فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید لوازم ورزشی تنیس

در راهنما / راهنمای خرید

خرید لوازم ورزشی تنیس، اولین قدم برای وارد‌شدن به بازی تنیس است. انجام هر کاری ملزم به فراهم نمودن شرایط و لوازم است. شما هرگز نمی‌توانید بدون وجود مواد مناسب آشپزی، غذایی که می‌خواهید را بپزید. ورزش‌کردن هم به همان صورت است. پس لوازم ورزشی را دست کم نگیرید و آن‌ها را تهیه کنید. اگر از کسانی هستید که تنیس، شما را به خود جذب کرده است و می‌خواهید این ورزش پر‌تحرک و مهیج را شروع کنید و یا حتی ادامه دهید، با ما همراه باشید تا راه خرید لوازم تنیس و کیف تنیس ویلسون را به شما نشان دهیم.

حال که تصمیم به خرید گرفته‌اید، باید این را بدانید که لوازم تنیس، شامل چه لوازم و تجهیزاتی هستند و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند تا نیاز‌های شما را به‌خوبی برطرف کنند و از طرفی بکار بردن آن‌ها به‌جای آسیب‌زدن به شما، موجب افزایش مهارت‌های فیزیکی شما در ورزش تنیس شوند.


خرید-لوازم-تنیس

انواع لوازم ورزشی تنیس

همان‌طور که گفتیم برای اینکه تنیس خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز و یا دنبال کنید، به یک سری تجهیزات نیاز دارید. لوازم و تجهیزات تنیس شامل توپ، راکت، زه، تور، کفش تنیس یا کفش سالن و لباس تنیس می‌باشند. حال به هرکدام از آن‌ها یک‌به‌یک می‌پردازیم.

توپ تنیس

شاید در نگاه اول به این فکر بیفتید که خرید توپ مسئله مهمی نیست و حتی با یک توپ رده پایین هم می‌توانید مهارت‌های خود را کامل بالا ببرید و طی بازی به نمایش بگذارید، اما متاسفانه این‌طور نیست. توپ هم مانند سایر ابزار تنیس روی عملکرد و واکنش‌های شما تاثیرگذار است.

نکات مهم:

یک نکته قابل ‌توجه و مهم درباره‌ی خرید توپ تنیس، ضرورت تایید شدن آن می‌باشد که این کار به عهده‌ی فدراسیون جهانی تنیس (USTA) است، اما چطور می‌توان به این موضوع پی برد؟کافی است به نوشته‌ی روی بسته‌بندی توپ دقت کنید.

پرس بودن بسته‌ی پلاستیکی توپ تنیس هم یکی دیگر از نکات مهم است که اغلب نسبت به آن بی‌ توجهی می‌شود. اگر بسته‌ی توپ شما باز و یا شل است، بهتر است آن را تعویض کنید.

برای انتخاب توپ باید زمین یا مکان بازی خود را هم در نظر بگیرید.


خرید-لوازم-تنیس

راکت تنیس

از اصلی‌ترین تجهیزات و لوازم ورزشی تنیس، همین راکت می‌باشد که بدون آن بازی تنیس معنایی ندارد. برای اینکه با اطمینان راکت مناسب خود را خریداری کنید، به نکات گفته‌شده توجه فرمایید.

در ۷۵٪ مواقع، گرافیت سبک و آلومینیوم، موادی هستند که برای ساخت راکت بکار برده می‌شوند. راکت‌هایی که سبک‌تر هستند، به‌سختی کنترل می‌شوند و در عوض کنترل راکت‌های سنگین‌تر به‌مراتب سخت‌تر است. وزن سبک‌ترین راکت تنیس تقریبا به ۸ اونس و سنگین‌ترین آن به ۵/۱۲ اونس می‌رسد. اگر شما در تنیس یک مبتدی هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از راکت‌های سبک‌تر است که کنترلشان بسیار راحت‌تر از سایر آن‌ها است. طول راکت‌ها می‌تواند متفاوت از هم باشد اما طول متوسطی که بیش‌ترین کاربرد را دارد، ۲۷ اینچ است.

نرمی راکت هم نکته‌ی دیگری است که برای پی‌بردن به روش‌های ایجاد‌کننده‌ی آن، باید به برچسب یا آویزی که بر روی راکت‌ها می‌باشد، دقت کنید.

برای خرید راکت‌های با‌کیفیت و خوش‌دست که از لوازم ورزشی تنیس است، نیاز به‌دقت در مورد جزئیاتی است که یک‌به‌یک برای شما برمی‌شماریم تا در صورت نیاز از این فوت‌و‌فن‌ها بهره ببرید:

با یک دست خود، دسته راکت را بگیرید، حال که انگشتانتان را به‌دور راکت حلقه زده‌اید، ببینید آیا تماسی بین انگشت شست شما و اولین مفصل انگشت میانی دستتان برقرار شده است یا خیر، این لمس و تماس باید به‌خوبی برقرار شود.

راکت را به دست بگیرید و به‌راحتی دستتان با آن بسیار توجه کنید. سازه راکت باید به نحوی باشد که متناسب دستان شما یا به‌اصطلاح خوش‌دست باشد.

جهت اطمینان بیشتر، راکت را حرکت دهید، نتیجه‌ای که به طور عملی خواهید گرفت، به شما نشان خواهد داد که راکت موردنظر تا چه حد برای شما کاربردی و خوب است. راکت نباید پیچ بخورد و یا اینکه به نحوه‌ای باشد که دست شما را خسته کند. کوچک بودن راکت منجر به پیچ‌خوردن آن در دستتان می‌شود و در عوض با بزرگ بودن راکت، دستتان به‌سرعت خسته می‌شود. اگر راکت را برای افرادی که سن کمتری دارند، تهیه می‌کنید می‌توانید از فروشنده بخواهید تا راکت‌های مخصوص آن‌ها را که کوچک‌تر هم هستند به شما بدهد. در هر صورت برای خرید، نکات لازم را به فروشنده بگویید تا شما را جهت خرید بهترین لوازم ورزشی تنیس و یا خرید تیشرت ورزشی مردانه راهنمایی کند. برای خرید راکت، دقت کنید که حتما زه متراکمی داشته باشد.


خرید-لوازم-تنیس

راکت‌ها از هر نوعی که باشند حتما امکان پارگی زه آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین، لازم است تا چند وقت یک بار آن را تعویض کنید تا سطح عملکرد راکت را پایین نیاورد. زمان تعویض آن‌ها به میزان استفاده شما بستگی دارد. بهتر است دفعات تعویض زه در طول سال، با تعداد جلساتی که در طول هر هفته انجام می‌دهید برابر باشد.

تور تنیس

تور‌های تنیس جهت جداکردن زمین‌های تنیس بکار می‌روند و به شکل مستطیل می‌باشند. بدون آن‌ها لوازم ورزشی تنیس چیزی کم دارند، پس آن‌ها را از قلم نیندازید.

جوراب تنیس

شاید بپرسید جوراب چه اهمیتی می‌تواند بین لوازم ورزشی تنیس داشته باشد، اما باید بدانید جوراب هرچند هم که کم‌اهمیت جلوه کند، نباید منجر به این شود که شما کاملا بی‌خیال آن شوید؛ چرا‌که ارزش آن بیش‌تر از چیزی است که نشان می‌دهد.

جوراب‌های ورزشی تنیس بسیار ویژه هستند؛ چون در قسمت پاشنه و همچنین پنجه آن‌ها، پدی دوخته شده است و به محافظت از این قسمت‌ها کمک می‌کند، از طرفی هم این جوراب‌ها دولایه و ضخیم طراحی شده‌اند. ضخامت تعدادی از جوراب‌های تنیس، به نحوی است که ممکن است مجبور شوید کفش‌های تنیسی بزرگتر از سایز پای خودتان بپوشید.

برای تولید جوراب‌های تنیس از موادی مثل پشم، پلی‌پروپیلن، کول ماکس و اکریلیک استفاده می‌شود، صرفا برای اینکه جریانی از هوا برقرار شود تا مانع از ایجاد عرق در پاهایتان شود و حتی در صورت تولید عرق، آن را تبخیر کند.


خرید-لوازم-تنیس

کفش تنیس

زیره‌ی کفش تنیس شما باید متناسب و هماهنگ با زمین بازی باشد، یعنی اگر زمین بازی که شما در آن بازی می‌کنید، نرم است پس از کفش‌هایی با زیره‌ی نرم و انعطاف‌پذیر استفاده کنید. در عوض در زمین‌های سخت، کفش‌هایی با زیره‌ی سخت بکار می‌آیند؛ چراکه زیره نرم در زمین سخت دوام نمی‌آورد و به‌راحتی پاره می‌شود.

اگر توجه کرده باشید، بازیکنان تنیس در زمین بازی مدام در حرکت و جنب‌و‌جوش هستند، مخصوصا به سمت چپ و راست، در این صورت کفش شما باید طوری باشد که این امکان حرکتی را به‌راحتی برای شما مهیا کند و در نتیجه، منجر به پیچ‌خوردگی مچ پای شما به سمت داخل یا بیرون نشود.

وزن لوازم ورزشی تنیس از جمله کفش‌های ورزشی در کنار سایر فاکتورهای گفته‌شده نیز حائز اهمیت است. سعی کنید کفشی باکیفیت مناسب و تا حد ممکن سبک بخرید.

لباس تنیس

افراد تحت موسسات تحصیلی مثل افراد متعلق به مدارس، کالج و دانشگاه‌ها، معمولا از لباس‌های تایید‌شده‌ی مختص خود آن محیط، استفاده می‌کنند. این لباس شامل تیشرت و شلوار کوتاه است که رنگ و طرح آن از جانب خود محیط‌های گفته‌شده، به طور جداگانه انتخاب و تایید می‌شود.

در کل لباس‌های ورزش زنانه ای که رنگ روشن‌تری دارند و امکان حرکت را بیش‌تر از پیش برای فرد مهیا می‌کنند، بیشتر از سایر این لباس‌ها ترجیح داده می‌شوند.

جمع‌بندی

به تمام لوازم ورزشی تنیسی که نیاز دارید، کاملا پرداخته شد، حال کافی است علاقه و اشتیاق خود را با خرید تجهیزات مناسب همراه کنید تا بهترین نتایج ممکن را بگیرید. شما عزیزان می‌توانید از طریق فروشگاه ما به مشخصات هر محصول به‌خوبی پی ببرید و بهترین محصولات را از فروشگاه اینترنتی اسپرت لند تهیه کنید.