فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید کوله پشتی ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

کوله پشتی ورزشی همان طور که از نامش پیداست مناسب ورزش است. از کوله پشتی برای حمل وسایل و لباس ورزشی استفاده می شود. کوله پشتی جیب های متعددی دارد که ورزشکاران وسایل مورد نظر و ضروری خود را در این جیب ها قرار می دهند تا در دسترس آن ها باشد. این کوله به طوری طراحی شده است که ۲ بند زخیم برای آویز کردن کوله از شانه ها دارد که شما سنگینی کوله را حس نکنید. کوله پشتی ورزشی کیفیت بالایی دارند تا در برابر حجم وسیعی از وسایل مقاومت کند این کوله ها قابلیت ضد آب دارند و از ورود آب و باران به داخل کیف جلوگیری می کنند. در این مقاله قصد آن را داریم تا برای خریداران کوله پشتی راهنمایی های لازم را ارائه دهیم.

کوله-پشتی-ورزشی

انواع کوله پشتی برای ورزش های خاص

زمانی که نام کوله پشتی خاص را به زبان می آوریم دیگر به یاد ورزش هایی همچون فوتبال، بدن سازی، کشتی نمی افتیم بلکه ورزش های خاصی هستند که برای آن باید از ابزار های خاصی استفاده کنید که شامل موارد زیر می شود.

صخره نوردی

کوه نوردی

یخ نوردی

دوچرخه سواری

گلف

کوله پشتی ورزشی مناسب هریک از ورزش ها

کوله پشتی مناسب کوه نوردی و کوهستانی

به هنگام خرید کوله پشتی ورزشی باید به نکاتی توجه کنید که آیا کوله پشتی مورد استفاده آقایان یا بانوان است زیرا کوله پشتی آقایان حجم بسیاری دارد و بزرگ تر از کوله پشتی بانوان است. آقایان به دلیل قوی بودن می توانند حجم بسیار زیادی را تحمل کنند به همین خاطرکوله پشتی آن ها کشیده تر است، آقایان شانه های پهنی دارند و می توانند کوله پشتی را به راحتی حمل و نقل کنند. کوله پشتی زنانه خمیده و کشیدگی کمتری نسبت به کوله پشتی آقایان دارد. کوله پشتی زنانه بیش ترین وزن آن بر روی باسن و کمر قرار می گیرد. اگر قصد دارید به مدت طولانی به کوه سفر کنید پیشنهاد می شود کوله مخصوص را خریداری کنید که فضای بیش تری داشته باشد.

کوله پشتی ورزشی مناسب یخ نوردی و صخره نوردی

انتخاب این نوع کوله پشتی ها تفاوتی میان زنانه و مردانه ندارد زیرا فشار بر هر دو جنس یکسان می باشد. ورزش یخ نوردی و صخره نوردی جزء‌ سخت ترین ورزش محسوب می شود صخره نوردی و یخ نوردی ازجمله ورزش هایی است که باید در آن تخصص و مهارت بدست آورد و هرکسی قادر به انجام چنین ورزش های سنگینی نیست. کوله پشتی مناسب این ورزش باید ویژگی هایی منحصر به فردی داشته باشد همچون ضد آب بودن، فضای داخلی بیش تر و از مقاومت بالا برخوردار باشد‌.

کوله پشتی ورزشی مناسب دوچرخه سواران

این نوع کوله پشتی هم تفاوتی میان آقایان و بانوان ندارد. این کوله پشتی باید به گونه ای باشد که دوچرخه سوار بتواند کوله را پشت خود حمل کند به طوری که هیچ سنگینی و سختی احساس نکند.کوله ها باید به شکل استاندار طراحی و تولید بشوند تا دچار کمر درد و اسیب جسمانی نشوید. این نوع کوله پشتی باید به طوری طراحی شده باشد که دست و پای دوچرخه سوار را نگیرد تا دچار آسیب شود.

کوله پشتی ورزشی مناسب ورزش های معمولی

این کوله پشتی ها همان طور که از نامشان پیدا است در ورزش های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. ورزش هایی همانند والیبال، بستکبال، فوتبال، کشتی، استخر، شنا، بدن سازی و.. به شمار می رود. برای این نوع ورزش ها باید از کوله پشتی معمولی یا کیف کراس بادی ورزشی معمولی استفاده کنید و نیازی به کوله پشتی جادار نیست زیرا درون آن لباس ، وسایل های سبک ورزشی، بطری آب قرار می دهید و بهتر است جنس کوله پشتی کتان باشد.

کوله-پشتی-ورزشی

اندازه استاندارد کوله پشتی ورزشی

ورزشکاران به هنگام خرید کوله پشتی ورزشی اولین نکته ای که باید به آن توجه کنند آن است که کوله پشتی بالا بالاتنه ان ها تناسب داشته باشد به طوری که ان را بر روی دوش خود قرار می دهید تا امتداد لگن ادامه داشته باشد. کوله های ورزشی  کوله های کمری متفاوتی در بازار و فروشگاه هایی که وسایل ورزشی به فروش می رسانند موجود می باشد.

راهنمای خرید کوله پشتی ورزشی

همان طور که اشاره کردیم کوله پشتی باید استاندار باشد. اگر کوله پشتی شما کوچک باشد زمان حمل و نقل به شانه های شما فشار وارد می شود. وسایلی که درون کوله پشتی قرار می دهید باید وزن آن تقسیم شود تا به شانه و کمرتان سنگینی نکند و دچار کمر درد و کلافتگی نشوید. مسلما دوخت کوله پشتی باید به طوری باشد که وزن سنگینی را تحمل کند و به راحتی پاره نشود و همچنین از پارچه های با کیفیت دوخته شود که در برابر اب و رطوبت مقاوم و ضد اب باشد.

بیشتر کوهنوردان و مسافران کوله پشتی بر دوش به وزن کم کوله پشتی خود اهمیت زیادی می دهند، این موضوع می تواند به شما در مسافرت سریعتر، دورتر و راحت تر کمک کند. با این حال، به یاد داشته باشید که شما نمی خواهید با نادیده گرفتن برخی موارد خاص، مانند جعبه کمک های اولیه و سایر موارد ضروری، سلامتی خود را به خطر بیندازید. شما می توانید کوله پشتی سبکی همراه خود داشته باشید، اما وسیله های لازم را کاملاً کنار نگذارید. همچنین، دقت داشته باشید که کوله پشتی کوهنوردی شما نباید آنقدر هم سبک باشد که مجبور شوید برای تامین غذای اضافی یا یک لباس گرم از دوستانتان قرض بگیرید.

مطالب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: راهنمای خرید لوازم کوهنوردی

قیمت کوله پشتی ورزشی

اگر علاقه ی بسیاری به ورزش دارید قطعا به یک کوله پشتی‌ ایده آل و استاندار نیاز خواهید داشت. ورزشکاران می توانند با مراجعه به فروشگاه ها قیمت کوله پشتی ورزشی را جویا شوند یا از طریق وب سایت های متعدد قیمت به روز کوله پشتی ورزشی را مشاهده کنند. ممکن است قیمت کوله پشتی در تمامی فروشگاه ها یکسال نباشد. قیمت کوله پشتی به عواملی همچون رنگ بندی، طرح ،کیفیت، جنس کوله، ضد اب بودن، برند کوله،سایز و کوله پشتی متناسب با ورزش را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک کوهنوردی مناسب

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید.
 
در این مقاله تلاش کردیم تا موضوع کوله پشتی را مورد بررسی قرار دهیم. برای خرید کوله پشتی باید به نکات مهم از جمله استاندارد بودن کوله توجه کنید سپس کیفیت و جنس محصول را در نظر بگیرد این نکات برایتان کمک می کنند شما کوله پشتی فوق العاده ای خریداری کنید تا رضایت دو چندانی از آن داشته باشید.