فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید لوازم ورزشی شنا (استخر)

در راهنما / راهنمای خرید

لوازم ورزشی شنا و یا استخر، تجهیزاتی هستند که شما برای یک آب‌تنی خوب نیاز دارید تا کاملا اصولی و حرفه‌ای به آن بپردازید. شنا، از جمله ورزش‌هایی است که چه در گذشته و چه در حال همیشه محبوب بوده و هست و هرگز از ارزش‌های آن کم نمی‌شود. اگر از دوستداران شنا هستید و قصد پیوستن به جمع شناگران را دارید و یا اگر هم‌ اکنون نیز شنا می‌کنید، پس بدون معطلی به سراغ مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب بروید تا ما با معرفی لوازم ورزشی لازم برای شنا و راهنمایی‌های مورد نیاز برای خرید آن‌ها، تا حدی در انجام ورزش و حرفه‌ای ‌شدن شما نقشی داشته باشیم.

خرید-لوازم-شنا

اما چرا شنا را توصیه میکنیم؟

علاوه‌بر لذتی که در این ورزش نهفته شده است، فواید و مزیت‌های زیادی وجود دارد که از شناکردن نصیب هرکسی می‌تواند شود. این ورزش تاثیر عمیقی بر کل بدن و بخصوص سیستم قلب و عروق می‌گذارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت و از طرفی هم شناکردن به مدت یک ساعت، همان مقدار کالری را می‌سوزاند که با یک ساعت انجام دو، می‌توان سوزاند. خب حالا که تا حدی با شنا و مزایای آن آشنا شدید، بهتر است تا به سراغ ارائه‌ی نکات لازم برای خرید بهترین لوازم ورزشی شنا برویم.

لوازم ورزشی شنا:

مایو:

مایو لباس مخصوص شنا می‌باشد که اساسی‌ترین جزء از لوازم ورزشی شنا است و شنا بدون آن معنی ندارد. مایوهای شنا همگی در ابتدا به دو دسته تقسیم می‌شوند، مایو‌ی بانوان و مایو‌ی آقایان. مایوی مختص بانوان در کل به چهار نوع تقسیم می‌شود: یک تکه، دو تکه، سه تکه و اسلامی. از طرفی مایو‌ی آقایان هم چهار دسته است: پادار، جمر مسابقاتی، یکسره و اسلیپ.

خرید-لوازم-شنا

مایوی بانوان:

یک تکه

متداول‌ترین نوع از مایوهای زنانه، همین مایوهای یک تکه می‌باشد که احتمالا تابه‌حال متوجه شده‌اید که همیشه در مسابقات مختلف شنا، از همین مایو استفاده می‌شود.

دو تکه

این مایوها شامل یک بخش تاپ مانند و یک شورت هستند. مایوهای دو تکه برای آفتاب‌گیری در محیط‌های روبازی مثل ساحل و یا استخر‌های روباز بسیار مناسب هستند‌. این دسته از مایوهای زنانه برخلاف یک تکه‌ها به هیچ وجه قادر به استفاده شدن در مسابقات ورزشی نیستند. این موضوع یک دلیل کاملا منطقی دارد و آن هم این است که به دلیل فشار موجود در آب، این لباس دو تکه نمی‌تواند به طور کامل بر روی تن قرار بگیرد؛ بنابراین چندان عملکرد خوبی از خود نمی‌تواند ارائه دهد.

سه تکه

اگر نمی‌دانید که انواع سه تکه این لباس‌ها کدام مایوها هستند، باید بدانید که اگر مایو‌های دو تکه همراه با یک دامن باشند، به آن‌ها سه تکه می‌گویند، در حقیقت دامن برای پوشاندن پایین تنه بدن است. این دامن می‌تواند به دو صورت همراه با مایوهای دو تکه باشد، یا مستقل از شورت مایو و یا به شورت مایو دوخته شده باشد. دلیل دوخته شدن دامن به شورت، جلوگیری از جداشدن دامن در حین شناکردن است.

اسلامی (Burkina)

بانوان مسلمان برای شرکت در مسابقات ورزشی از این نوع مایوها استفاده می‌کنند، اما مایو اسلامی یا Burkina چه تفاوتی با سایر مایوها دارد؟! دوخت و طراحی مایوهای اسلامی طوری است که تمام اجزای بدن به غیر از صورت و مچ دست پوشیده می‌شوند.

خرید-لوازم-شنا

مایو‌ی آقایان

پا‌دار

مایوهای پا‌دار که مختص آقایان است، توسط افراد حرفه‌ای و همچنین مبتدی قابل‌استفاده هستند و جزو مایوهای بسیار پر‌کاربرد می‌باشند.

جمر مسابقاتی

این مایو‌ها از طراحی شیک و زیبایی برخوردار هستند و مختص استفاده در رقابت‌ها و مسابقات می‌باشند.

یکسره

اگر به دنبال شناکردن در محیط‌های روباز و بزرگی مثل دریا و یا کنار ساحل هستید، این نوع مایوها برای شما بسیار مناسب هستند. البته کاربرد دیگری هم برای استفاده از مایو‌های یکسره وجود دارد و آن هم داشتن حساسیت پوستی است. برای جلوگیری از بروز حساسیت، پوشیدن نوع یکسره برای شنا، گزینه‌ی خوبی است.

اسلیپ

مایوهای اسلیپ آقایان مثل مایوهای دو تکه‌ی بانوان، چندان برای استفاده در شنا مناسب نیستند، اما برای آفتاب‌گیری، مایو‌هایی بهتر از آن‌ها نخواهید یافت.

کلاه‌های شنا یکی از لوازم ورزشی شنا هستند که استفاده از آن‌ها به دلایل مختلفی حتما ضرورت دارد، محافظت از موهای شما در برابر کلر موجود در آب استخر، جلوگیری از ریختن مو‌ها در برابر چشمان و ممانعت از ریزش مو که منجر به گرفتگی فیلتر‌های داخل استخر می‌شود، از جمله دلایل این موضوع است. کلاه‌های شنا با توجه به جنس بکار برده شده در آن‌ها، به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ کلاه‌های سیلیکونی که مستحکم و با‌دوام هستند، کلاه‌های ساخته‌شده از لاتکس که در برخی از افراد موجب ایجاد حساسیت می‌شوند، کلاه‌هایی از جنس نئوپرون که به‌خوبی دمای سر را حفظ می‌کنند و مانع از انتقال گرمای سر می‌شوند و در نهایت کلاه‌های تولید‌شده از لاکرا که از مقاومت زیادی برخوردار هستند.
 

عینک

عینک‌های شنا مانع از نفوذ آب به چشمان شما می‌شوند. این دسته از لوازم ورزشی شنا به طور کل در سه دسته جای می‌گیرند؛ مسابقاتی، تمرینی و تفریحی.

مسابقاتی

این عینک‌های شنا تنها برای مسابقات طراحی شده‌اند و ساخت آن‌ها به‌گونه‌ای است که بیشترین فشار را به اطراف چشم وارد می‌کنند تا آبی به چشم‌ها نفوذ نکند و شناگر دید کامل و خوبی از محیطش داشته باشد. از همین جهت، تنها برای مسابقات که زمان اندکی را به شنا اختصاص می‌دهید از این عینک‌ها استفاده کنید.

تمرینی

فشار این دسته از عینک‌ها به چشمان، نسبت به نوع مسابقاتی کمتر است اما همچنان دارای فشار زیادی هستند. اگر تنها چند ساعت در هفته را به شنا اختصاص می‌دهید، از عینک‌های تمرینی استفاده کنید.

تفریحی

اگر زیادی اهل شناکردن هستید، طوری که زمان طولانی از هفته را به شناکردن اختصاص می‌دهید، بهترین انتخابی که می‌توانید داشته باشید، عینک‌های تفریحی هستند؛ چرا‌که در بین عینک‌های نام‌برده‌شده، دارای کمترین فشار وارده به چشم هستند.

جمع‌بندی

طی این مطلب تلاش شد تا بهترین اطلاعات دررابطه ‌با لوازم ورزشی شنا در اختیار شما عزیزان قرار بگیرد تا به ‌راحتی با مطالعه‌ی آن طی چند دقیقه، بهترین تجهیزات و لوازم متناسب با شرایط خود را بخرید و از شناکردن لذت ببرید. برای تهیه‌ی لوازم ورزشی شنا می‌توانید با خیالی راحت روی ما حساب کنید.و به راحتی با مراجعه به سایت اسپرت لند خرید خود را تکمیل فرمایید.