فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چگونه یک مایو شنای مردانه خوب خریداری کنیم؟

در راهنما / راهنمای خرید

تصور کنید که می‌خواهید با لباس شنا کنید، اصطکاکی که بین لباس‌ها با مولکول‌های آب ایجاد می‌کنید باعث می‌شود سریع خسته شوید یا نتوانید خوب و سریع شنا کنید. مایو به شما این امکان را می دهد که به سادگی و آرامی در آب شنا کنید و با حداکثر سرعت حرکت کنید. علاوه بر این، مایو مردانه طوری طراحی شده است که هنگام شنا تحت فشار آب، از تن فرد بیرون نمی آید.

اگر بنا به دلایلی تصمیم به خرید مایو مردانه دارید اما به دلیل تنوع زیاد مدل ها و قیمت ها برای خرید این وسیله دچار مشکل شده اید اصلا نگران نباشید در این مطلب انواع مایو مردانه را به شما معرفی کرده ایم. ما در این مطلب قصد داریم شما را با انواع مایو شنا مردانه آشنا کرده و به شما یک سری نکات مهم که هنگام خرید مایو مردانه باید به آن‌ها توجه داشته باشید را آموزش ‌دهیم.

مایو-شنای-مردانه

انواع مدل مایو مردانه


مایو رکابی مردانه:

این مدل از مایو های مردانه بسیار جذبی هستتند. و فقط مخصوص پوشاندن قسمت‌های خصوصی شما می‌باشد. بیشتر مواقع برای مسابقات شنا قابل استفاده است. زیرا مانع از سرعت حرکت شما در زمان شنا کردن نمی شوند. معمولا این مدل از مایو ها را در محیط های عمومی نمیپوشند.

مایو شنا مردانه پا‌دار:

این مدل از مایو شنا مردانه آزادتر است و شما میتوانید در محیط های عمومی هم به راحتی از آن استفاده کنید . و باعث آزار شما در حین شنا کردن نمی شود. اگر برای شما هم سخت است که در بین سایر افراد با شورت‌های رکابی باشید، و به هر دلیل می‌خواهید از یک لباس شنای آزاد استفاده کنید، می‌توانید از مایو پادار استفاده نمایید. این مدل از لباس شنا علاوه بر پوشش دادن قسمت‌های خصوصی بدن مقداری از پاهای شما را نیز پوشش می‌دهد.

مایو شنا مردانه ضد آلرژی:

خیلی از افراد به پارچه های ریون حساسیت دارند. یعنی این افراد با پوشیدن این جنس دچار علائم آلرژی مانند: خارش پوست و قرمز می‌شوند. به همین دلیل این افراد نمی توانند از این مدل مایو ها استفاده کنند. و باید از مایو هایی استفاده کنند که پارچه آن ها ضد آلرژی باشد.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر: راهنمای خرید لوازم ورزشی شنا (استخر)

چرا باید در هنگام شنا کردن از مایو استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید بدون مایو اجازه ورود به استخر را نخواهید داشت. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که ما آنها را یکی یکی بررسی می کنیم:

مایو-شنای-مردانه

§ مایو معمولاً فقط هنگام ورود به استخر پوشیده می شود، بنابراین کمتر از لباس زیر استفاده می شود و سالم تر است.

§ مایو از الیاف پلاستیکی ساخته شده است بنابراین آب را جذب نمی کند، معمولاً هنگام شنا با شورت معمولی آب جذب می کند، بنابراین وزن آنها افزایش می یابد و شنا کردن با آنها دشوار می شود.

§ مایوها عموما رنگ پس نمی دهند، اگر شلوارک معمولی بپوشید ممکن است رنگ برگردانده و رنگ آب استخر را تغییر دهد.

§ معمولاً کلر زیادی در آب استخر وجود دارد، کلر آب رنگ آن را تغییر می دهد و شورت معمولی را پوسیده می کند.

§ مایو به گونه ای ساخته شده است که از ورود باکتری و قارچ به بدن شما جلوگیری می کند و از نظر پزشکی بهتر از شورت معمولی عمل می کند.

مایو-شنای-مردانه

نکات کلیدی هنگام خرید مایو شنا مردانه

قیمت خرید مایو شنا:

قیمت نقش بسیار مهمی در انتخاب شما دارد، قبل از هر کاری بودجه خرید مایو را مشخص کنید. با تعیین میزان بودجه، بسیاری از مدل هایی که در محدوده قیمت شما نیستند از انتخاب شما خارج می شوند و انتخاب برای شما آسان می شود.

انتخاب مدل مایو مردانه:

مایو شما بستگی به سبک شنای شما دارد. و اینکه به جنس ریون حساسیت داشته باشید یا خیر. اگر برای مسابقه شنا مایو می خواهید، بهتر است مایو شنا رکابی را انتخاب کنید. این مایوها سرعت شنای شما را افزایش می دهند. ولی اگر برای شنای تفریحی و عمومی میخواهید خرید کنید بهتر است از مایو های پایه دار استفاده کنید.

جنس پارچه مایو:

باید به پارچه ای که مایو از آن دوخته می شود دقت کنید، معمولا مایوها از پارچه های مصنوعی و پلاستیکی تهیه می شوند. این باعث می شود خیلی سریع خشک شوند و همچنین با عدم جذب آب سرعت شنای شما را افزایش می دهند.

سایز مایو:

به سایز مایو نیز توجه کنید. مایو باید دقیقاً اندازه شما باشد. مایو شما نباید خیلی تنگ باشد زیرا در آن احساس راحتی نخواهید کرد و اگر خیلی گشاد باشد ممکن است هنگام شنا یا غواصی از پاهایتان لیز بخورد. بنابراین شما باید دقیقاً اندازه بدن خود را انتخاب کنید.

نوع دوخت:

نوع دوخت مایو می تواند نشانه کیفیت بالای مایو باشد. مایوهای استاندارد معمولاً خوب دوخته می شوند و دوخت آن زمان می برد. اما متاسفانه مایوهای بی‌کیفیت به خوبی هم دوخته نمی‌شوند و در بیشتر مواقع حتی قبل از خراب شدن پارچه، از محل دوخت پاره می‌شوندپس همیشه هنگام خرید مایو مردانه به نحوه دوخت آن توجه کنید.

روش نگهداری از مایو شنا

همیشه بعد از شنا مایو را درون پلاستیک قرار داده و بلافاصله بعد از رسیدن به منزل آن را شستشو دهید زیرا کلر باعث پوسیده شدن مایو می‌شود.

برای خشک شدن آن را روی وسایل گرمایشی قرار ندهید زیرا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود و باعث آسیب رسیدن به مایو می‌شود. بهتر است آن را در معرض هوای آزاد و مقابل خورشید پهن کنید تا خشک شود.

مایو را در حمام میان لباس‌های چرک رها نکنید، زیرا محیط مرطوب حمام محل مناسبی برای رشد باکتری و قارچ می‌باشد.

مایو-شنای-مردانه

جمع بندی:

در انتها، با استفاده از نکات گفته شده در راهنمای خرید مردانه می‎‌ توانید مناسب‌ترین مایو برای بدن و کاربرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و از پوشیدن آن در استخر یا ساحل لذت ببرید. اسپورت لند، بزرگترین فروشگاه مولتی برند ارائه دهنده انواع مایو شنا برند های نایک، ریباک، آندرآرمور و ... می باشد.