فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تردمیل و اصول استفاده از آن

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

 اصول استفاده از تردمیل

 
بسیاری از مردم روزانه در محیط‌های باشگاهی یا در منزل از تردمیل استفاده می‌کنند، اما ممکن است با عدم آگاهی از برخی اقدامات احتیاطی و اطلاعات ورزشی در خصوص استفاده از تردمیل دچار مشکل شوند. استفاده از دستگاه تردمیل هم به مانند هر وسیله ورزشی دیگری نیاز به آگاهی از نحوه کارکرد آن دارد تا بتوانید بهترین نتیجه را حاصل کنید. در نظر داشته باشید رعایت ایمنی در هنگام استفاده از آن در اولویت شماست و سپس به شرایطی باید توجه کنید که شما را به هدف ورزشی‌تان نزدیک‌تر کند. در این مقاله از اسپورتلند به پنج نکته اشاره کرده‌ایم که با مطالعه و به کار گرفتن آنها به بهبود تمرین شما کمک خواهد کرد.

مدت زمان مطالعه مقاله: 5 دقیقه

آمادگی برای استفاده از تردمیل 

آمادگی قبلی برای جلوگیری از حواس‌پرتی

در گام اول از بسته بودن گره کفش‌های ورزشی خود اطمینان حاصل نمائید، همیشه بطری آب پر را در جایگاه مخصوصی که معمولا کنار مانیتور تردمیل تعبیه شده قرار دهید و هر چند دقیقه جرعه جرعه بنوشید. اگر دوست دارید همراه با تمرینات ورزشی به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید پیش از شروع کار حتما آهنگ‌های خود را انتخاب کنید. همه این موارد می‌تواند به شما کمک کند تا با حداقل حواس پرتی شروع کنید. در نهایت، شروع به راه رفتن کنید. داشتن آمادگی قبلی باعث تقویت و حفظ تعادل بدنی شما می‌شود و با آرامش و راحتی جسمی و روانی می‌توانید راه رفتن یا دویدن روی تردمیل ادامه دهید.

حتما بخوانید:

راهنمای خرید لگ ورزشی زنانه

استفاده از نرده های تردمیل 

استفاده از نرده‌ها

تردمیل‌ها در انواع مختلف عرضه می‍شوند و برای استفاده از هر نوع آنها رعایت نکات ایمنی ضروری است. هنگام شروع تمرین از نرده استفاده کنید و اندک اندک که شروع به راه رفتن می‌کنید نرده‌ها را رها کنید. نگه داشتن دست‌ها روی نرده، اثربخشی کار شما را کاهش می‌دهد. همچنین می‌تواند تعادل شما را از بین ببرد و باعث زمین خوردن شما شود توجه داشته باشید حین راه رفتن یا دویدن روی عرشه تردمیل، بازوهای شما به طور طبیعی به جریان می‌افتند و به شما این امکان را می‌دهند که کالری بیشتری بسوزانید و ماهیچه های اصلی خود را به طور کامل درگیر کنید.

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید.
راه رفتن بر روی تردمیل 

شروع آهسته

همیشه میزان سرعت حرکت عرشه ( جایی که روی آن قدم می‌زنید) را روی آهسته تنظیم کنید و به مرور سرعت و شیب را افزایش دهید. این به شما کمک خواهد کرد که هم از شروع‌های غیرمنتظره یا ناگهانی که موجب آسیب دیدگی شما می‌شود جلوگیری کنید و هم برای شروع یک ورزش چند ساعته بهتر است به تدریج بدن خود را آماده‌سازی کنید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید ساک ورزشی باشگاهی

گیره ایمنی تردمیل 

گیره ایمنی و دکمه Pause

همه تردمیل‌ها مجهز به ویژگی‌های ایمنی هستند. اگر شما در استفاده از تردمیل مبتدی هستید بهتر است از گیره ایمنی است. گیره را می‌توان به جایی از لباستان بست که در صورت افتادن یا از دست دادن تعادل، کلیدی از دستگاه خارج می‌شود و بلافاصله حرکت آن را متوقف می‌کند. اگر نیاز به توقف ناگهانی دارید، و همچنان در حالت ایستاده هستید، دکمه Pause را فشار دهید تا تسمه تردمیل متوقف شود.

استفاده از تردمیل در باشگاه 

سخن پایانی

پیش از شروع کار با تردمیل اگر مبتدی هستید حتما از مسئول باشگاه یا افرادی که شناخت بهتری از دستگاه تردمیل دارند نحوه استفاده فنی از دستگاه را جویا شوید. توانایی‌های بدن خود و محدودیت آن را بشناسید و مدت زمان و چگونگی استفاده از تردمیل را نسبت به فیزیک بدن خود بسنجید. پیاده‌روی و دویدن روی تردمیل علاوه بر تجربه یک ورزش هوازی باعث افزایش آمادگی بدنی شما برای انجام سایر حرکات ورزشی می‌شود که نیازمند قدرت و استقامت بالایی هستند. به علاوه استفاده از این دستگاه باعث افزایش میزان ضربان قلب می‌شود همچنین تمرکز شما روی سیستم تنفسی‌تان شده بالا می‌رود و بر حرکت اجزای بدن و عضلات توجه و دقت بیشتری خواهید داشت. رعایت نکات ساده بالا به شما کمک می‌کند تا به طور ایمن و بدون کمترین مشکلی به راحتی از دستگاه تردمیل استفاده کنید و لذت ببرید در نظر داشته باشید در برنامه ورزشی‌تان فقط به ورزش‌های هوازی بسنده نکنید و نسبت به شرایطی که دارید حرکات و تمرینات ورزشی‌تان را وسعت بخشید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید کفش پیاده روی