فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

فرق هودی و سویشرت - هر کدام چه کاربردی دارند؟

در راهنما / راهنمای خرید

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که فرق هودی و سویشرت چیست؟ احتمالاً شما هم این مورد را داشته‌اید که به یک لباسی سویشرت می‌گویید در حالیکه دیگری آن را هودی می‌نامد! بدانید شما تنها نیستید و خیلی‌ها با این چالش رو به رو هستند.

در حالی که این دو تفاوت چندانی با هم ندارند، برخی از تفاوت‌ها در جزئیات و عملکرد اصلی‌شان مشخص می‌کنند کدام یک برای چه موقعیتی مناسب‌تر است.

این تفاوت‌ها ممکن است کم اهمیت به نظر برسند، اما درک آن‌ها به ما کمک می‌کند تا کاربردهای هرکدام را بهتر بشناسیم. امروزه آن‌ها به عنوان لباس‌های کاربردی برای مردان و زنان در هر سنی در نظر گرفته می‌شوند و تقریباً می‌توان در هر مناسبتی آن‌ها را به تن کرد. حتی یکی از بهترین گزینه‌ها در هنگام ورزش در فصل زمستان هستند.

برای شناخت بهترین لباس ورزشی مناسب فصل زمستان این مطلب را بخوانید. با ما همراه باشید تا این قضیه را که فرق هودی با سویشرت چیست برایتان روشن کنیم و شما را برای همیشه از شر این چالش همیشگی نجات دهیم.


سویشرت چیست ؟

سویشرت یک لباس آستین بلند و پیراهن کشسان است. می‌توان آن را به تنهایی یا روی یک پیراهن یا تیشرت پوشید. سویشرت جلو بسته بوده و دکمه، سگک یا زیپ ندارد. سویشرت‌ها معمولاً از جنس پشم، پنبه، مواد مصنوعی یا ترکیبی از آن‌ها تولید می‌شوند.

در ابتدا این لباس به عنوان یک لباس ورزشی همراه با یک شلوار گرمکن پوشیده می‌شد. ورزشکاران اغلب این لباس را می پوشند زیرا عرق را جذب می‌کند و دامنه حرکت آزادانه بدن را در حین ورزش فراهم می‌نماید. علاوه بر این سویشرت‌ها انتخاب خوبی برای پوشیدن در آب و هوای سرد هستند.

به تدریج این سویشرت به بازار تجاری راه پیدا کرد و نه تنها توسط ورزشکاران بلکه توسط عموم نیز مورد استفاده قرار گرفت و به بخشی از لباس‌های روزمره تبدیل شد.


فرق هودی و سویشرت

هودی چیست ؟

هودی‌ها سویشرت کلاه داری هستند که ویژگی‌های اضافه‌ای هم دارند. این لباس بخاطر راحتی و گرم بودن پوشیده می‌شود. هودی‌ها معمولاً دارای جیب‌های کانگورویی بوده و بندهایی برای تنظیم اندازه کلاه دارند. به لطف کلاه بند دار و کشی، جیب و دکمه/یا زیپ، هودی به عنوان یک لباس رویی در دماهای سرد بسیار مناسب است.

هودی یک لباس محبوب برای افراد وابسته به خرده فرهنگ‌های مختلف مانند ورزشکاران اسکیت‌بورد است. جدا از محافظت در برابر عوامل محیطی، هودی نمادی از گمنامی، رمز و راز و سوء ظن است. برخی از خلافکاران از قابلیت راحت بودن و پنهان کردن چهره با هودی، سوء استفاده می‌کنند.


فرق هودی و سویشرت

فرق هودی و سویشرت چیست؟

مهمترین فرق هودی و سویشرت این است که هودی کلاه دارد اما سویشرت نه! این موضوع خیلی مهم است چون دیده شده که بسیاری از افراد وقتی به فروشگاهی مراجعه می‌کنند به هودی، سویشرت می‌گویند. هر جا دیدید که لباسی به سبک هودی و سویشرت هست و کلاه دارد، آن قطعاً هودی است!

دیگر تفاوت هودی و سویشرت به تناسبشان با شرایط محیطی برمی‌گردد زیرا کلاه هودی باعث ایجاد و حفظ گرما در ناحیه سر شده و مانع از نفوذ باد به بدن می‌گردد، بنابراین برای آب و هوای سردتر مناسب‌تر است.

هودی‌ها معمولاً عایق‌تر از سویشرت‌ها هستند و از مواد پنبه‌ای یا پشمی ضخیم‌تری ساخته می‌شوند به همین دلیل وزن بیشتری دارند و سنگین‌ترند.

یک فرق هودی و سویشرت که بسیار مهم است این می‌باشد که بسیاری از افراد به هر لباسی که از جلو با زیپ باز می‌شود سویشرت می‌گویند در حالی‌که این موضوع کاملاً اشتباه است و باید بدانید به طور کلی هودی ها جلو بسته هستند در حالی‌که سویشرت ها جلو بازند (هرچند می‌توانند جلو بسته هم باشند). این اشتباه به این دلیل رخ می‌دهد که sweater به معنای ژاکت است ولی به اشتباه با سویشرت یکی درنظر گرفته می‌شود.

سویشرت معمولاً جیب ندارد و اگر هم داشته باشد جیب‌هایش کوچکند در حالی که هودی‌ جیب دارد آن هم جیب‌هایی بزرگ که دست به راحتی در آن قرار می‌گیرد.

سویشرت ها چون معمولاً جلوباز هستند برای پوشیدن در بیرون از خانه به عنوان یک پوشش خارجی مناسب‌ترند چون اگر لازم شد می‌توان به راحتی آن را در آورد.


فرق هودی و سویشرت

نکات مهم درباره پوشیدن هودی و سویشرت

در زمستان یک هودی یا سویشرت بپوشید. پیراهن‌های آستین بلند را زیرش به تن کنید، شال را دور گردن بیندازید و کلاه را روی سر خود بکشید تا در سرما به خوبی گرم بمانید. ظاهرتان را با یک شلوار گرمکن یا شلوار جین و چکمه‌های زمستانی تکمیل کنید. به همین راحتی استایلی قابل توجه داشته باشید. برای شیک بودن با هودی و سویشرت به یاد داشته باشید:

· سویشرت‌ها در طیف وسیعی از جنس و مدل قرار دارند و معمولاً در باشگاه یا با شلوار جین پوشیده می‌شوند.

· هودی‌ها لباس راحت‌تری هستند که به عنوان پوششی بیرونی در دمای سرد نیز مناسب هستند.

· سعی کنید برای گرمای بیشتر، یک سویشرت زیر هودی خود بپوشید.

· یک جفت دستکش را در جیب هودی خود قرار دهید تا در صورت نیاز همراهتان باشد.

· یک ژاکت جین را روی هودی بپوشید. این ظاهر نه تنها شیک و جذاب است، بلکه بسیار ساده است. هودی مورد علاقه خود را بپوشید و یک ژاکت جلوباز روی آن به تن کنید فقط مطمئن شوید که کلاه هودی را از زیر ژاکت بیرون آورده‌اید.

· هودی با رنگ خنثی (مانند سفید، خاکستری یا مشکی) انتخاب کنید تا با هر چیزی که می پوشید مطابقت داشته باشد.

· سعی کنید حواستان به یقه لباسی که در زیرش می‌پوشید باشد که بیرون نماند.

· همیشه یک هودی در صندلی عقب ماشین خود، برای مواقع اضطراری نگه دارید.

· برای رفتن به باشگاه یک سویشرت بپوشید. این لباس‌ها برای پوشیدن در حین گرم کردن قبل از تمرین عالی هستند.

· سویشرت را با یک پیراهن یقه دار و یک شلوار جین برای رویدادهای غیررسمی ست کنید. پیراهن را بپوشید، آستین‌ها را روی سویشرت تا بزنید و یقه آن را بیرون بکشید تا ظاهری هوشمندانه و در عین حال معمولی داشته باشید.

· برای تکمیل ظاهرتان، شلوار جین جذب و تیره بپوشید.

· هودی با رنگ تیره‌تر را به جای یک هودی روشن انتخاب کنید، زیرا ظاهر حرفه‌ای‌تر و پیچیده‌تری به شما می‌دهد.


فرق هودی و سویشرت

فرق پلیور و سویشرت در چیست؟

پلیور لباسی است با ویژگی‌هایی بین هودی و سویشرت. پلیور به اندازه هودی کلفت نیست و به نازکی سویشرت هم نیست. به طور کلی پلیور کلاه ندارد، هرچند برخی از مدل‌هایش کلاه دارند. پلیورها با وجود اینکه کاراییشان از هودی و سویشرت کمتر است، ولی از جمله لباس‌های محبوب در فصل زمستان هستند.

 

تفاوت هودی و سویشرت و دورس چیست؟

معمولاً این سئوال را زیاد می‌شنویم. درست مثل این است که بپرسیم فرق بین ابریشم و روسری چیست؟! به همین واضحی! هودی و سویشرت یک لباس هستند اما دورس نام نوعی پارچه‌ با الیاف پنیه‌ای است و ضخیم‌تر و مقاوم‌تر از بسیاری از پارچه‌های نخی است. رواج این اشتباه با فروشگاه‌های اینترنتی بود که از دورس به عنوان یک مدل لباس نام می‌برند!

 

تفاوت کاپشن و سویشرت چیست؟

تمامی کاپشن‌ها زنانه و مردانه را می‌توان تقریباً از هر پارچه‌ای درست کرد، اما متداول‌ترین مواد آن پنبه، پشم، چرم و پلی‌استر است. مشخص‌ترین تفاوت کاپشن و سویشرت، جلو باز بودن کاپشن است که اغلب با یک زیپ یا دکمه بسته می‌شود. به همین دلیل است که هودی‌‌های زیپ دار اغلب کاپشن در نظر گرفته می‌‌شوند.

ژاکت‌ها دسته دیگری از لباس‌های جلوباز هستند که بیشتر از پشم، کشمیر و مواد مصنوعی ساخته می‌شوند. این لباس‌ها عموماً با کاموا یا با قلاب بافته شده که همین یکی از تفاوت‌های ژاکت با سویشرت است.

 

قابلیت تبدیل هودی به سویشرت

اگر یک هودی دارید که به مدت طولانی از آن استفاده کرده‌اید و دیگر از آن خسته شده‌اید، می‌توانید از راهکار تبدیل هودی به سویشرت استفاده کنید و به راحتی یک لباس جدید برای خود درست کنید. اگر می‌خواهید بدانید چه کارهای دیگری می‌توانید با هودی قدیمی خود انجام دهید نگاهی به این مطلب بیندازید.


فرق هودی و سویشرت

تفاوت هودی زنانه و مردانه در چیست؟

درست است که بسیاری از انواع هودی‌ها ماهیت تک جنسیتی دارند، اما هودی‌هایی وجود دارند که به طور خاص برای زنان و مردان طراحی شده‌اند. در ادامه سه تفاوت هودی زنانه و مردانه را بررسی خواهیم کرد:

1- شکل/اندازه: واضح‌ترین تفاوت هودی زنانه و مردانه، سایز آن است. هودی‌های زنانه معمولاً در مقایسه با سایزهای مردانه بسیار کوچک‌تر هستند.

2- تناسب: مردان و زنان بر اساس فرم بدن و راحتی مدل‌های متفاوتی را برای لباس‌های خود ترجیح می‌دهند. هودی‌های زنانه برش‌هایی در انحناها دارند، در حالی که هودی‌های مردانه معمولاً مستطیلی‌تر هستند.

سال‌های قبل هودی‌ها عموماً بدون برش و گشاد بودند، اما هودی‌های مدرن امروزی بسیار متفاوت هستند. به همین دلیل زنانه و مردانه بودنشان چندان مهم نیست اگر با سلیقه شما جور در می‌آید.

3- زیپ: در گذشته زبانه‌های زیپ روی هودی‌های زیپ‌دار بین سبک‌های مردانه و زنانه کمی متفاوت بود، اما امروزه این تفاوت کمتر مشاهده می‌شود.

پیدا کردن سویشرت و هودی مناسب مانند هر لباس دیگری به سلیقه شخصی و ترجیحات استایل شما بستگی دارد. مهمترین چیز در مورد آن‌ها این است که باید هنگام پوشیدنشان احساس راحتی کنید.

 

دلایل خرید هودی و سویشرت:

1. چند منظوره هستند.

· لباس غیررسمی: هنگامی که صحبت از سهولت حرکت و راحتی به میان می‌آید، این لباس‌ها حرف اول را می‌زنند.

· برای تمرین: این لباس‌ها برای باشگاه هم فوق‌العاده راحتند حریم خصوصی افراد حساس با این لباس‌ها حفظ می‌شود. بسیاری از افراد هم آن‌ها را در حین گرم کردن، برای جلوگیری از صدمات و سوزاندن کالری بیشتر می‌پوشند.

· لایه بندی: توانایی پوشیدن چندین لایه زیر هودی یا سویشرت بدون اینکه مشخص باشد یا ظاهری نامطلوب داشته باشد یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده آن‌ها است.

2. شما را گرم نگه می‌دارند.

با توجه به ضخامت و جنس پارچه، هودی و سویشرت می‌توانند درجات مختلفی از گرما را ارائه دهند و از افراد در برابر سرما و باد محافظت می‌کنند.

3. راحتی را به شما هدیه می‌دهند.

علاوه بر گرما، هودی و سویشرت می‌توانند راحتی و آرامش جسمی و روانی را نیز فراهم کنند. وقتی این لباس‌ها را می‌پوشید، همه چیز درست و راحت به نظر می‌رسد و هر کار یا فعالیتی را لذت بخش‌تر می‌شود، مخصوصاً در زمان تنبلی!

4. شیک هستند.

هزاران روش مختلف برای ست کردن لباس‌ها با هودی و سویشرت وجود دارد. اگرچه شلوار جین و پیراهن همیشه یک ترکیب کلاسیک بوده، هست و خواهد بود و طرفداران زیادی هم دارد اما تغییر همیشه جذاب است. اگر سعی کنید هودی مورد علاقه خود را با یک کلاه زیبا، یک عینک آفتابی، ساعت مچی یا حتی کفشی ورزشی مردانه ست کنید، توجه افراد زیادی را در خیابان به خود جلب خواهید کرد.

5. محافظ شما هستند.

هودی و سویشرت علاوه بر این که شما را از شرایط بد آب و هوا و عواملی چون باران، سرمای هوا و باد در امان نگه می‌دارند، می‌توانند از شما در برابر میکروب‌ها و آلودگی‌ها نیز محافظت کنند. آن‌ها برای پوشیدن در مکان‌های عمومی غیربهداشتی عالی هستند. در مسافرت‌های بین شهری هم گزینه راحت و ایمنی هستند.


فرق هودی و سویشرت

مهمترین ویژگی‌های یک هودی یا سویشرت مناسب چیست؟

· جنس پارچه: پنبه حس نرمی و لطافت خوبی دارد و الیاف مصنوعی هم به خوبی عمل می‌کنند اما بهترین جنس در دنیای پارچه، بامبو است. بامبو دارای تمام ویژگی‌هایی است که می‌توانید به آن فکر کنید، از جمله خاصیت ضد رطوبت و تنظیم دما، مقاومت در برابر بو، ویژگی‌های ضد حساسیت و محافظت در برابر آفتاب.

· نرم بودن: انتخاب هودی یا سویشرت از جنس نرم یک نکته ضروری است.

· کشسانی: برای سبک زندگی فعال، قابلیت‌ کشسانی برای هودی یا سویشرت اهمیت زیادی دارد.

· تنظیم کننده دما: ضروری‌ترین ویژگی کاربردی یک سویشرت یا هودی کمک به بدن برای تنظیم دمای خود است.

· قابلیت تنفس: این ویژگی فقط مربوط به لباس‌هایی مثل تیشرت و تاپ که در مجاورت پوست قرار دارند نیست. بلکه باید به دنبال آن در تمام لباس‌هایی که می‌خرید باشید.

حال که فرق هودی و سویشرت را می‌دانید و تصمیم گرفته‌اید این لباس کاربردی را برای خود تهیه کنید پیشنهاد می‌کنیم سری به فروشگاه لباس ورزشی اسپورتلند بزنید که با ارائه انواع سویشرت زنانه و مردانه، طیف وسیعی را برای انتخاب در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید آنچه را که می‌خواهید با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.