فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

ورزش هایی برای کاهش چربی بانوان

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

کاهش چربی بانوان

 

کاهش چربی شکم مشکلی است که بسیاری از افراد را آزار می‌دهد. چربی شکم چربی ذخیره شده در اطراف کمر و شکم شماست. چربی اضافی شکم می‌تواند تاثیر منفی بر سلامت شما داشته باشد و نهایتا منجر به برخی از بیماری‌های جدی مانند قند خون بالا، کلسترول بالا، فشار خون بالا و چندین بیماری قلبی شود. بنابراین، آب کردن چربی‌های شکم بسیار مهم است. برای کاهش چربی شکم، باید کالری دریافتی خود را محدود کنید یا فقط مقدار کالری را که می‌توانید در روز بسوزانید مصرف کنید. برای این کار، باید میزان کالری دریافتی و ورزش منظم را کنترل کنید تا کالری بیشتری بسوزانید. همچنین یک رژیم غذایی سالم و متعادل می‌تواند در آب کردن سریع چربی‌های شکم موثر باشد دارید. در این مقاله از اسپورتلند همراه ما باشید تا با برخی از ساده‌ترین ورزش‌ها و حرکات موثر در چربی سوزی شکم آشنا شوید.


تمرین کرانچ 

تمرین کرانچ

موثرترین ورزش برای سوزاندن چربی شکم کرانچ است. وقتی از تمرینات چربی سوزی صحبت می کنیم، کرانچ ها در رتبه اول قرار می گیرند. می توانید با دراز کشیدن صاف در حالی که زانوهای خود را خم کرده و پاهای خود را روی زمین قرار دهید شروع کنید. دست های خود را بلند کنید و سپس پشت سر قرار دهید. همچنین می توانید آنها را به صورت ضربدری روی سینه نگه دارید. الگوی تنفس خود را بررسی کنید. این تمرین همچنین به ساختن شکم و در عین حال آب شدن چربی های شکم کمک می کند.

پیاده روی 

پیادهروی

یک ورزش هوازی بسیار ساده که به شما کمک می‌کند چربی شکم را از بین ببرید و خوش‌اندام باقی بمانید. اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، پیاده‌روی همراه با یک رژیم غذایی متعادل کفش مخصوص پیاده روی زنانه می‌تواند معجزه کند. حتی روزانه سی دقیقه پیاده‌روی سریع در هوای تازه می‌تواند به کاهش چربی دور شکم کمک کند. علاوه بر این، بر متابولیسم و ​​ضربان قلب شما نیز تأثیر مثبت دارد. حتی اگر شدت پیاده‌روی را از کند به تند افزایش داده و به دویدن مداوم تبدیل کنید، برای چربی سوزی بسیار مفید است. علاوه بر این،در نظر داشته باشید برای انجام پیاده‌روی به هیچ وسیله‌ای جز پاهایتان نیاز ندارید و لزومی ندارد تا بقیه اعضای بدن خود را حین پیاده‌روی درگیر کنید. فقط کفش مناسب به پا کنید نفس عمیق بکشید و پیاده‌روی کنید.

حتما بخوانید: چند نکته مهم برای انتخاب کفش پیاده روی مناسب 

رقص زومبا 

زومبا

زومبا به دلیل خاصیت تحرک بالا هم به عنوان ورزش هم به عنوان نوعی رقص در نظر گرفته می‌شود و برای لاغری و چربی‌سوزی ناحیه شکم و پهلو به شدت توصیه می‌شود. زومبا جزو بهترین تمرینات سرگرم‌کننده و جذاب است که می‌تواند برای سلامتی شما معجزه کند. تمرینات زومبا یک ورزش با شدت بالا است. به بهبود تناسب اندام قلبی عروقی، کاهش کلسترول و کاهش سطح قند خون کمک می‌کند و چربی‌های شکم را به سرعت آب می‌کند. مطالعه ACE در سال 2012، 19 زن سالم بین سنین 18 تا 22 سال را که در کلاس زومبا با مانیتور قلب شرکت می‌کردند، مورد بررسی قرار داد. به طور متوسط، زنان 9.5 کالری در دقیقه سوزاندند که بیشتر از کالری سوزانده شده در آزمون قبلی کلاس‌های پیلاتس پیشرفته، یوگای قدرتی، ایروبیک استپ و کیک بوکسینگ کاردیو است. بنابراین، کمی موسیقی بگذارید و از طریق ویدیوهای بسیاری که در یوتیوب منتشر شده است همین الان تمرین زومبا شروع کنید!

تمرینات عمودی پا 

تمرینات عمودی پا

بالا بردن ساق پا برای عضلات شکم و عضلات مایل عالی است. این حرکت به ساختن عضلات شکمی قوی‌تر، افزایش ثبات و قدرت، آب کردن چربی‌های شکم و تقویت بدن شما کمک می‌کند. بالا بردن ساق پا، عضله راست شکم را کاملاً جدا می‌کند که باعث تقویت معده می‌شود. برای انجام این حرکت به پشت دراز بکشید و کف دست ها را زیر باسن قرار دهید. سپس به آرامی پاهای خود را تا زاویه 90 درجه بلند کنید. زانوهای خود را صاف نگه دارید و پاها به سمت سقف باشد. لحظه‌ای مکث کنید و سپس در حین بازدم پاهای خود را پایین بیاورید. این تمرینی است که باید با تمرکز انجام گیرد بنابراین حین حرکت پاها روی عضلات پا تمرکز کنید و آنها را به آرامی پایین بیاورید پس از انجام 5 مرتبه، متوجه تاثیرات فوق‌العاده این حرکت خواهید شد. پس عجله کنید و این تمرین فوق العاده موثر را امتحان کنید!

حتما بخوانید: تفاوت پیلاتس با یوگا

دوچرخه سواری 

دوچرخه سواری

دوچرخه‌ سواری روشی موثر برای سوزاندن چربی‌های شکم است و به افزایش ضربان قلب شما کمک می‌کند و همچنین ظرفیت سوزاندن تعداد قابل توجهی کالری را دارد. دوچرخه سواری به کاهش وزن در ناحیه ران و کمر منجر می‌شود، بنابراین با دوچرخه خود به مکان‌های اطراف رفت و آمد کنید. حتی اگر دوچرخه ندارید می‌توانید از دستگاه‌های دوچرخه‌ باشگاه‌های ورزشی استفاده کنید و میزان سرعت رکاب خود را با توجه به توان بدنی خود تنظیم کنید. در کل با برنامه و منظم باشید چراکه این ورزش می‌تواند در کاهش چربی شکم واقعا موثر باشد.

حتما بخوانید: کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

ورزش های هوازی 

جمع بندی

اگر می‌خواهید بدون رفتن به باشگاه چربی‌های شکم خود را از بین ببرید، می‌توانید تمرینات هوازی با شدت بالا و با لباس های ورزش زنانه مناسب انجام دهید. این تمرینات موثر، ساده، سرگرم‌کننده و برای سوزاندن حداکثر کالری عالی هستند. به طور کلی، چربی شکم مسئله و یا مشکلی نیست که غیر قابل حل باشد رفع آن فقط به تلاش و اراده افراد بستگی دارد، هرکس به نسبت توانایی و علاقه ورزشی خود می‌تواند یکی از راه‌های پیشنهادی ساده و آسان فوق را امتحان کند و به طور منظم تمرینات خود را انجام دهد. پس ورزش را در زندگی روزمره جدی بگیرید و برای رفع چربی شکمی خود یکی از موارد فوق یا همه آنها را در برنامه ورزشی روزانه خود بگنجانید.