فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید لوازم یوگا

در راهنما / راهنمای خرید

لوازم یوگا، تجهیزاتی هستند که شما برای انجام این ورزش جسمانی، روحانی و ذهنی به آن نیاز دارید. همانطور ‌که می‌بینید یوگا یک ورزش تمام و کمال است و با انجام آن نه تنها فیزیک، بلکه روان و ذهن شما نیز درگیر می‌شود و اینگونه با یک تیر چند نشان می‌زنید. تمرینات یوگا از جمله تمریناتی هستند که روز‌به‌ روز بر طرفداران و پیروان آن افزوده می‌شود و مطالبه برای انجام آن‌‌ها بسیار است. در نتیجه، اگر به دنبال ورزشی به نام یوگا می‌گردید تا هم خود را سر‌گرم کنید و هم سلامت خود را همه‌جانبه افزایش دهید، بهتر است با هر یک از لوازم یوگا و پوشاک ورزشی زنانه و مردانه مربوط به آن آشنا شوید و در تهیه آن‌ها بتوانید بهترین تجهیزات یوگا ممکن را خریداری نمایید.
 

چرا یوگا؟

در ابتدا دلایلی را برای شما می‌آوریم که نشان‌دهنده‌ی ارزش بالای یوگا است و می‌تواند شما را به‌خوبی برای انجام این ورزش ترغیب کند. بهبود بیماری‌های مختلف از جمله سکته مغزی، روماتیسم و ... بهبود جریان خون و کارکرد سیستم قلبی و عروقی، بهبود تنفس، افزایش انعطاف بدنی و قدرت تعادل و... همگی از فواید یوگا هستند.

لوازم یوگا

کمربند

اغلب تمرینات و حرکات یوگا طوری هستند که نیاز به کشش زیادی دارند، کمر‌بند‌ها، بند‌ها و یا طناب‌های یوگا، تجهیزاتی هستند که در انجام این حرکات کششی برای ایجاد کشش بیشتر استفاده می‌شوند. اگر قصد دارید که توانایی شما در حرکاتی که ملزم به حفظ تعادل و کشش می‌باشند، افزایش پیداکند و از طرفی هم قدرت ماهیچه‌های شما بیشتر از پیش شود، خرید کمربند‌های یوگا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. بعد از مدتی استفاده، تاثیر شگرف آن را خواهید دید. برای انجام تمریناتی که در حالت عادی برای اغلب افراد، دشوار و غیر ممکن می‌باشند نیز از این بند‌ها یا کمربند‌های یوگا استفاده می‌شود.

 

خرید-لوازم-یوگا

مت‌های رولی

زمین یا هر محیط دیگری، جایگاه‌های مناسبی برای انجام حرکات ورزشی بخصوص یوگا نمی‌باشند؛ به این دلیل که با انجام هر حرکتی احتمال لیز خوردن شما بالا‌تر می‌رود. برای رفع این مشکل، زیر‌انداز‌های مخصوص یا به عبارتی مت یوگا طراحی شده‌اند که با برقراری اصطکاک مناسب، مانع از سرخوردن و در نتیجه آسیب‌دیدگی شما می‌شوند. این نوع مت‌ها با اسم‌های دیگری هم‌نام برده می‌شوند؛ مثل مت چسبان یا ضد سر‌خوردگی. با اینحال، توانایی جذب آب و عدم لغزش آن‌ها، نمی‌تواند به‌ پای مت‌های حوله‌ای برسد.

حوله یا مت حوله‌ای

حوله‌های معروفی که امروزه تولید می‌شوند، در واقع نوع جدیدی از مت‌ها یا زیرانداز‌ها هستند که بسیار کم ضخامت هستند و همچنین سطح زیرین آن‌ها دارای برجستگی‌ها و طرح‌هایی است که از لیز خوردگی شما ممانعت می‌کنند. علاوه بر ساختار و جنس، تفاوت‌های دیگری هم بین زیر‌اندازها یا مت‌های گفته‌شده وجود دارد؛ ساختار حوله‌ای این نوع مت‌ها در زمان تعریق که در پی انجام تمرینات و افزایش حرارت بدن، اتفاق می‌افتد، منجر به جذب عرق و رطوبت می‌شود و با این اقدام، خطر لیز خوردگی و آسیب‌های ایجاد‌شده در اثر آن، به‌خوبی دفع می‌شود. بااین‌وجود، راحتی که در مت‌های رولی وجود دارد را نمی‌توانید در این مت‌ها بیابید و از همین جهت ممکن است بعد از مدتی تمرین، زانوها و آرنج‌های شما در اثر تماس زیاد با مت‌های حوله‌ای دچار درد و یا حتی خراش شوند.

خرید-لوازم-یوگا

آجر یوگا

شاید با دیدن کلمه آجر این سوال در ذهن شما شکل بگیرد؛ که یک آجر چه کمکی می‌تواند به ورزش یوگا کند؟! در واقع پاسخ درست این است که این آجر مخصوص، بعنوان یک تکیه‌گاه خوب، مورد استفاده قرار میگیرد. حال می‌توانید به خوبی تصور کنید که این تکیه‌گاه، یعنی آجر یوگا، در انجام خیلی از حرکات و تمرینات آن بسیار کاربردی و لازم است. برخی از تمرینات یوگا، نیازمند استفاده از دو سمت بدن و یا قرینه‌سازی هستند؛ بنابراین، بهتر است از همان اول کار، آجر‌های یوگا را بصورت جفتی تهیه کنید.

کش پیلاتس 

کش بدنسازی، تمرینی و یا CX از نام‌های دیگر کش پیلاتس هستند و بین مردم با این نام‌ها نیز شناخته می‌شوند. این کش‌ها در ابتدا در مراکز توانبخشی و یا فیزیو‌تراپی، جهت درمان و کمک به حرکت انسان‌ها استفاده می‌شد، اما با پی‌بردن به قابلیت‌های فوق تصور کش‌های پیلاتس، آن‌ها کم‌کم به انواع ورزش‌ها از جمله یوگا راه پیدا کردند. کش‌های پیلاتس به شما کمک می‌کنند تا سخت‌ترین حرکات یوگا را به راحتی انجام دهید و انعطاف و توانایی‌های خود را بهبود ببخشید. کش‌های پیلاتس به سه دسته تقسیم شده‌اند:

دسته‌دار

این کش‌ها در دو طرف خود دسته دارند و برای حرکات استقامتی و کششی یوگا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

حلقه‌ای

کش‌های مدل حلقه‌ای با طولی به اندازه‌ی ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر، جهت تقویت ماهیچه‌های ران و پا بکار برده می‌شوند.

نواری

کش‌های نواری را می‌توان کش‌های همه‌فن‌حریف دانست؛ چون تفاوتی ندارد که شما به دنبال انجام چه نوع تمرینی از یوگا هستید، این کش‌ها یاری‌دهنده‌ی شما خواهند بود.

 

چرخ یوگا

یکی دیگر از لوازم یوگا، چرخ یوگا می‌باشد و مدت زمان کوتاهی است که به جمع تجهیزات مورد نیاز یوگا تبدیل شده‌ است. اگر به دنبال وسیله‌ای برای بالا بردن انعطاف بدنی و توانایی کششی ماهیچه‌های خود هستید، چرخ یوگا می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

خرید-لوازم-یوگا

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید.
 

جوراب یوگا

شاید از اینکه ورزش یوگا دارای جوراب‌های ویژه‌ای است تعجب کنید، اما امروزه برای تبدیل‌شدن به یک حرفه‌ای در هر ورزشی، باید از جوراب‌های ساخته‌شده‌ی مختص همان ورزش استفاده کنید. جوراب‌های یوگا از پارچه‌هایی با الیاف طبیعی تولید می‌شوند که از سر خوردن پاهای شما به خوبی می‌توانند جلوگیری کنند، به این ترتیب، حتی اگر زمانی فرا برسد که شما مت یا زیر‌انداز خود را به همراه نداشته باشید، این نوع جوراب های ورزشی جوراب می‌تواند مانع از لیز‌خوردگی و صدمات ناشی از آن شود. جوراب‌های مخصوص یوگا، شما را آزار نمی‌دهند و بسیار راحت هستند. زمانیکه این جوراب‌ها را می‌پوشید، راحتی آن‌ها را به قدری حس می‌کنید که گویی هیچ جورابی به پای شما نیست و کاملا پاهایتان برهنه هستند؛ در نتیجه، چنین ویژگی باعث می‌شود تا بدون احساس آزردگی و یا دشواری برای انجام تمرینات، حرکات یوگا را اجرا کنید. جوراب‌های یوگا پنج انگشتی هستند و از طرف دیگر هم در کف آن‌ها، نگه‌دارنده‌هایی وجود دارد که مانع از جابجایی جوراب در پاهایتان می‌شوند.

جمع‌بندی

همانطورکه متوجه شدید، ورزش یوگا فراتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم. این ورزش جزو ورزش‌هایی است که ارزش گنجانده‌شدن در برنامه‌ی روزانه هر کسی را دارد. اگر شما دوست دارید که پا به دنیای یوگا بگذارید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، لازم است لوازم مناسب یوگا را تهیه کنید.