فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید پافر

در راهنما / راهنمای خرید

پافر یکی از لباس‌های اصلی فصل زمستان است، در حالی که شما را گرم نگه می‌دارد، استایل پوششی خاصی را برایتان ایجاد می‌کند. بسیاری ازآقایان طرفدار تیپ با پافر مردانه هستند. لباس‌های ورزشی با پافر یک استایل عالی به نظر می‌رسند. خود پافر به تنهایی یک نقطه کانونی در استایل شماست، اگر به درستی انتخاب شود. در اینجا برای شما راهنمای خرید پافر را آماده کرده‌ایم و به شما خواهیم گفت برای خرید پافر مردانه و زنانه به چه مواردی توجه کنید و چه لباس‌هایی را می‌توان با پافر پوشید؟


راهنمای-خرید-پافر

پافر چیست؟

پافر یک کت ساده ضد آب است که معمولاً با پر غاز یا اردک و یا عایقها و الیاف مصنوعی پر می‌شود و چون با پر، پرشده پف می‌کند و به همین دلیل پافر نامیده می‌شود. خطوط افقی و عمودی دوخته شده روی پافر تنها به دلیل ایجاد طرح و نقش نیست بلکه اینها کمک می‌کنند پرها در جای خود بمانند و توزیع یکنواختی را در لایه داخلی کت ایجاد کنند درست مانند دوخت روی لحاف! بسته به نوع دوخت و کیفیت الیاف استفاده شده میزان گرمایی که ارائه می‌دهند متفاوت است.

در مقایسه با کت‌های پشمی یا چرمی، پافرها علیرغم اینکه بسیار گرم هستند، وزن خیلی کمی دارند.

 

تاریخچه پافر

پافر تنوع زیادی از کاربردها را به خود دیده است - از یک قطعه کاربردی از تجهیزات اکتشافی گرفته تا یک لباس شیک که نشان دهنده بخشی از یک گروه یا خرده فرهنگ خاص است.

ایده پافر در سال 1922 به جورج فینچ، شیمیدان استرالیایی و کوهنورد نسبت داده میشود. چهارده سال بعد، در سال 1936، نسخه دیگری از پافر توسط ادی بائر، ماجراجویی که در طی یک سفر ماهیگیری خطرناک در اثر هیپوترمی جان خود را از دست داد، ساخته شد.

در سال 1939 بود که کت اسکای لاینر ادی بائر وارد فروشگاه‌ها شد و پافر به طور رسمی ثبت شد.

سرانجام نورما کمالی پافری را به طور خاص برای مخاطبان زن تولید و روانه بازار کرد. این طرح او برای پافر زنانه با به‌روزرسانی‌های مختلف در طراحی طی سال‌ها به کتی مطلوب برای زنان و مردان تبدیل شد و محبوبیت زیادی دارد.

در طول دهه 1990، نسل جوان از پافر برای گرم نگه داشتن خود در هوای سرد و پیاده‌روی‌های شبانه استفاده کردند. پافرها در دهه‌های بعد در ایالات متحده با صنعت موسیقی همراه شد، جایی که هنرمندان هیپ‌هاپ در هزاره جدید از پافر به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین سبک‌های پوشش استفاده می‌کردند.


راهنمای-خرید-پافر

راهنمای کلی استایل لباس با پافر:

باتوجه به محبوبیت پافر در مد لباس یک سئوال اصلی این است که زیر پافر چی بپوشیم (به طور خاص‌تر، زیر پافر مردانه چی بپوشیم که جذاب‌تر باشیم) که ما در اینجا شما را راهنمایی می‌کنیم:

1- می‌توانید پافر را با شلوار تیره شیک، شلوار جین تنگ یا ساق شلواری ست کنید.

2- زیر پافر خود از لباس‌های اسپرت استفاده کنید. شما می‌توانید پافر را با لباس‌های ورزشی معمولی بپوشید و همچنان شیک به نظر برسید. میتوان پافر با تیشرت ورزشی مردانه یا پافر با پیراهن مردانه بپوشید. پوشیدن بافت زیر پافر جذابیت خاص و ویژه‌ای به استایل شما می‌دهد. حتی می‌توانید هودی را زیر پافر بدون آستین خود به تن کرده و ستی جذاب را ایجاد کنید. همه این‌ها با پوشیدن یک کلاه تکمیل می‌شود. نتیجه نهایی فوق‌العاده خواهد بود.

3- پافر خود را روی لباس مجلسی بپوشید. یک پافر تیره روی کت و شلوارهای تجاری، شلوارهای مجلسی و لباس‌هایی با رنگ‌های خنثی عالی به نظر می‌رسد. اطمینان حاصل کنید که رنگ پافر با لباس شما هماهنگ است.

4- پافر خود را با چکمه یا کفش ورزشی مردانه بپوشید. پافر با چکمه‌های تیره، نیم بوت‌ها و چکمه‌های پاشنه‌دار شیک به نظر می‌رسد. همچنین تقریباً با هر نوع کفش ورزشی، به ویژه کفش‌های کتانی و ورزشی، به خوبی ست می‌شود. کفش های کتانی به سبک وینتیج در رنگ های تیره نیز خیلی خوب با پافر جور می‌شوند.

5- از پوشیدن کفش‌های رسمی مانند کفش های پاشنه بلند با پافر خودداری کنید.

6- با ست کردن پافر ساده و خنثی خود با اکسسوری‌های رنگارنگ مانند کیف، شال یا روسری طرح دار به ظاهر روزمره خود جذابیت بیشتری بدهید. اگر جسارت پوشیدن لباس‌های رنگی دارید (خوش به حالتان) یک پافر به رنگ رنگین‌کمان بخرید. استایل پافر با شال ساده پشمی برای مردان بسیار شیک است.

7- همیشه لازم نیست پافرها پف زیادی داشته باشند. در هنگام خرید پافر زنانه با اضافه کردن یک کمربند، ظاهری هوشمندانه‌تر ایجاد کنید.

8- چه رنگی پوش باشید چه تک رنگ پوش، پافر یک اتخاب عالی است. با انتخاب یک پافر تک رنگ می‌توانید استایل خود را زیباتر کنید. خرید پافر مشکی همیشه جزو اولیت مصرف کنندگان قرار دارد. هرچند بسیاری نیز به دنبال خرید پافر سفید هستند. رنگ‌های نود و خنثی انتخاب‌های مناسبی برای افرادی است که تنوع رنگ را در پوشش لباس‌هایشان می‌پسندند.

9- با ست کردن آن با یک دامن گرم پشمی یا میدی بافتنی، حال و هوای رمانتیکتری به پافر خود بدهید. برای روزهای سرد بیشتر، جوراب شلواریها و چکمه‌های تا زانو را اضافه کنید تا ظاهری داشته باشید که ثابت کند یک پافر می تواند بسیار شیک به نظر برسد.

10- اگر پافر شما سایز بزرگ است، شلوار یا لگ جذب بپوشید. اگر شلوار گشاد را ترجیح می دهید، یک پافر باریک تر انتخاب کنید یا آن را با کمربند ببندید.

پنج تیپ با پافر:


 تیپ کوهستانی
 
چه در حال برنامه‌ریزی برای یک کوهنوردی باشید و چه فقط می‌خواهید به منطقه‌ای سردسیر سفر کنید، ترکیب یک پافر با سایر لباس‌های آماده برای کوهستان راه خوبی است برای اطمینان از اینکه به خوبی گرم خواهید ماند. یک پافر ضخیم و سنگین با یک پیراهن و یا تیشرت با شلوار جین بپوشید. به سراغ یک جفت کفش کوهنوردی یا چکمه‌ بروید.
 

راهنمای-خرید-پافر

تیپ شهری

فقط به این دلیل که پافرها به خوبی با دماهای سرد و شرایط کوهستانی سازگار هستند، به این معنی نیست که نمی توانید در شهر از آن‌ها استفاده کنید. یک مدل بدون کلاه با رنگ خنثی مانند مشکی، خاکستری یا حتی سفید را امتحان کنید. انتخاب یک رنگ ساده به شما اطمینان می‌دهد که حداکثر استفاده را به ازای هر لباس می‌برید، زیرا می‌توانید آن را با بیشتر لباس‌های کمد خود در فصول مختلف ست کنید. پوشیدن یک لباس بافت زیر پافر تیپ جذابی را برایتان می‌سازد.

راهنمای-خرید-پافر

تیپ کاری

رفت و آمد صبحگاهی، رفتن از پیاده‌روهای سرد و یخبندان به وسایل نقلیه گرم و سپس بازگشت دوباره، می‌تواند دردسرساز باشد. خوشبختانه، راه حل این وضعیت، خلاص شدن از شر آستین است. جایگزینی کاپشن پافر با یک پافر بدون آستین تضمین می‌کند که بدنتان گرم می‌ماند در حالی که تهویه مناسب از طریق حلقه آستین انجام می‌شود. با استایل درست، می‌توانید شیک به نظر برسید. برای بهترین نتیجه، از رنگ‌های تیره و یا خنثی استفاده کنید. یک پیراهن پشمی و شلوار مشکی را امتحان کنید که با یک جفت چکمه چرمی مشکی تکمیل شود. و برای تیر خلاص، یک کوله پشتی چرمی را برای لپ تاپ درنظر بگیرید.

راهنمای-خرید-پافر

تیپ خاص مناسبتی

راحتی لباس‌های مردانه در سال‌های اخیربسیار پراهمیت‌تر از قبل شده است. تغییر نگرش‌ها به این معناست که چیزهایی که زمانی غیرقابل تصور بودند، امروزه گزینه‌هایی مناسب و شیک هستند. ترکیب پافر با کت و شلوار نمونه بارز آن است. پوشیدن یک پافر روی کت و شلوار در حالی که بیرون هستید، راه خوبی برای گرم ماندن بدون از دست دادن ظاهر است. نسخه بدون آستین پافر بهترین عملکرد را برای این منظور دارد زیرا حرکت بازوهای شما را محدود نمی‌کند.

سبک خیابانی

سبک لباس خیابانی، در ابتدا در دهه 1930 ساخته شد، اما پافر به عنوان یک کالای مد در دهه 1990 رواج یافت. هرچند از آن زمان تاکنون چیزی بیشتر از یک لباس خیابانی بوده است.

راهنمای-خرید-پافر

نحوه انتخاب پافر مناسب

جزئیات در مورد جنس، وزن و سایر مشخصات می‌تواند انتخاب پافر مناسب را سخت و گیج کننده کند. در اینجا به مهمترین جزئیاتی اشاره می‌کنیم که باید هنگام انتخاب یک پافر بدانید.

1- به جنس و مقدار پرشدگی پافر توجه کنید. جنس طبیعی از پرهای نرم، گرم و سبک یک اردک یا غاز ساخته شده است. کاپشن‌های مصنوعی معمولاً با رشته‌های پلی استر عایق می‌شوند. هرچند نتیجه نهایی گرمایی به اندازه پر هست اما وزنشان سنگین‌تر می‌باشد. مقدار پر شدگی معیاری است که نشان می‌دهد پافر چقدر کارآمد است. هر چه مقدار پرشدگی بیشتر باشد، هوای بیشتری می‌تواند در آن به دام بیفتد. پر غاز بیشترین قدرت پرشدگی را دارد، در حالی که قدرت پرشدگی اردک کمی کمتر از غاز است. گرمای الیاف مصنوعی براساس وزن بر حسب گرم اندازه گیری می شود. هر چه بیشتر، سنگین تر، گرم تر.

2- وزن ​​یک پافر از حدود 200 گرم تا 3 کیلو متفاوت است. یعنی کمی سنگین تر از وزن بادگیر معمولی و حدود نیمی از وزن یک کت یا پالتوی چرمی. پافرهای دارای الیاف مصنوعی معمولاً مقداری سنگین‌تر هستند. یک استاندارد خوب برای وزن یک پافر روزمره حدود نیم کیلو است. فروشنده‌های کمی پیدا می‌شوند که اطلاعات کامل درستی در مورد پافر به شما بدهند. حتی به ندرت درباره وزنش صحبت می‌کنند. بهترین کاری که می توان در این موقعیت انجام داد این است که خودتان بپرسید. در خرید آنلاین به خدمات مشتری ایمیل بزنید یا اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که فروشگاه مناسبی دارد ، وارد آن شوید و با فروشندگان آن گپ بزنید.

3- برخی از پافرها هنگام خیس شدن ضعیف عمل می‌کنند، بنابراین پاف ها به لایه‌ای از نایلون یا پلی استر نیاز دارند که بادوام، محکم و سبک هستند. نایلون قوی‌تر و کشی‌تر است، در حالی که پلی استر کمی در برابر سایش مقاوم تر است. هر پارچه‌ای می‌گیرید، به دنبال ویژگی‌های ضد آب مانند DWR باشید.

 

ویژگی های دیگری که باید در نظر بگیرید:

آیا پافر کلاه دارد؟

یک کاپشن بدون کلاه ممکن است ظاهر شیک‌تری داشته باشد، اما شما را به اندازه پافری که کلاه دارد گرم نمی‌کند. یک کلاه با بند کشی یا سایر تنظیم کننده‌ها را انتخاب کنید، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که در هنگام باد یا باران به خوبی دور سر شما قرار می‌گیرد.

 

نحوه بستن پافر چگونه است؟

به دنبال پافرهای زیپ دار باشید، ترجیحاً با یک لایه که در زیر یا روی زیپ کشیده می‌شود تا محافظت بیشتری بدهد. پافری که فقط با دکمه بسته می‌شود، یا دارای زیپ ارزان قیمتی است که هوای سرد و رطوبت واردش می‌شود، شما را به دردسر می‌اندازد.

 

قد پافر چقدر است؟

اگر آماده رفتن به اسکی هستید، احتمالاً پافری را می‌خواهید که به اندازه کافی بلند باشد تا پاهایتان را گرم نگه دارد و اگر برای استفاده روزمره می‌خواهید احتمالاً انتخابتان یک پافر کوتاه است.

 

آیا پافر پایدار است؟

این سوال که پافر شما چقدر پایدارو دوستدار محیط زیست است پاسخ پیچیده ای دارد. به برچسب‌ها و گواهینامه ها دقت کنید. نشان ( RDS) برای کرک طبیعی استفاده می‌شود و نشان‌دهنده استانداردهای خاصی از مراقبت از حیوانات درطول زنجیره تأمین پافر است. در عین حال، پافرهای دارای گواهی Bluesign، استانداردهای مختلفی را برای منع استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و به حداقل رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای در طول تولید رعایت می‌کنند.

در نهایت، بهترین انتخاب شما این است که یکی را پیدا کنید که سال‌ها دوام بیاورد، به خوبی از آن مراقبت کنید و تا زمانی که ضرورتی ندارد از تعویض آن اجتناب کنید. تعویض مداوم لباس برای محیط زیست اصلاً خوب نیست.

 

قیمت پافر چقدر است؟

به طور کلی (البته نه همیشه) پافرهای گرانتر دارای کیفیت بالاتری هستند. معمولاً پافرها باید 75 درصد با پر، پر شوند. هرچه این درصد بیشتر باشد، معمولاً پافر بهتری است. قیمت تعیین می‌کند که چه چیزی و چه مقدار از آن در پافر وجود دارد و چگونه ساخته می‌شود. با این حال، مطمئناً می‌توانید یک کت بسیار گران قیمت از یک برند لوکس بخرید که قیمت‌هایش را بیشتر از کیفیت موادش، بر اساس طراحانش تعیین می‌کند.

قیمت یک پافر حدوداً بین 5 میلیون تا 20 میلیون است. ممکن است تصور کاپشنی که قیمت آن به اندازه یک دوچرخه است سخت باشد، اما پافرهای تخصصی و درجه یک برای خشن‌ترین محیط‌های کوهستانی طراحی شده اند که دوام بالا برایشان ضروری است و گرما در عین سبک بودن از ویژگیهایشان است. اما اگر به دنبال پوششی برای استفاده روزمره هستید، پیشنهادات مقرون به صرفه‌تری وجود دارد.

پافرها دارای تاریخچه طولانی و متنوعی هستند، و اگرچه در طول سال ها ماجراهای مختلفی را پشت سر گذاشته اند، اما همچنان یک لباس کاربردی هستند.

برای تهیه لباس‌های اسپرت خود می‌توانید به فروشگاه اسپرت لند نگاهی بیندازید. مجموعه لباس‌های ورزشی اسپرت لند می‌تواند در تکمیل کمد لباستان کمک کند.

سپاس که تا انتهای مطلب همراهمان بودید. امیدواریم در این زمستان پافری که می‌خواهید را با توجه به نکاتی که گفته شد راحت‌تر تهیه کنید. اگر نکته‌ای در ذهن شماست که ما به آن اشاره نکردیم خوشحال می‌شویم برایمان بنویسید و در تکمیل این راهنمای انتخاب پافر ما را یاری کنید.