فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید ساک ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

برای انجام هر نوع ورزشی به یک سری وسایل و لباس ورزشی نیاز دارید که برای حمل این لوازم ضروری تا باشگاه، داشتن یک کیف مناسب ضروری است. ساک های ورزشی دارای مدل های متنوع از جنس های مختلف می باشد که مطابق با نوع ورزش و سلیقه ی ورزشکار انتخاب می شود. اگر شما قصد خرید ساک ورزشی مناسب را دارید، حتما تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

خرید-ساک-ورزشی

جنس ساک و کیف ورزشی

برای خرید ساک ورزشی یکی از مهم ترین فاکتور ها انتخاب جنس مناسب است که تعیین کننده ی کیفیت و دوام ساک می باشد و استفاده از متریال مقاوم و با کیفیت این مهم را بر آورده می کند. از آنجا که غالبا ساک های ورزشی سنگین هستند و گاهی اوقات در معرض نور مستقیم آفتاب یا باد و باران قرار می گیرند و یا بعضی از ورزشکاران لباس های خیس بعد از تمرین را داخل ساک می گذارند که باعث می شود بوی نامطبوع بگیرد.به همین دلیل به شستشوی زیاد نیاز پیدا می کند؛ بنابراین جنس ساک ورزشی مردانه از اهمیت بالایی برخوردار است تا بتواند سال های زیادی مورد استفاده قرار گیرد.

ساک ورزشی از جنس نایلون

تولید کنندگان ساک های ورزشی تمایل بیشتری به تولید ساک ورزشی از جنس نایلون و پلی استر دارند؛ زیرا به دلیل ارزان بودن مواد اولیه بسیار مقرون به صرف می باشند. از بارز ترین ویژگی های ساک ورزشی نایلونی وزن سبک و قیمت پایین آن می باشد و از معایب آن دوام و مقاومت بسیار پایین آن است که به راحتی توسط اجسام نوک تیز پاره می شوند. این نوع ساک ورزشی به دلیل دوام پایین، برای افرادی که در ماه تعداد دفعات کمتری به باشگاه مراجعه می کنند، مناسب می باشد.

ساک ورزشی از جنس کرباس

کرباس نوعی ماده پنبه ای بافته نشده می باشد که برای تولید کننده تا حدودی مقرون به صرفه است. ساک ورزشی از جنس کرباس قابل شستشو می باشد و کاملا با آب سرد و شوینده تمیز می شوند. گاهی اوقات برای دوام و مقاومت بیشتر با یک لایه ی ضد آب بیرونی پوشانده می شود که علاوه بر مقاومت در برابر آب و هوا، به راحتی قابل شستشو می شود و دیرتر از فرم و حالت اولیه در اثر شستن خارج می گردد. تنها ایرادی که می توان به آن گرفت از وزن بیشتری نسبت به ساک ورزشی نایلونی برخوردار می باشد.

ساک ورزشی از جنس چرمی

ساک ورزشی چرمی از گرانترین و سنگین ترین کیف های ورزشی بشمار می رود. این نوع ساک های ورزشی از مقاومت بالا و استحکام فراوانی برخوردار می باشند که بسیار مناسب ورزشکاران رشته ی بدنسازی است. پیشرفت در صنعت چرم مصنوعی باعث شده که حیات حیوانات کمتر به خطر بیفتد و ساک های چرمی نیز با قیمت پایین تری تولید شوند. بهتر است کسانی که علاقه به تولید وسایل چرمی دارند از نوع چرم مصنوعی استفاده کنند اما متاسفانه همچنان کسانی هستند که چرم طبیعی را ترجیح می دهند. برای حفظ زیبایی ظاهری و طول عمر بالاتر کیف های چرمی باید مراقبت های ویژه ای را در نظر گرفت. به عنوان مثال از قرار دادن لباس های مرطوب در ساک های چرمی باید خودداری کرد زیرا رفع بوی نامطبوع آن بسیار دشوار می باشد.

ساک ورزشی برزنتی

ساک های تولید شده ی برزنتی از نخ های پنبه ای و یا پلی استر و الیاف پلاستیکی ساخته می شوند که بسیار انعطاف پذیر و مستحکم می باشند. برزنت علاوه بر استحکام و ضخامت بالا از وزن نسبتا پایینی برخوردار می باشد که توجه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. از دیگر ویژگی های ساک ورزشی برزنتی ضد آب بودن و مقاوم در برابر اشعه ی خورشید و باد و باران می باشد که برای وسایل ورزشی سنگین مناسب هستند.

انواع ساک های ورزشی

در هنگام خرید ساک ورزشی حتما با توجه به نیاز شخصی و قرار دادن وسیله های ورزشی، انتخاب مناسبی داشته باشید. ساک های ورزشی در سایز ها و مدل های مختلف متناسب با نیاز ورزشکاران تولید می شوند تا راحتی هر چه تمام تر را برای استفاده کننده، فراهم آورند.

کیف های دوفل Duffel

در ابتدا ساک های دوفل استوانه ای شکل بودند که در مرور زمان همراه با تغییراتی بودند که به صورت مربعی نیز طراحی شدند.

ساک دوفل در انواع ساده و دارای جیب های متعدد تولید می شود که به دلیل طراحی اصولی امکان قرار دادن وسایل و تجهیزات زیادی را فراهم می سازد. در بعضی از مدل های دوفل جایگاهی برای کفش ورزشی نیز تعبیه شده است و این ساک استوانه ای به راحتی در قفسه ی کوچکی قرار می گیرند که باعث محبوبیت بیشتر آن ها شده است. نوار هایی دور تا دور و در وسط ساک دوخته می شود که امتداد آن ها به عنوان دسته استفاده می شود و این طراحی وزن و فشار وسایل را در سراسر ساک به طور یکنواخت توزیع می کند.

ساک های رو دوشی

ساک های رو دوشی توسط بند بلندی روی یک شانه حمل می شود که در بعضی ساک ها بند توسط سگک تنظیم می شود و دارای بند کوتاه دستی نیز می باشند.

در طراحی این مدل یک محفظه ی بسیار بزرگ برای قرار دادن وسایل زیاد ورزشی در نظر گرفته شده و از زیپ کمتری استفاده می شود که تفکیک وسایل را دشوار نموده است.

کوله ی ورزشی

از اصولی ترین مدل های ساک ورزشی کوله ها می باشند؛ زیرا با قرار گرفتن بر روی دو شانه توسط دو بند پهن، وزن وسایل را بین هر دو شانه به صورت متعادل قسمت می کند.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: راهنمای خرید کوله پشتی ورزشی

کیف کمری

کیف های کمری مردانه در ابعاد کوچک با بندی قفل دار و سگک قابل تنظیم به دور کمر بسته می شوند که با توجه به داشتن جیب های متعدد، وسایل زیادی را در خود جای می دهند. این نوع ساک ورزشی برای دونده ها، دوچرخه سواران و افرادی که پیاده روی می کنند، انتخابی مناسب می باشد. با توجه به مواردی که در بالا اشاره شد، در انتخاب ساک ورزشی مناسب باید به کیفیت دوخت، مقاومت دسته ها، کیفیت زیپ های به کار رفته، قابلیت تنفس، فضاهای جدا کننده، سایز و حجم مناسب و کیفیت جنس توجه ویژه فرمایید.

امید است با مطالعه ی این مقاله بتوانید بهترین ساک ورزشی را برای قرار دادن تمام تجهیزات ورزشی خود انتخاب نمایید.