فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب سویشرت ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

با توجه به نزدیک شدن فصل سرما باید به فکر خرید لباس های گرم و مناسب بود اما گاهی اوقات هوا آنقدر سرد نیست که بتوان از کاپشن و پالتو استفاده کرد و داشتن یک سویشرت بسیار کاربردی است. سویشرت دارای ضخامت مناسبی است که گرمای بدن را به راحتی فراهم می آورد و برخی از آن ها دارای پوشش ضد آب می باشند. پوشیدن سویشرت بعد از فعالیت های ورزشی و تحرک های زیاد بدن را گرم نگه می دارد تا از گرفتگی و سفتی عضلات و سرد شدن بدن جلوگیری کند و یکی از گرم ترین و راحت ترین پوشش های زمستانی است.

طراح اولین سویشرت

سویشرت در زبان انگلیسی به آن (Jumper) جامپر می‌گویند که ایده ی طراحی سویشرت برای نخستین بار توسط بنجامین راسل بازیکن تیم فوتبال آمریکا در سال 1926 به عنوان یک لباس ورزشی بسیار مناسب و راحت مطرح شد؛ زیرا بنجامین از لباس های پشمی که در حین تمرین و ورزش باعث خارش بدن می شد به شدت بیزار بود.

بنابراین ایده ی تولید لباس پنبه ای را با پدر خود در میان گذاشت و پدرش در سال 1930 آن ایده را اجرا نمود. بدین ترتیب بلوز ورزشی پنبه ای که همان سویشرت می باشد به معنی عرق گیر تولید شد که قابلیت تنفس پذیری دارد و باعث می شود هوا به راحتی در لباس جریان پیدا کند.

تغییرات سویشرت با گذشت زمان

سویشرت در اوایل تولید فقط به عنوان بلوز ورزشی پنبه ای ضخیم برای ورزشکاران کارایی داشت؛ زیرا طبق عملکرد سویشرت به دلیل به کار رفتن الیاف پنبه، عرق های بدن ورزشکار را جذب و به تعادل دمای بدن ورزشکار در حین انجام ورزش کمک شایانی می نمود.

در گذر زمان و پیشرفت در طراحی مدل های تولید شده، پوشیدن سویشرت برای افراد دیگر در شرایطی غیر از ورزش رواج پیدا کرد و در استایل روزانه ی افراد جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داد.

در این صورت، افرادی که به استایل کژوال و غیررسمی علاقه مند هستند، می‌توانند سویشرت ورزشی زنانه را روزانه در خانه یا خرید به تن کنند.

انواع سویشرت Sweatshirt

عده ی زیادی از افراد بدون توجه به سن و جنسیت از سویشرت استفاده می نمایند و یکی از ضروری ترین آیتم های کمد لباس شخصی می باشد. سویشرت انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

سویشرت یقه گرد Round Neck Sweatshirt

سویشرت یقه گردی که از جنس پنبه تولید شده است بسیار مناسب هوای سرد می باشد و پوشیدن آن در زیر یک ژاکت می تواند بهترین انتخاب برای یک استایل راحت، اسپرت و شیک باشد.

این نوع سویشرت ها غالبا جیب ندارند و ترکیب آن با یک شلوار جین آبی رنگ انتخاب هوشمندانه ای می باشد


سویشرت کلاه‌دار Hoodie

هودی ورزش مردانه نام دیگر سویشرت کلاه دار است که اکثرا دارای جیب می باشند و با سایز های بالاتر از سایز اصلی برای راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در بازار معمولا هودی هایی از جنس نخ و پنبه موجود است که در میان افراد جوان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از رایج ترین استایل ها در میان استفاده کنندگان، ترکیب هودی با کاپشن می باشد که استایلی کژوال و شهری است.

برای داشتن استایلی زیبا و جذاب می توان هودی خود را به رنگ تیره مانند خاکستری یا مشکی انتخاب کرد و با کاپشنی به رنگ روشن ترکیب و از یک شلوار جین و کفش اسپرت استفاده کرد.

سویشرت-ورزشی

سویشرت کلاه‌دار Hoodie

هودی نام دیگر سویشرت کلاه دار است که اکثرا دارای جیب می باشند و با سایز های بالاتر از سایز اصلی برای راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

در بازار معمولا هودی هایی از جنس نخ و پنبه موجود است که در میان افراد جوان از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. یکی از رایج ترین استایل ها در میان استفاده کنندگان، ترکیب هودی با کاپشن می باشد که استایلی کژوال و شهری است.

برای داشتن استایلی زیبا و جذاب می توان هودی خود را به رنگ تیره مانند خاکستری یا مشکی انتخاب کرد و با کاپشنی به رنگ روشن ترکیب و از یک شلوار جین و کفش اسپرت استفاده کرد.

سویشرت ورزشی Sportswear sweatshirt

همانطور که در بالا اشاره شد یکی ازکاربردی ترین انواع سویشرت ها، سویشرت ورزشی هستند که معمولا از جنس پنبه یا پلی استر تولید می شوند که بسیار تنفس پذیر و کشسان می باشند تا به راحتی با حرکت بدن ورزشکار تغییر شکل دهند.

سویشرت های ورزشی در طرح ها و رنگ های جذاب برای ایجاد انگیزه برای ورزش کردن تولید می شوند که بسیتر مناسب و کاربردی می باشند.

 

سویشرت کراپ Crop Top Sweatshirt

امروزه با تغییراتی در مدل های سویشرت، مدلی در میان بانوان رواج پیدا کرده است به نام سویشرت کراپ که نیم تنه می باشند. هودی یا سویشرت های نیم تنه بیشتر مورد استفاده ی خانم های ورزشکار است که علاوه بر زیبایی، راحتی بیشتری را در پی دارند.

پولیور Pullover

اگر سویشرت به جای پنبه از جنس کاموا تولید شود به اسم پولیور شناخته می شود. پولیور ها بیشتر برای پوشش آقایان مورد استفاده قرار می گیرد که ترکیب آن با یک پیراهن یقه دار بی نظیر می شود.

سویشرت‌های آستین حلقه‌ای Sleeveless Sweatshirt

معمولا سویشرت های آستین حلقه ای دارای کلاه می باشند که با نام هودی های آستین حلقه ای نیز شناخته می شوند.

این سویشرت ها بر روی لباس های آستین دار پوشیده می شوند که می توان با ترکیب رنگ های جذاب، استایلی خاص و شیک را به خود اختصاص داد و برای استفاده ی روزانه و فعالیت های ورزشی کاربرد فراوانی دارند.

سویشرت-ورزشی

سویشرت زیپ‌دار Zip-up Sweatshirt

تولید کنندگان برای استفاده ی راحت تر از سویشرت ها توسط افراد، مدل های زیپ دار را طراحی نموده اند که به وسیله ی زیپ از جلو باز و بسته می شوند. به نوع کلاه دار این مدل سویشرت ها، هودی های زیپ دار Zip-up hoodieنیز گفته می شود که طرفداران خاص خود را دارد. برای انتخاب و خرید این مدل حتما به این نکته توجه داشته باشید که از زیپ با کیفیت در دوخت آن استفاده شده باشد تا در اثر استفاده ی مکرر به زودی خراب نشود.

سویشرت یقه اسکی Turtle Neck Sweatshirt

نوع دیگری از سویشرت ها، سویشرت یقه اسکی می باشد که دارای یقه ی بسیار بلندی است و گرمای بیشتری را به بدن می بخشد. به همین دلیل این نوع سویشرت بسیار مناسب هوای سرد و فصل زمستان است.

در صورت انتخاب این مدل سویشرت باید به این نکته توجه داشته باشید که کلاه مناسبی نیز تهیه کنید؛ زیرا این مدل بدون کلاه می باشد.

در هنگام انتخاب سویشرت مناسب علاوه بر دقت در انتخاب مدل های سویشرت باید به کیفیت دوخت، کیفیت و جنس پارچه، کیفیت زیپ، سایز مناسب و رنگ لباس توجه فرمایید. سعی کنید رنگ هایی را انتخاب کنید که قابلیت ست شدن با رنگ های دیگر را به راحتی داشته باشد.

افراد با توجه به سلیقه، اندام و استایل شخصی سویشرت های بلند و کوتاه را انتخاب می نمایند اما اگر گرما بخشی بیشتری مد نظر شما می باشد، سویشرت هایی با قد بلند را انتخاب نمایید.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: ست های ورزشی مناسب فصل پاییز

حرف آخر در رابطه با خرید سویشرت ورزشی

در این مقاله سعی بر آن داشتیم که نکات مفید و کلیدی را برای انتخاب مناسب ترین سویشرت، خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. امید است که با مطالعه ی این مقاله بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید.