فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب کتانی ورزشی مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

کفش ورزشی یکی از همه کاره ترین و راحت ترین گزینههای کفش برای مردان است. این کفشها نه تنها برای هر کسی فوق العاده به نظر میرسند، بلکه با طیف وسیعی از لباسها نیز قابل استفادهاند. چه بخواهید به زمین بسکتبال بروید یا در کافه با دوستان خود ملاقات کنید، پوشیدن کفش کتانی در هر صورت شیک و زیباست.

کفشهای کتانی انواع و مدلهای بیشماری دارد بنابراین برای هر موقعیتی میتوان کفش کتانی مناسب آن را یافت. به هر حال، در برخی موارد یک کفش کتانی ساده و معمولی بسیار شیکتر از سایر سبک کفشهاست.

کتانی-ورزشی-مردانه

کفش کتانی چیست؟

در اصل، کفشهای کتانی مردانه کفش‌هایی ساده و نرم با کف لاستیکی هستند که برای کارهای روزمره و عادی و یا انجام فعالیتهای ورزشی ساخته شدهاند. این سبک کفش به قدری کاربردی و محبوب است که کمد لباس هیچ مردی بدون آن کامل نیست، حتی اگر آن مرد بخواهد پنج روز در هفته کت و شلوار و کراوات بپوشد!

انواع کفش کتانی

کفش کتانی به دلیل کارایی گستردهاش در فعالیت‌های روزمره و فعالیت‌های ورزشی، انواع مختلفی نیز دارد:

کفش کتانی مخصوص دویدن (Running)

همانطور که از نامش پیداست این کتانی هنگامی که قصد دارید به آرامی بدوید استفاده میشود.

کفش کتانی پیاده روی (Walking)

کتانی پیاده روی نیز دم دستی ترین و پرکاربردترین کفش برای پیاده روی‏های روزانه است. به این دلیل که استایل این کفش به گونه‌ای است که تقریبا با اکثر تیپ‏ها هماهنگی دارد، مخصوصا کتانی سفید که با هر تیپ و لباسی پوشیده شود استایل محشری میسازد!

کفش کتانی مخصوص فوتبال (Football Sneakers)

کفش کتانی فوتبال نیز با در نظر گرفتن عواملی همچون نوع زمین بازی ( مانند زمین سخت، زمین نرم، چمن مصنوعی، زمین داخل سالن و... )، ویژگی منحصربه فرد پاهای شخص و ... خریداری میشود و البته هر بازیکن با توجه به ترجیحات شخصی خودش کفش کتانی فوتبال خود را انتخاب میکند چرا که مهم است فرد هنگام پوشیدن کفش چه احساسی داشته باشد.

برندهای معروف تولید کننده کتانی

آدیداس (Adidas)

نایکی(Nike)

اسکیچرز (Skechers)

کانورس (Converse)

ریباک(Reebok)

ونس (Vans)

نحوه پوشیدن کفش کتانی

کاملا واضح است که مردان به کفشهای مجلسی علاقه زیادی دارند به این صورت که کمد لباسهایشان پر از بندهای مونک، آکسفورد و چکمههای چلسی در هر نوع چرم و متریالی است. مردان دوست دارند لباسها و کفشهای مجلسی و شیک بپوشند، چرا که احساس قدرتمندی، قوی و زیبا بودن به آنها میدهد. با این حال، یک مرد نمیتواند تمام عمر خود از کفش و لباس چرم استفاده کند و کفشهای کتانی بخشی ضروری از کمد لباس هر مرد است. گاهی وقت‏ها تمام سردرگمیها با انتخاب یک جفت کفش کتانی از بین میرود.

کفش اسپرت Athletic در مقابل کتانی اسپرت

نیازی نیست سردرگم شوید چراکه ما در اینجا راجع به کفش‏های ورزشی حرفهای صحبت نمی‏کنیم به این دلیل که نوع استفاده آن و زمان و مکان مناسب آن مطمئناً محل تمرین و انجام ورزش مخصوص شماست. برای مثال این مکان میتواند سالن بدنسازی، پیست اسکی، هر کجا که صخره نوردی میکنید، یا هر کجا که فعالیت بدنی تحت عنوان "ورزش" انجام میدهید، باشد.

حال برای رستوران رفتن، انجام کارهایتان در سطح شهر و ... هیچ نیازی به پوشیدن کفش ورزشی حرفهای ندارید البته طوری هم نباشید که با استایل بیربط و نامرتب به گردش بروید اما چنانچه به دنبال انجام امور عادی و ورزش "ظاهری" و نه صرفا حرفهای هستید یک کتانی ورزشی ساده غیرحرفهای بهترین است. در واقع کفش کتانی برای آن دسته از افرادی مناسب است که به دنبال ورزش ظاهریاند و نه ورزش واقعی.

آیا لازم است کفش کتانی بخریم؟

کاملا! هر مردی، صرف نظر از سبک و نوع لباش ورزشی باید حداقل یک جفت کفش کتانی داشته باشد. زیبایی کفشهای کتانی در ساده بودن آنهاست و البته قیمتشان نیز نسبت به کفشهای ورزشی حرفهای ارزانتر است. به همین دلیل شما میتوانید چند کفش کتانی با طرح و رنگهای مختلف برای خود خریداری کرده و کلکسیونی از کفشهای کتانی داشته باشید.

7 نکته که هنگام خرید کفش کتانی باید به آن توجه کنید

بسته به نحوه برخورد شما، خرید کفشتان میتواند به هر طریقی انجام شود. خرید، مانند همه چیزهای دیگر در زندگی نیازمند توجه و دقت است.

در اینجا 7 نکته ذکر شده که میتوانید برای دقت بیشتر هنگام خرید خود در نظر داشته باشید:

1. به این فکر کنید که برای چه موقعیتی خرید میکنید. تصمیم گیری در این مورد به شما کمک میکند تا جستجوی خود را به طور موثر محدود کنید.

2. چند استایل متناسب با نیازتان انتخاب کنید. به عنوان مثال، لباس اداری را در نظر بگیرید. بسته به نوع و سبک کار، میتوانید به دنبال یک جفت کفش کتانی هوشمند بروید.

3. واقعا لازم نیست کفشهای مارک دار بخرید. اما قبل از هر خرید، نام برند مدنظر و بودجه خود را در نظر بگیرید. این به شما کمک میکند تا کیفیت محصول را تعیین کنید و اینکه آیا نام برند و مدل کفشهای تولیدی آن با سبک زندگی شما متناسب است یا خیر.

4. برای اطمینان و اطلاع از تجربیات سایر مشتریان، بررسیهای محصولات و نظرات مشتریان را به صورت آنلاین پیدا کنید. در این صورت است که میتوانید از خرید محصولاتی که رتبه یا نظرات خوبی ندارند اجتناب کنید زیرا ممکن است کیفیت بالایی نداشته باشند.

5. اندازه کفش بسته به کشوری که در آن تولید می‌شود و برند آن متفاوت است. در حالی که ایده آل است همچنان کفشتان یک سایز همیشگی داشته باشد بنابراین توجه به راهنمای اندازه ذکر شده توسط فروشگاه را فراموش نکنید.

6. در حالت ایده آل، راحت