمی‌کند کجا باشید چه در دفتر کار، چه در پیادهروی و چه در مسافرت،کفشهای خیس میتواند بسیار آزاردهنده باشد. چنین کفشی فقط باعث از بین رفتن انرژی شما شده و روحیه شما را برای ادامه فعالیت کاملا تخریب میکند. به هر حال انتخاب کفش مناسب آب و هوای سرد و زمستانی چالش برانگیز است؛ از این رو در این مقاله قصد داریم به معرفی مناسبترین کفشهای زمستانی بپردازیم.

گرم بودن کفش

کاملا واضح است که موضوع گرم بودن کفش از مهمترین نگرانیها در خرید کفش زمستانی و کفش نیم ساق زنانه است. کفشها و چکمههایی وجود دارند که می‌توانند به راحتی تا 100- درجه فارنهایت معادل 73- درجه سانتیگراد را کنترل کنند. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید خود را از قبل آماده کنید. چنانچه در تابستان قصد خرید کفش زمستانی دارید، ممکن است دمای پایینی برای تست کفش نداشته باشید، در این صورت توصیه میشود مواد روکش را بررسی کنید. روکشهای خوب از موادی مانند پشم، زایلکس، اکریلیک و پلی پروپیلن ساخته شده‏اند. همچنین ممکن است از سایر مواد حرارتی Thinsulate (تینسولیت) استفاده شود. یک ماده عایق خوب برای کفش زمستانی باید بین 400 تا 800 گرم باشد.

راحت بودن کفش

وقتی قرار باشدکفش زمستانی را به مدت طولانی بپوشید، راحتی مسئله مهمی است. اما منظور از راحتی در کفش چیست؟
کفش
های راحت باید حالت صحیح راه رفتن را ساپورت کرده و از قوس پا محافظت کنند. همچنین کفی کفش باید به راحتی پا در کفش کمک کنند. بررسی کنید که حتما کفی دارای پشتیبانی قوس و روکش باشد. چنانچه از کفیهای ارتوپدی مخصوص استفاده شده باشد، مطمئن شوید که مناسب کفش است.

تنفس پذیر بودن کفش

روکش کفش یا بوت به غیر از عایق بندی پاها در برابر سرما اهداف دیگری نیز دارد. بیشتر کفشها و چکمههای زمستانی دارای خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی هستند که از رشد باکتری یا بوی پا جلوگیری میکند. هنگام خرید کفش زمستانی، این عوامل را در نظر داشته باشید. تنفسپذیر بودن و ضد آب بودن در واقع در تضاد باهم هستند. به این معنا که اکثر کفشهای سبک که دارای تنفس عالی هستند اغلب موجب نفوذ آب به داخل میشوند. یک کفش زمستانی خوب باید موادی را ترکیب کند که هر دو ویژگی را ساپورت میکند. کفشهای چرمی کامل ضدآب هستند اما ممکن است تنفس خوبی نداشته باشند. موادی مانند Gore-Tex قابل تنفس و ضد آب هستند.

قابلیت کشش و انقباض کفش

کشش کفش بستگی به عمق و اندازه لگها دارد. لگها به برآمدگیها و کانالهایی گفته میشود که از افتادن و لغزش جلوگیری میکنند. این لنگه ها لاستیکی هستند. برای محافظت در زمین های ناهموار، به دنبال کفشی با ترمز پاشنه باشید. لاستیک بهترین ماده برای یک زیره خوب است. زیرههای قابل تعویض نیز مطلوب هستند زیرا دوام کفش را افزایش میدهند.

ضدآب بودن

هنگام خرید کفش ضدآب، به دنبال ویژگیهایی باشید که مانع از ورود آب برف، برف یا آب به کفش شما شود. خواص مقاوم در برابر آب در قسمت بالای کفش شما به خوبی عمل میکند و از خیس و مرطوب شدن کفش پیشگیری میکند.

 
 

وزن کفش

شما در حال آموزش نظامی برای حمل وزنههای سنگین در طول زمان نیستید! شما به کفشی نیاز دارید که روی پای شما سبک باشد. کفشهای زمستانی ممکن است آنطور که میخواهید سبک نباشند اما این به آن معنا نیست که همیشه باید کفشهای سنگین بپوشید. مواد کفی و روکش ممکن است وزن کفش شما را افزایش دهد. به دنبال کفشی باشید که نه تنها گرم باشد بلکه برای پوشیدن نیز سبک باشد. وقتی متوجه شدید که سنگینترین کفش تابستانی شما سبکتر از سبکترین کفشهای زمستانی شما است، تعجب نکنید. گیج کننده به نظر میرسد اما منطقی است.

حفظ و مراقبت از مچ پا

فقط چون کفش شما بلند است، به این معنی نیست که از مچ پای شما حفاظت میکند. وقتی برای خرید کفش های زمستانی میروید، به دنبال یک ساختار محکم یا کنارههایی با روکش مناسب باشید.

اندازه کفش

احتمالا شما نیز در چنین شرایطی قرار گرفتهاید، کفشی که برایتان مناسب نبوده اما بسیار زیبا به نظر میرسیده است. حواستان را جمع کنید تا به دام نیفتید. کفشی مناسب پیدا کنید تا بعدا پشیمان نشوید. کفشهای کوچکتر از پای شما باعث ایجاد تاول میشود و راه رفتن روی برف را دشوار میکند. همچنین کفشهایی که برایتان خیلی بزرگ است نیز مشکلاتی برایتان به وجود میآورد. یک کفش را قبل از خرید امتحان کنید تا از راحتی آن اطمینان حاصل کنید. همچنین برای افزایش راحتی و گرما جوراب بپوشید.

سبک و استایل کفش

پیدا کردن یک کفش زمستانی که هم مد باشد و هم ویژگیهای مناسب یک کفش زمستانی را برآورده کند ممکن است سخت به نظر برسد اما غیرممکن نیست. تولیدکنندگان بیشماری وجود دارند که اهمیت ترکیب ظاهر شیک و جنبه کاربردی را درک کرده و آن را در طراحی و تولید در نظر می‌گیرند. اگر فردی شیک هستید، نگران پوشیدن کفشها و چکمههای زمستانی خستهکننده نباشید که با لباستان هماهنگ نیست.

طرحهای شگفتانگیز مختلفی وجود دارد که برای فصل سرما مناسب است. همه چیز به سلیقه و ترجیح شما بستگی دارد. به خودتان لطف کنید و کفشهایی را انتخاب کنید که بنظرتان جذاب باشد.

به انتهای مقاله رسیدیم، امیدواریم با استفاده از راهنماییهایی که در این مطلب به آنها اشاره شد، بتوانید کفشی شیک و مناسب زمستان برای خود یا عزیزانتان خریداری کنید که در عین زیبایی بخشیدن به استایلتان، به سلامتتان نیز کمک کند.