فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چرا هنگام ورزش باید لباس ورزشی بپوشیم؟

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

در سال‌های اخیر، لباس‌ ورزشی به یک صنعت بزرگ تبدیل شده است. افزایش محبوبیت آن بسیاری از مردم را به خرید اولین لباس ورزشی خود سوق داده است، اما این بیشتر یک جنبش در مد است. مفهوم ورزش در حال حاضر مبتنی بر راحتی و در عین حال شیک بودن است.

اگرچه لباس ورزشی می‌تواند پیرو مد باشد، اما هدف آن بهبود عملکرد در حین تمرین است. پیشرفت در تولید انواع لباس‌ ورزشی زنانه و مردانه باعث شده است که شلوارک‌ها، تاپ‌ها و تیشرت‌ها کاربردی‌تر از همیشه باشند. حتی اگر مصرف‌کنندگان عاشق پوشیدن لباس‌های ورزشی به عنوان لباس خیابانی هستند، نمی‌توان انکار کرد که ویژگی‌های متعدد آن ‌هاست که این لباس را ایده‌آل می‌کند.

یکی از ویژگی‌های بارز لباس‌ ورزشی مردانه و زنانه جنس آن است. این پارچه‌ها از مواد مصنوعی ساخته شده‌اند که نسبت به الیاف طبیعی انعطاف‌پذیری و واکنش‌پذیری بیشتری را به بدن شما می‌دهند. ویژگی‌هایی مانند توانایی خشک شدن سریع به تمرین شما کمک می‌کند. علاوه بر این، لباس‌ ورزشی زنانه و مردانه می‌توانند شکل‌های مختلفی داشته باشند و شامل لگ، شورت، تاپ، سویشرت و پیراهن آستین بلند باشد. همه این لباس‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را برای تمرین خود داشته باشید.

در مجموع، لباس‌ ورزشی اصل به پیشگیری از آسیب‌ها، بهبود تنفس، محافظت از شما و تقویت ذهنیت تناسب اندام کمک می‌کنند.


لباس-ورزشی

چرا باید لباس ورزشی بپوشیم؟

1- پیشگیری از آسیب

لباس ورزشی مردانه و زنانه مناسب می‌تواند تضمین کند که در طول تمرین به خود آسیب نمی‌رسانید. لباس‌ ورزشی اصل کمک می‌کند که خون شما به طور طبیعی در جریان باشد و تجمع اسید لاکتیک بیش از حد را تجربه نکنید.

جریان خون کم: یکی از ویژگی‌های معمول لباس ورزشی، فشرده سازی است که فقط به یک دلیل وجود دارد - گردش خون. این نوع لباس‌ها فشار کمی به رگ‌ها وارد می‌کنند و جریان خون و پمپاژ قلب شما را تسهیل می‌کنند.

با افزایش جریان خون، قلب شما اکسیژن بیشتری را به ماهیچه‌ پمپ می‌کند. هنگامی که ورزش می‌کنید، اکسیژن رسانی برای حفظ سطح انرژی و کاهش خستگی بسیار مهم است. به طور کلی، اکسیژن کم در طول تمرین منجر به خستگی می‌شود و اگر خسته شوید، به احتمال زیاد تمرین خود را رها خواهید کرد.

تمرین‌هایی مانند سفت نگه‌داشتن عضلات و حفظ وضعیت بدن برای کارکرد مؤثر عضلات و محافظت از ستون فقرات ضروری هستند. اگر بدن شما شل شود، به احتمال زیاد آسیب‌ به کمر و کشیده شدن عضلات را تجربه خواهید کرد. در حالی که فرم نامناسب بدن در انجام حرکات تمرینی می‌تواند ناشی از بی‌تجربگی باشد، حتی با تجربه‌ترین مربی تناسب اندام نیز می‌تواند قربانی خستگی مفرط شود.

جریان یافتن خون در هوای سرد، مهم‌تر هم می‌شود. اگر تصمیم دارید در زمستان و در دمای سرد برای دویدن بروید، بدن سعی می‌کند گرما را حفظ کند، بنابراین جریان خون در اندام‌ها کاهش می‌یابد. از آنجایی که شریان‌ها تنگ می‌شوند، پمپاژ خون به سراسر بدن برای قلب دشوارتر می‌شود. همچنین هوای سرد باعث انقباض عضلات و مفاصل شما می‌گردد. این سفتی، دامنه حرکت را محدود می‌کند و احتمال اسپاسم عصبی و عضلانی را افزایش می‌دهد.

تجمع اسید لاکتیک: سطوح پایین اکسیژن می‌تواند منجر به ایجاد اسید لاکتیک شود. اگرچه اسید لاکتیک همیشه مضر نیست، اما می‌تواند به خستگی و سفتی بدن کمک کند، به خصوص روز بعد از یک تمرین شدید. این ماده ماهیچه‌های شما را سفت و دردناک می‌کند.

احساس سوزشی که در طول تمرینات بی‌هوازی در ماهیچه‌های خود احساس می‌کنید، نشانه ای از ساخت اسید لاکتیک است. با لباس‌های فشرده، می‌توانید سطح اکسیژن را برای کاهش تجمع اسید لاکتیک در هر تمرین بهبود دهید. به خاطر داشته باشید زمانی که می‌خواهید استقامت خود را بهبود ببخشید نیز اسید لاکتیک را در تمرینات تناوبی با شدت بالا تجربه خواهید کرد.

لباس ورزشی چگونه از آسیب پیشگیری می کند؟

اضافه کردن لباس ورزشی فشرده‌سازی می‌تواند جریان خون را برای بدن شما آسان‌تر کند. به ویژه اگر دوست دارید در زمستان در خارج از خانه ورزش کنید، باید لباس فشرده به تن کنید. حفظ جریان خون مناسب یکی از دلایل اصلی پوشیدن لباس‌ ورزشی اصل است.

وقتی زمان انتخاب لباس فشرده فرا می‌رسید، حتماً تحقیق کنید. بررسی کنید که ساق، لگ یا جوراب شلواری شما اندازه مناسبی داشته باشد، زیرا فشردگی بیش از حد ممکن است ناراحت کننده باشد. بگردید تا لباس ورزشی مردانه یا زنانه مناسب برای یک تمرین ایمن پیدا کنید.

لباس-ورزشی

2- مزیت پوشیدن لباس ورزشی برای عرق زدایی و قابلیت تنفس

در محیط‌هایی که بیش از حد عرق می‌کنید و تبخیر نمی‌تواند کار خود را انجام دهد، پارچه‌های عرق‌گیر می‌توانند شما را نجات دهند. در تولید لباس‌ ورزشی زنانه و مردانه مناسب از یک تستر مدیریت رطوبت (MMT) استفاده می‌کنند تا مشخص شود که الیاف چقدر به عرق پاسخ می‌دهند. این پارچه‌ها باید دارای سرعت جذب مناسب و زمان خشک شدن سریع باشند.

هنگامی که عرق می‌کنید در حالی که لباس ورزشی ضد رطوبت به تن دارید، عرق شما به سرعت از طریق پارچه به بیرون الیاف منتقل می‌شود.

این پارچه‌های عرق‌گیر متخلخل هستند و اجازه می‌دهند هوا از میان الیاف عبور کند. در نهایت، یک لباس ورزشی مردانه مناسب و بهترین لباس ورزشی زنانه برای بدنسازی و تمرین، احساس کلی شما را در حین ورزش بهبود می‌بخشد. خنک ماندن بدن، کار سخت را برای بدن آسان‌تر می‌کند.

در حالی که پارچه‌های رطوبت‌گیر برای دماهای گرم بسیار با ارزش هستند، برای دماهای سرد نیز می‌توانند مفید باشند. لایه‌های بیرونی هنگام ورزش در فضای باز در زمستان، قابلیت تنفس را فراهم می‌کنند.


لباس-ورزشی

3- حفاظت در برابر عوامل طبیعی

اگرچه ورزش کردن در فضای باز می‌تواند راهی عالی برای بیرون رفتن از خانه و لذت بردن از هوای تازه باشد، اما با عوامل غیرقابل کنترلی همراه است. عناصری مانند خورشید و باران می‌توانند مانع از انجام تمرینات ورزشی خوب شوند. در نتیجه، انتخاب لباس مناسب می‌تواند از بدن شما در برابر عوامل محیطی محافظت کند.

خورشید برای ما خوب است. خورشید منبعی از ویتامین D است و به بدن کمک می‌کند تا کلسیم را بسازد تا دندان‌ها، استخوان‌ها و ماهیچه‌ها سالم بمانند. اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب می‌تواند منجر به آفتاب سوختگی شود.

در حالی که آفتاب سوختگی می‌تواند منجر به احساس گرما و درد در سطح پوست شما شود، در طولانی مدت منجر به عواقب شدیدتری می‌گردد. اشعه ماوراء بنفش بیش از حد می‌تواند پیری پوست را تسریع کند و منجر به ایجاد چین و چروک در سنین کم شود.


لباس-ورزشی

لباس ورزشی چگونه در برابر عوامل طبیعی محافظت می کند؟

اغلب انواع لباس‌ ورزشی اصل دارای فاکتور حفاظتی اشعه ماوراء بنفش (UPF) بالاتری نسبت به پارچه‌های استاندارد هستند. UPF در یک تیشرت نخی ممکن است حدود 5 باشد، در حالی که لباس‌هایی که به طور خاص برای محافظت در برابر آفتاب ساخته شده‌اند می‌توانند 50 UPF داشته باشند. در کنار کرم ضد آفتاب، استفاده از لباس ورزشی با UPF بالا بسیار مهم است. لباس‌هایی با UPF بالا دارای بافت محکم‌تری هستند. تعداد نخ‌های بالا باعث می‌شود پارچه‌های UPF نرم باشند که یک امتیاز اضافی برای ورزش کردن است.

در حالی که اغلب در طول تمرین در فضای باز با آفتاب مواجه می‌شوید، ممکن است باران هم ببارد. انواع لباس ورزشی زنانه و مردانه دارای خواص ضد رطوبت هستند و می‌توانند از جذب آب باران جلوگیری کنند. به این ترتیب، آب بر شما سنگینی نمی‌کند و می‌توانید سخت‌ترین تمرین خود را نیز انجام دهید.


4- استفاده از لباس ورزشی ذهنیت بهتری می دهد

علاوه بر ویژگی‌های گفته شده برای لباس ورزشی، اهمیت یک لباس ورزشی خوب به ذهنیت شما بستگی دارد. در حالی که می‌دانید که لباس ورزشی چگونه بر عملکرد تأثیر می‌گذارند، می‌تواند نشانه‌ای برای همگام شدن با عادات ورزشی شما نیز باشد. بهترین لباس ورزشی چیزی است که به شما احساس انگیزه و اعتماد به نفس می‌دهد.

چسبیدن به عادت: عادت یک رفتار معمولی است که شما ناخودآگاه آن را دنبال می‌کنید و می‌توانید از روانشناسی به نفع خود استفاده کنید. ایجاد عادت با یک سری مراحل شروع می‌شود. این اقدامات روال کار را در مغز شما فرموله می‌کند و اجرای آن را در یک دوره زمانی آسان‌تر می‌سازد.

اگر می‌خواهید صبح یک لیوان آب بنوشید، ممکن است محرک شما دیدن یک لیوان خالی بر روی اوپن آشپزخانه‌تان باشد که منتظر شماست. عادت، نوشیدن آب است و هیدراتاسیون پس از آن به عنوان یک پاداش عمل می‌کند. هنگامی که می‌خواهید عادت ورزشی ایجاد کنید، لباس ورزشی شما می‌تواند به عنوان محرک و اندورفین بعد از تمرین شما به عنوان پاداش عمل می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال ایجاد یک عادت ورزشی هستید، لباس ورزشی شما یک راه عالی برای شروع است. وقتی شروع به ایجاد عادت کردید، درست قبل از اینکه بخواهید ورزش کنید، لباس ورزشی خود را بپوشید. این می‌تواند اولین چیزی باشد که در صبح یا درست پس از بازگشت از محل کار به خانه انجام می‌شود. هنگامی که لباس خود را پوشیدید، مهم است که به ورزش بپردازید، تا نورون‌های عصبی شما بتوانند الگوی خود را ایجاد کنند.

این ترفند شکل‌دهنده عادت، ابزاری ارزشمند برای هر کسی است، اما ضروری است که لباس‌های ورزشی زنانه و مردانه خود را منحصر به عادت تمرین خود بدانید. زیرا در حالی که ورزش در سال‌های اخیر رایج شده است، پوشیدن لباس‌ ورزشی دخترانه و پسرانه برای استایل روزانه می‌تواند معنای این عادت را در مغز شما مختل کند. لباس ورزشی خود را منحصر به ورزش نگه دارید تا با گذشت زمان محرک عادت شما شکل بگیرد.

بعد از اینکه عادت خود را ایجاد کردید، پوشیدن لباس ورزشی یک سیگنال فوری به مغز شما خواهد بود - ممکن است تعجب کنید که وقتی لباس خود را پوشیدید چقدر آماده ورزش هستید.


لباس-ورزشی

آیا پوشیدن لباس ورزشی تفاوتی ایجاد می کند؟

پاسخ یک بله چشمگیر است. فرقی نمی‌کند در باشگاه ورزش می‌کنید یا برای انجام کارهای روزمره خود به بیرون می‌روید، لباس ورزشی می‌تواند عملکرد شما را متحول کنند. می تواند خطر آسیب شما را کاهش دهد، دمای بدن شما را تنظیم کند، از شما در برابر عوامل محافظت کند و باعث ایجاد عادت ورزش کردن شود.

با تمام این ویژگی‌ها برای لباس‌های ورزشی، یک چیز مهم دیگر وجود دارد. از آنجایی که لباس ورزشی زنانه و مردانه شیک‌تر شده‌اند، بسیاری از شرکت‌ها در حال ایجاد قطعاتی با الگوها و رنگ‌هایی هستند که با شخصیت شما هم مطابقت دارند. حرکت به سمت مد در لباس ورزشی، بسیاری از برندها را وادار به اضافه کردن عناصر طراحی کرده است که به شدت کاربردی هستند. انواع لباس ورزشی دخترانه در طرح‌های جذاب و رنگ‌های متنوع و انواع لباس ورزشی پسرانه شیک و کاربردی را می‌توانید در بازار پیدا کنید که در آن احساس اعتماد به نفس و امنیت نمایید، بنابراین می‌توانید هر بار با اشتیاق به تمرینات خود بپردازید.

از آنجایی که لباس ورزشی شما می‌تواند انجام تمرین سخت‌ را آسان‌ کند، سرمایه‌گذاری بر روی آن ارزش دارد.

به یاد داشته باشید که با پوشیدن لباس ورزشی اصل بیشترین بهره را از تمرین خود خواهید برد، لباسی که در باشگاه میپوشید مهم است! در اسپرت لند ، ما طیف کاملی از لباس ورزشی زنانه و مردانه را ارائه میدهیم. علاوه بر ارائه طرحهای منحصر به فرد، هدف ما ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. به همین دلیل ما محصولاتی با کیفیت را با قیمتی منصفانه در اختیار شما قرار میدهیم.