فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

درمان درد شانه با ورزش

در دانستنیهای ورزشی / ورزش درمانی

<

 درمان درد شانه با ورزش

 
رایج‌ترین علت شانه درد زمانی است که تاندون‌های روتاتور کتف ملتهب می‌شوند یا در شانه گیر می‌افتند که به این شکل از درد التهاب بورسا می‌گویند. بورسا در واقع کیسه‌های کوچک پر از مایع لغزنده هستند که تاندون‌ها روی آن می لغزند. درد شانه‌ها می‌تواند تحت‌تأثیر عوامل مختلفی همچون ورزش‌های غیراصولی، کار یدی طولانی‌مدت و... رخ دهد. توصیه نخست ما برای شما مراجعه به پزشک متخصص و یا کمک‌گرفتن از یک فیزیوتراپیست است اما اگر درد شما آنی و ناشی از استفاده نادرست از وسایل ورزشی یا در اثر یک حرکت اشتباه بوده باشد، با انجام به‌موقع و اصولی برخی از ساده‌ترین حرکات می‌توانید درد خود را تسکین داده و از بدتر شدن وضعیت درد در قسمت شانه جلوگیری کنید. در این مقاله از اسپورت‌لند قصد داریم تا درد شانه ناشی از ورزش‌کردن را بررسی کنیم و راهکارهایی را برای بهبود و درمان درد پیشنهاد دهیم. پس با ما همراه باشید.
شانه درد 

شانه

شانه یکی از پیچیده‌ترین مفاصل بدن انسان است. چهار ماهیچه، سه استخوان و تاندون‌های متعدد، همگی با هم کار می‌کنند تا ثبات را فراهم کنند و به شما اجازه حرکت چرخشی و بلندکردن بازوی خود را بدهند. درد شانه ناشی از ورزش عمدتاً به دلیل بلندکردن وزنه ایجاد می‌شود و به شانه آسیب می‌رساند و شما را از ادامه ورزش باز می‌دارد. هنگام انجام ورزش باید به میزان درد خود دقت کنید؛ بدنِ خود و آستانه تحمل فشار هر حرکت ورزشی را بشناسید و از انجام هرگونه تمرینی با بیش از توان بدنی خود اجتناب کنید.

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید مانند کاپشن اسپرت مردانه  

تمرین هایی برای بهبود درد شانه

عمدتاً آسیب‌های ناشی از ورزش در مواقعی رخ می‌دهند که افراد بدون راهنمایی مربی ورزشی و به طور مستقل تمرینات ورزشی را غیراصولی و نامنظم انجام می‌دهند و متعاقب آن متحمل درد و آسیب‌های جدی می‌شوند. شانه درد از شایع‌ترین این دردهاست که مستلزم انجام تمرینات درمانی برای بهبود درد آن است.

درمانه درد شانه با حرکت آونگی 

حرکت آونگ

یک از تمریناتی که به تسکین درد و بهبود گرفتگی عضلات شانه کمک می‌کند حرکت آونگ است. برای انجام این تمرین، ابتدا باید خم شوید و به کمک بازوی سالم خود به یک میز یا صندلی تکیه کنید و اجازه دهید بازوی دردناک صاف به سمت پایین آویزان شود و سپس دایره‌هایی را در هوا بکشید. دایره‌ها باید کوچک شروع شوند اما به‌تدریج رشد کنند و همچنین باید به‌صورت دوره‌ای جهت حرکت را برعکس کنید. این تمرین را 5 تا 10 بار در طول روز تکرار کنید.

تمرین درمان درد شانه 

ایجاد کشش در قفسه سینه

این تمرین به افزایش انعطاف‌پذیری و دامنه حرکتی مفصل شانه و عضلات اطراف کمک می‌کند. هنگام انجام این تمرین، در صورت احساس درد در شانه، بازوی خود را پایین بیاورید.

مراحل انجام این تمرین:

دست راست خود را روی سینه بیاورید سپس آن را در چین آرنج چپ خود قرار دهید یا از دست چپ خود برای حمایت از بازوی خود استفاده کنید. تا 1 دقیقه در این وضعیت باقی بمانید و در دست چپ نیز این حرکت را تکرار نمایید.

تمرین درمان درد شانه 

خم کردن گردن

این تمرین روشی ساده و آسان برای کاهش درد در ناحیه گردن و شانه‌هاست.

مراحل انجام این تمرین:

چانه خود را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید سپس کشش را در پشت گردن خود احساس خواهید کرد و به‌آرامی سرخود را به سمت چپ خم کنید تا شانه راست شما کشیده شود. به مدت 1 دقیقه در این حالت باقی بمانید.

برای تأثیرگذاری بهتر می‌توانید این تمرین را با کششی بیشتر ادامه دهید: یک‌دست را روی شانه و یک‌دست را بالای گوش خود قرار دهید تا حرکت را به‌آرامی هدایت کنید سپس چانه خود را به سمت قفسه سینه پایین بیاورید. کشش را در پشت گردن خود احساس خواهید کرد و به‌آرامی سرخود را به سمت چپ خم کنید تا شانه راست شما کشیده شود، این وضعیت را تا 1 دقیقه نگه دارید.

تمرین درمان درد شانه 

ایجاد انبساط در قفسه سینه

این حرکت انعطاف‌پذیری بدن را در ناحیه شانه‌ها افزایش می‌دهد. برای انجام این تمرین، ابتدا صاف باستید و از یک کش پیلاتس یا حوله استفاده کنید و آن را با هر دودست پشت خود نگه دارید و با انبساط قفسه سینه سر شانه‌های خود را به سمت یکدیگر حرکت ‌دهید، در این حالت قفسه سینه خود را به سمت جلو گرفته و حرکت را بارها تکرار کنید. یادتان باشد چانه خود را بالا بیاورید و به سمت بالا یا جلو نگاه کنید. این تمرینات ساده می‌تواند کمک کند تا شانه درد شما بهبود یابد و قدرت و انعطاف‌پذیری ناحیه شانه‌ها بالا رود همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا پس از آسیب‌دیدگی خود یک برنامه تمرینی ثابت داشته باشید و در انجام منظم آن تمرینات جدیت به خرج دهید. اما در صورت شدت غیرمعمول درد و آسیب‌دیدگی حتماً به پزشک فیزیوتراپ مراجعه کنید و راهنمایی‌های اصولی او را پیگیری کنید تا بیش‌ازپیش به بدن خود صدمه وارد نکنید.

با سایر مقالات ورزش‌درمانی با ما همراه باشید:

نقش ورزش در سلامت تنفسی و ریه ها

منابع مقاله:

https://abilityrehabilitation.com, https://www.healthline.com , https://www.reidhealth.org