فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید شلوار ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

هر شخصی که به سلامتی و تناسب اندام خود اهمیت می دهد، باید ورزش روزانه را در برنامه ی خود بگنجاند و برای انجام تمرین های ورزشی باید از لباس مناسب آن ورزش استفاده کرد.

داشتن لباس راحت و مناسب می تواند انگیزه ی ورزشکار را بیشتر کند و در ایجاد حس خوب به وسیله ی ورزش موثر باشد. یکی از این لباس ها انتخاب و خرید شلوار ورزشی مناسب می باشد که در ادامه به نکات مهم این موضوع می پردازیم. بنابراین با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

فاکتور های مهم خرید شلوار ورزشی

در هنگام انتخاب و خرید شلوار ورزشی مردانه  باید ویژگی هایی نظیر جنس و کیفیت پارچه، کیفیت بند یا زیپ های به کار رفته، قیمت مناسب، سایز و اندازه ی دقیق، قابلیت شستشوی آسان، خاصیت تنفس پذیری، مدل، طرح و رنگ آن را مد نظر قرار داد تا بتوان بهترین و مناسب ترین انتخاب را داشت. در ادامه به شرح این نکات و ویژگی ها می پردازیم.

جنس و کیفیت شلوار ورزشی

جنس شلوار ورزشی همانند سایر لباس های ورزشی بهتر است که از جنس نخ پنبه یا پلی استر باشد تا بتواند عرق های حاصل از انجام تمرینات ورزشی را به خود جذب کند و راحتی بیشتری را برای ورزشکار فراهم سازد. به دلیل استفاده ی مکرر از شلوار ورزشی بهتر می باشد جنسی را انتخاب کنیم که از کیفیت و دوام بالایی برخوردار باشد تا در اثر شستشوی مداوم خراب نشود. سعی کنید متریالی را انتخاب کنید که دارای وزنی سبک، بسیار خنک و حتما صد حساسیت با پوست پا باشد و حتما به سرما یا گرمای محیطی که در آن ورزش می کنید برای انتخاب جنس توجه فرمایید.

قیمت شلوار ورزشی

قیمت و ارزش گزاری شلوار ورزشی یا اسلش مردانه نسبت به برند تولید کننده، جنس و کیفیت نهایی شلوار و فروشگاهی که آن را عرضه می کند، تعیین می گردد. توصیه می شود کیفیت و قیمت مناسبی را انتخاب کنید تا در اثر شستشو و استفاده ی مکرر، شلوار ورزشی پاره نشود و سعی کنید از فروشگاه ها و سایت های معتبر و قابل اعتماد خریدتان را انجام دهید.

 

خرید-شلوار-ورزشی
خرید-شلوار-ورزشی

انتخاب سایز مناسب

برای اینکه ورزشکار احساس خوبی در حین تمرین داشته باشد باید سایز شلوار ورزشی به گونه ای باشد که او را اذیت نکند،یعنی نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد باشد.

بنابراین باید به اندازه ی دور کمر شلوار، نوع فاق شلوار (فاق بلند فاق کوتاه)، اندازه ی قد شلوار و دور ران ها دقت کرد و نسبت به این موارد سایز مناسب را انتخاب نمود.

خاصیت تنفس پذیری

برای شلوار ورزشی خود متریالی را انتخاب کنید که خاصیت و قابلیت تنفس پذیری را داشته باشد. به این تکنولوژی درای فیت (Dri Fit) گفته می شود.

این تکنولوژی به ورزشکار کمک می کند تا به وسیله ی جریان داشتن هوا، میزان تعرقات داخل البسه ورزشی به بیرون هدایت شود و سطح پوست را خشک نگه دارد و دمای بدن را متعادل نگه می دارد.

قابلیت شستشوی آسان

به علت استفاده ی مکرر و تعرق بالای بدن در هنگام انجام تمرینات ورزشی، شلوار ورزشی نیاز به شستشوی زیاد دارد و زود تر از لباس های دیگر کثیف می شود. بنابراین باید شلوار هایی را انتخاب نمود که به راحتی شستشو شوند.

بعضی از جنس ها حتما باید با دست شسته شوند و برخی دیگر قابلیت شستشو با دست و ماشین را دارند، برای اطلاع از این موضوع، به لیبل پارچه ای داخل شلوار توجه نمایید و یا از فروشنده در این رابطه سوال فرمایید.

اگر شلوار ورزشی را با کمی مایع لباس شویی و نرم کننده لباس با دست بشویید و سپس در فضای باز آویزان کنید، دیرتر خراب می شود.

طرح، مدل و رنگ شلوار ورزشی

طبق تحقیقات به عمل آمده، ظاهر شلوار ورزشی یا لباس ورزشکار در ایجاد رغبت و انگیزه برای ورزش کردن بسیار مهم می باشد.

نسبت به بودجه ای که برای خرید شلوار ورزشی در نظر گرفته اید، حتما با توجه به سلیقه ی شخصی خود اقدام به خرید کنید تا وقتی طرح و رنگ مورد علاقه ی خود را می پوشید، احساس خیلی خوبی داشته باشد و انگیزه ی بالایی را برای شما به وجود آورد.

هرچند که انتخاب رنگ های تیره از لحاظ دیرتر کثیف شدن مناسب هستند اما انتخاب رنگ های شاد و روشن تاثیر بسزایی در روحیه ی ورزشکار دارد و از زیبایی بصری بیشتری برخوردارند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: راهنمای انتخاب شلوار اسلش  

ضد آب بودن

بعضی از ورزشکاران مانند دونده ها برای انجام تمرینات ورزشی ممکن است در شرایط بارانی مجبور به ورزش کردن باشند. ورزشکارانی که علاقه مند هستند در فصولی که بارش های جوی افزایش می یابد، مثل پاییز و زمستان در زیر بارش برف و باران، در محیط هایی بیرون از خانه و فضای باز ورزش کنند. بنابراین ضد آب بودن شلوار ورزشی حائز اهمیت می باشد.

نفوذ آب به درون شلوار علاوه بر ایجاد سرما خوردگی، باعث سنگینی لباس و ناراحتی ورزشکار می شود. امروزه محققان لباسهای ورزشی ضد آب تولید کرده اند که مشکل بسیاری از ورزشکاران را حل کرده است.

وزن بسیار پایین شلوار های ضد آب، ضد باد بودن و تبادل مناسب هوایی آن ها از دیگر ویژگی های مثبت این فناوری جدید به شمار می رود اما این گونه شلوار ها از قیمت نسبتا بالایی در بازار برخوردار می باشند که از معایب آن به شمار می رود.

جیب دار بودن شلوار ورزشی

همانطور که اشاره شد توصیه می شود که در نهایت سبک بودن ورزش کنید اما افرادی هستند که حاضر نیستند وسایل شخصی نظیر موبایل، کلید، کیف پول، عینک آفتابی یا طبی و ... را همراه نداشته باشند.

بنابراین اگر شما جزو این افراد هستید حتما در انتخاب و خرید شلوار ورزشی به داشتن جیب های متعدد توجه کنید. همچنین نحوه ی باز و بسته شدن جیب ها و راحتی استفاده از آن ها را مد نظر قرار دهید.

کیفیت بند یا زیپ

اگر در مدلی که برای شلوار ورزشی انتخاب می کنید بند یا زیپ به کار رفته است، حتما به کیفیت آن توجه کنید تا در صورت استفاده به زودی خراب نشوند و کارایی خود را از دست ندهند.

امید است با مطالعه ی این مقاله و مد نظر قرار دادن نکات ذکر شده بتوانید در هنگام خرید شلوار ورزشی، بهترین انتخاب را داشته باشید.