فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تاثیر پیاده روی بر چربی سوزی و لاغری شکم

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

پیاده‌روی ورزشی ساده و کم هزینه است که در بین بسیاری از افراد محبوبیت بالایی دارد چراکه برای انجام آن فقط کافی ست ساعت، زمان و مکان مناسبی را اختصاص دهید و تاثیرات مثبت آن را در خود احساس کنید. برای ایجاد انگیزه بیشتر برای افرادی که شاید به دلایل مختلف مثل مشغله کاری و ... قادر به انجام ورزش‌های خاصی نیستند پیاده‌روی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در این مقاله از اسپورت لند قصد داریم تا به مزایای متنوع جسمی و روانی پیاده‌روی اشاره کنیم تا با آگاهی کامل از فواید آن دست به کار شده و از همین امروز پیاده‌روی را جدی بگیرید.

پیاده‌روی و حفظ تناسب اندام

رسیدن به اندام دلخواه و حفظ تناسب آن شاید اولین و وسوسه‌کننده‌ترین دلیل برای شروع پیاده‌روی باشد، همانطور که می‌دانید برای سالم زیستن و داشتن اندامی مناسب بایستی به طور منظم ورزش کنید تا با آمادگی جسمانی کامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان را کاهش دهید. پیاده‌روی یک ورزش رایگان و ساده است که انجام آن برای همه امکان‌پذیر است، در واقع، پیاده‌روی فقط برای شما خوب نیست، بلکه یکی از ساده‌ترین ورزش‌هایی است که می‌توانید به کمک آن لاغر شده و به وزن و اندام دلخواه‌تان برسید. پس پیاده‌روی را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

پیاده-روی-برای-لاغری

پیاده‌روی کالری می‌سوزاند

پیاده روی بت یک جفت کفش پیاده روی اسکیچرز زنانه یا مردانه به عنوان یک گزینه ورزشی، می‌تواند به کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. اگر به دنبال کاهش وزن هستید، باید بدانید که با انجام این فعالیت چقدر کالری می‌توانید بسوزانید و نیز میزان سوختن کالری به عوامل بسیاری بستگی دارد، برای مثال پیاده روی (1.6 کیلومتر) بسته به زن یا مرد بودن و میزان وزن شما تقریباً 100 کالری می‌سوزاند، اما به طور کلی میزان کالری‌سوزی شما به عوامل مختلف دیگری از جمله سرعت، زمین و موارد دیگر نیز مرتبط است. بهعلاوه افرادی که فعالیت بدنی بیشتری دارند نسبت به افرادی که کم تحرک هستند کالری بیشتری می‌سوزانند. برای افزایش شدت پیاده‌روی و سوزاندن کالری بیشتر، سعی کنید در مسیرهایی با تپه یا شیب ملایم قدم بزنید.

پیاده‌روی و کمک به حفظ عضلات بدون چربی

وقتی افراد کالری و وزن کم می‌کنند، اغلب علاوه بر چربی بدن، مقداری عضله نیز از دست می دهند، این عمل می‌تواند معکوس باشد، چراکه ماهیچه‌ها از نظر متابولیکی فعال‌تر از چربی هستند. این بدان معناست که داشتن ماهیچه بیشتر به شما کمک می‌کند کالری بیشتری در روز بسوزانید. پیاده‌روی مداوم، می‌تواند با حفظ ماهیچه‌های بدون چربی هنگام کاهش وزن، به مقابله با این اثر کمک کند. علاوه بر این، ورزش منظم می‌تواند از دست دادن عضلات مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد، و به شما کمک می‌کند تا قدرت و عملکرد عضلانی خود را در سال های بعد حفظ کنید.

حتما بخوانید: آموزش بهترین برنامه برای ورزش دویدن

 

پیاده-روی-برای-لاغری

پیاده روی و کاهش چربی شکم

ذخیره مقدار زیادی چربی در اطراف ناحیه میانی با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری قلبی مرتبط است، در واقع، مردانی که دور کمرشان بیشتر از (102 سانتی‌متر) و زنانی با دور کمر بیشتر از (88 سانتی‌متر) است، چاقی شکمی در نظر گرفته می‌شوند که خطری برای سلامتی محسوب می‌شود. خوشبختانه یکی از موثرترین راه‌ها برای کاهش چربی شکم، شرکت منظم در ورزش‌های هوازی، مانند پیاده‌روی است.

گزارش: در یک مطالعه کوچک، زنان چاق که به مدت 12 هفته سه بار در هفته به مدت 50 تا 70 دقیقه پیاده روی کردند، به طور متوسط ​​دور کمر و چربی بدن خود را کاهش دادند. چربی مستقیم زیر پوست و چربی پنهان در حفره شکمی هر دو در گروه تمرین در مقایسه با گروه کنترل به طور قابل توجهی کاهش یافتند.

مطالعه دیگری نشان داد که افرادی که رژیم غذایی کنترل شده داشتند و به مدت 12 هفته به مدت 1 ساعت در هفته پنج بار پیاده روی می‌کردند، در مقایسه با افرادی که این رژیم را به تنهایی دنبال می‌کردند، توانستند چندین سانتی‌متر از دور کمر خود و همچنین چربی بدن خود را کاهش دهند.

خلق و خوی شاد با پیاده‌روی گروهی

پیاده‌روی مثل هر ورزش دیگری برای تقویت خلق و خوی افراد و کمک به شادزیستی آنها بسیار مفید است. به خصوص وقتی پیاده‌روی در هوایی آزاد به همراه گروهی از دوستان انجام گیرد. در واقع افراد هنگام پیاده‌روی گروهی انگیزه و اشتیاق بیشتری برای تداوم آن از خود نشان می‌دهند، و به طور تدریجی موجب کاهش استرس و اضطراب می‌شود و لذت و احساس شادی از ورزش را به دنبال خواهد داشت. به عبارت بهتر، با حساس‌تر شدن مغز به هورمون‌های سروتونین و نوراپی نفرین، احساسات ناشی از استرس و افسردگی تسکین می‌یابد و ترشح اندورفین را تحریک می‌کنند که باعث می‌شود احساس شادی می‌شود. پس دلایل سادگی و در عین حال محبوبیت پیاده‌روی را دست کم نگیرید و هر چه سریع‌تر به انجام اقدام کنید.

 

پیاده-روی-برای-لاغری

پیادهروی و کاهش وزن

ورزش منظم مانند پیاده‌روی نه تنها به افزایش مقدار انرژی که روزانه می‌سوزانید کمک می‌کند، بلکه به شما این امکان را می‌دهد تا ماهیچه‌های بدون چربی بیشتری بسازید تا کالری بیشتری بسوزانید، حتی در حالت استراحت.

گزارش: یک بررسی تخمین زده است که برای حفظ وزن ثابت، باید حداقل 150 دقیقه در هفته راه بروید. در واقع، مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که بیشتر پیاده‌روی یا ورزش می‌کنند معمولاً در حفظ کاهش وزن خود موفق‌ترین هستند. در حالی که افرادی که کمترین ورزش را انجام می‌دهند بیشتر احتمال دارد دچار اضافه وزن شوند. گنجاندن پیاده‌روی در روز می‌تواند به شما کمک کند تا میزان ورزش را افزایش دهید و به اهداف فعالیت روزانه خود کمک کنید.

حتما بخوانید: چگونه با پیلاتس لاغر شویم؟

 
نکات ضروری درباره پیاده‌روی:

-هنگام پیاده روی پس از هر بار توقف کوتاه، آب را جرعه جرعه و به طور مداوم بنوشید.

-سر به سمت جلو و صاف حرکت کنید.

-میزان شدت حرکت خود را از کند به تند افزایش دهید.

-میزان تنفس خود را کنترل کنید و مرتب دم و بازدم دهید.

-لباس ورزشی خود را از جنس مرغوب و باکیفیت انتخاب کنید، همچنین در انتخاب ست لباس، میزان راحتی بدنی خود را هنگام فعالیت‌های ورزشی و پیاده‌روی در نظر بگیرید.

-کفش مناسب پیاده‌روی نقش بسیار مهمی در پیاده‌روی دارد و کمک می‌کند با لذت بیشتری راه بروید و احساس خستگی و درد در ناحیه پاها نداشته باشید.

منابع

https://www.healthline.com/

https://www.cnn.com/