فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تاریخچه 7 برند برتر ورزشی در جهان

در راهنما / راهنمای خرید

 برترین برندهای پوشاک ورزشی

 
در دنیای امروز به دلیل تبلیغات و بازاریابی، برندها به بخش مهمی از سبک زندگی ما تبدیل شده اند. همه چیز از غذایی که مصرف می کنیم، لباس ها و غیره، همه متعلق به برخی برندها هستند. وفاداری به برند در این روزها بسیار ضروری است، زیرا مشتریان گزینه های جایگزین بسیار زیادی دارند و می‌توانند به راحتی به برندهای دیگری که رضایت مشتری بهتری را برای آنها فراهم می‌کند روی آورند. با توجه به ایجاد ارتباط عمیق بین برندها و طرفداران، ورزش سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد.

هواداران باید به تیم ها یا بازیکنان مورد علاقه خود احساس وابستگی کنند و به برندها فرصتی ایده آل برای ایجاد ارتباطات قابل توجه با آنها و خانواده هایشان ارائه دهند.

برندهای برتر ورزشی و شرکت‌ها فرصتی قابل توجه را می‌بینند، زیرا افراد توجه بیشتری به سلامتی و رفاه خود کرده‌اند و جذب ورزش شده‌اند. همانطور که نیازها و عادات مشتریان تغییر می کند، برندها نیز باید خود را مجددا ارزیابی کنند و با توجه به نیاز بازار تغییر کنند. امروزه فاکتورهای مهربانی و همدلی به ویژگی های مهم برای ارتباط با هر برند بلندپروازی تبدیل شده است.

تاثیر برندهای برتر ورزشی چیست؟

همه از بچه‌ها تا بزرگسالان سعی می‌کنند ستاره‌های مورد علاقه‌شان را دنبال کنند و شروع به تقلید از برندها، استایل، لباس‌ها و سایر ترجیحات آن‌ها کنند. با تغییر رویه های مشتری، ارتباط برند با خریدارانش نیز تغییر می کند. بسیاری از برندهای پوشاک ورزشی، تاکتیک های موثر و نوآورانه ای را برای حفظ ارتباط با طرفداران و مشتریان خود انتخاب کرده اند.

پشت هر برند معروفی، شخصیت یا سابقه ای وجود دارد که برند را در میان رقبا برجسته نشان می دهد. برخی از برندها به طور تصادفی اختراع یا ظاهر شدند، در حالی که برخی دیگر سابقه جذاب تری دارند و برخی به دلیل ابتکاراتشان شناخته شدند.

نام های برتر برندهای ورزشی در جهان

ما فهرستی از 10 برند برتر ورزشی و داستانی که در پشت نام آنها قرار دارد تهیه کرده ایم که در ادامه به این موضوع پرداختیم.

برند نایکی 

1. نایکی (NIKE)

نایکی شاید مشهورترین نام تجاری پوشاک ورزشی در این سیاره باشد. این یک برند پوشاک و لوازم ورزشی است که طی دهه های طولانی تبلیغات تخصصی، برنامه ریزی موثر و نوآوری توانسته این جایگاه باشکوه را در میان برندهای ورزشی در جهان به دست آورد. این شرکت توسط فیل نایت و بیل باورمن در سال 1964 تاسیس شد و به خاطر شعار هیجان انگیزش "فقط انجامش بده" معروف است. نایک همچنین بزرگترین تولید کننده پوشاک ورزشی در جهان است.

علاوه بر ساخت کفش‌های مخصوص دویدن که عموماً به آن شهرت دارند، کفش‌هایی را برای ورزش‌های متعددی مانند بیسبال، هاکی، تنیس و غیره نیز می‌سازد. موارد اضافه شده شامل لباس‌هایی مانند شورت و پیراهن است. این برند لباس ورزشی به نام یک الهه یونانی که نماد پیروزی است، نایکی نامیده می شود. سووش به پرواز او اشاره می کند. لوگوی Swoosh و شعار مرکز تصویر سازمان را تشکیل می دهند.

کریستیانو رونالدو، تایگر وودز و رافائل نادال ستاره های بزرگ ورزشی هستند که از اقلام ورزشی نایکی استفاده می کنند. نایکی حامی بسیاری از برترین ستارگان ورزشی بازی‌های مختلف مانند تنیس، فوتبال و گلف است. آن‌ها مقدار بسیار زیادی پول روی ورزشکاران مختلف در سراسر جهان سرمایه‌گذاری می‌‌کنند.

برخی از کفش های ورزشی معروف و محبوب توسط نایک ساخته شده اند. مدل‌هایی مانند Air Jordan و Tailmax بازار کفش‌های اسپرت را با نوآوری‌های پیشرو خود تحت تأثیر قرار داده‌اند. این نام اساساً به فرهنگ کفش ورزشی کمک کرده است که امروزه بسیار فراگیر شده است.

همچنین اتفاق می‌افتد که ورزشکاران در این ترتیبات بیشتر از آنچه در حین بازی به دست می‌آورند، درآمد کسب می‌کنند. تایگر وودز، بازیکن فوق‌العاده گلف، که از اولین نقطه شروع حرفه‌اش توسط نایکی حمایت می‌شد، ظاهراً 54 میلیون دلار برای توافق خود به دست آورد. نایکی به همین ترتیب از تیم ملی کریکت و فوتبال در چندین کشور پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: معرفی و تاریخچه‌ی برند نایکی

برند آدیداس 

2. آدیداس (Adidas)

آدیداس که در مواردی برند با سه راه راه نامیده می شود، یکی از برندهای معروف پوشاک ورزشی است که به دلیل کفش های ورزشی، لباس های غیررسمی و لباس های اسپرت شناخته شده است. در میان جوانان، این برند تنها به دلیل سبک خاص خود به موفقیت بزرگی دست یافت.

مردم این قضاوت نادرست را دارند که نام برند به معنای "تمام روز رویای فوتبال را می بینم" است. با این حال، نام آدیداس یک نوع محدودتر از نام سازمان دهنده آدولف ("Adi") Dassler ("Das") است.

برخی از پرفروش ترین برندهای کفش کتانی آن شامل Samba، Gazella و استن اسمیت هستند. آنها همچنین از بزرگ‌ترین بسکتبالیست جیمز هاردن و ستاره فوتبال لیونل مسی حمایت می‌کنند. علاوه بر این، آدیداس یک ارائه دهنده قوی لباس تیم برای باشگاه‌های فوتبال در سراسر جهان است. این شرکت یک پروژه بزرگ و جدید با Kayne West داشت و یک آیتم YEEZY را ارائه کرد که درآمد زیادی برای آن‌ها به همراه داشت.

مطالعه بیشتر: معرفی و تاریخچه‌ی برند آدیداس

برند پوما 

3. پوما (PUMA)

رودولف داسلر جوان، خواهر و برادر "آدی" (بنیانگذار آدیداس) به پوما ملقب بود. در سال 1947 شرکت تولید کفش آن‌ها پس از 23 سال تعطیل شد. رودولف شرکت خود را، رودا، با حروف اول نام خود تأسیس کرد. سال بعد رودولف نام شرکت خود را به پوما تغییر داد.

پوما یکی از برترین برندهای ورزشی در جهان است که توسط یک سازمان آلمانی در سراسر جهان هدایت می شود. آنها با ورزشکاران مختلف ورزشی، به ویژه سریعترین مرد روی زمین، یوسین بولت، و قهرمان فرمول یک، لوئیس همیلتون، همکاری می کنند و محصولاتی مانند لباس، کفش و لوازم جانبی ورزشی تولید می‌کنند.

برند ریباک 

4. ریباک (REEBOK)

در سال 1958، جف و جو فاستر یک شرکت تشکیل دادند و آن را "ریباک" نامیدند. این نام فوق العاده هوشمندانه است زیرا مظهر سرعت است.

محصولات برند ریباک برای مدت طولانی در تجارت کالاهای ورزشی بوده و بسیار معروف است. این شرکت در حوزه تجهیزات ورزشی، کفش های ورزشی و لباس های ورزشی فعالیت می‌کند. این برند ورزشی محبوب در ابتدا کفش های دویدن میخ دار تولید می کرد و توسط جوزف ویلیام فاستر در سال 1895 در انگلستان تاسیس شد.

بیشتر بخوانید: معرفی و تاریخچه برند ریباک

برند آندرآرمور 

5. آندر آرمور (Under Armor)

با نامی عجیب و در عین حال جذاب، آندر آرمور از سال 1996 توانایی خود را در تولید پوشاک ورزشی و همچنین کفش افزایش داده است. با گذشت زمان، این برند در بین افراد نامی به دست آورد که منجر به سودآوری و محبوبیت قابل توجهی برای آن شد.

از شورت، کفش های ورزشی، شلوار جین و جوراب شلواری گرفته تا پیراهن، هودی و کت، آندر آرمور با خوشحالی وارد دنیای بازی های فوتبال، توپ و فوتبال آمریکایی شده است. این برند با جلب توجه گروه نوجوانان، ردپایی در باشگاه برندهای پوشاک ورزشی "لیگ اصلی" بر جای می گذارد.

یک سازمان تجهیزات ورزشی آمریکایی است که لباس های ورزشی و لباس های روزمره و لباس های ورزشی تولید می‌کند. این برند پس از نایکی، دومین برند معروف پوشاک ورزشی در ایالات متحده است. لباس های آن بسیار مورد توجه ورزشکاران و افراد در خارج از منزل است. این شرکت توسط کوین پلانک بازیکن سابق فوتبال تاسیس شد. این سازمان داستان جالبی در مورد چگونگی به دست آوردن نام عجیب و در عین حال جذاب خود دارد. پلانک می خواست نام این شرکت را "بادی آرمور" بگذارد. با این حال، برادرش آن را اشتباهی به عنوان آندر آرمور شنید و در نهایت، این نام برای شرکت انتخاب شد.

برند دیادورا 

6. دیادورا (DIADORA)

برند ایتالیایی پوشاک ورزشی دیادورا یک برند شناخته شده است که لباس‌های غیررسمی فوتبال را تولید می‌کند. دیادورا توسط مارچلو دانیل در ترویزو ایتالیا تاسیس شد.

او شرکت خود را «دیادورا» نامید، نامی که توسط یک همکار پیشنهاد شده بود. این کلمه از نامی که یونانیان بیزانس به شهر زادار در دریای دالماسی داده اند، گرفته شده است. در ابتدا «د لادرا» یا «از زادار» نامیده می شد، و به اشتباه تکرار شد و از زبان دالماسی به لاتین تعبیر شد و در این حین به «دیادورا» تبدیل شد.

برند اسیکس 

7. اسیکس (ASICS)

اسکیس یک شرکت جهانی ژاپنی است که به دلیل تولید پوشاک ورزشی و کفش های ورزشی خود شناخته شده است. محصولات برند اسکیس ، واقع در کوبه، توسط کیهاچیرو اونیتسوکا در سال 1949 تأسیس شد تا کفش‌هایی برای بازی‌هایی بسازد که حتی در ژاپن آنقدرها هم شناخته شده نبودند. سپس، در آن نقطه، گسترش یافت و شروع به ایجاد لباس و وسایل اضافی برای انواع ورزش ها و تمرینات کرد.

ابتدای نام آسیکس حروف اول عبارت قدیمی (Anima Sana in Corpore Sano) است، به این معنی که اگر به سوی خدا می‌روید باید برای روح سالم در بدن سالم به خدا متوسل شوید. این عبارت طرز تفکر سازمان است. نایکی به شیوه زندگی یونانی‌ها احترام می گذارد. Asics انگیزه خود را از شیوه زندگی لاتین گرفت. نام این شرکت مخفف همان عبارت (Anima Sana in Corpore Sano) به معنی روح سالم در بدن سالم می‌باشد.

جمع‌بندی

تجارت برندهای پوشاک ورزشی بسیار رشد کرده است زیرا آنها در بازاریابی و تبلیغات سرمایه گذاری می کنند تا علاوه بر حفظ کیفیت بی نظیر، به مشتری دسترسی پیدا کنند. برخی از برندهای برتری که در زندگی روزمره خود می شنویم سابقه ای در پس نام خود دارند. ممکن است نام همراهان و اعضای خانواده خود را به خاطر بسپاریم. اما این اسامی را تا آخر به خاطر خواهیم آورد!