فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب کفش باشگاه بدنسازی

در راهنما / راهنمای خرید

سلامت پا یک جزء حیاتی از سلامت کلی بدن است و کفش مناسب یک عامل کلیدی در حفظ سلامت پا است. کفش باشگاه بدنسازی برای جذب شوک، حمایت از وزن بدن و ایجاد ثبات و تعادل طراحی شده‌اند. پوشیدن کفش‌هایی که مناسب هستند و برای تمرینات خاص شما طراحی شده‌اند، در پیشگیری از آسیب‌دیدگی، بهبود عملکرد و حفظ سلامت بدن بسیار مهم است. هر ورزشی کفش مخصوص به خود را دارد و بنا به نیازهای همان ورزش طراحی شده است. اگر شما در سالن ورزشی تمرین می‌کنید به یک کفش باشگاه بدنسازی نیاز دارید.

 

کفش باشگاه بدنسازی

اگر کفش مناسب باشگاه بدنسازی را نپوشید چه اتفاقی می‌افتد؟

سلامت پاهای شما نقش مهمی در توانایی‌تان برای عملکرد خوب در حین ورزش دارد. سلامت پا تضمین می‌کند که پاهای شما قوی، باثبات و انعطاف‌پذیر باشند و امکان عملکرد ورزشی مطلوب را فراهم می‌کند. از سوی دیگر، سلامت ضعیف پا می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات شود که می‌تواند بر عملکرد شما تأثیر بگذارد و حتی منجر به آسیب شود.

یکی از مزایای اصلی داشتن پاهای سالم این است که پایه محکمی برای بدن شما در طول ورزش ایجاد می‌کنند. وقتی پاهای شما قوی و پایدار هستند، می‌توانند تأثیر فعالیت‌های پرتحرک مانند دویدن یا پریدن را بهتر جذب کنند، که می‌تواند به کاهش خطر آسیب کمک کند. علاوه بر این، پاهای سالم می‌تواند به بهبود تعادل و ثبات شما کمک کند، که برای بسیاری از حرکات و تمرینات بدنسازی ضروری است.

اگر پای شما در کفش راحت نباشد، می‌توانید طیف وسیعی از مشکلات را تجربه کنید که می‌تواند بر عملکرد ورزشی شما تأثیر منفی بگذارد. به عنوان مثال، پا درد، تاول‌ها و سایر آسیب‌ها می‌تواند انجام فعالیت‌های بدنی دلخواه شما را دشوار کند. علاوه‌ بر این، مشکلات پا می‌تواند راه رفتن و تعادل شما را از بین ببرد و بر فرم کلی بدن شما تأثیر بگذارد و منجر به آسیب ها یا فشارهای دیگر در بدن شما شود.

یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که می‌تواند ناشی از پوشیدن کفش نامناسب برای تمرین در باشگاه باشد، درد پا و مچ پا است. کفش‌های خیلی تنگ یا خیلی گشاد می‌توانند باعث اصطکاک و فشار شوند که منجر به تاول، پینه و سایر آسیب‌های پا شود. کفش‌هایی که فاقد حمایت کافی هستند، می‌توانند باعث چرخش پا به سمت داخل یا خارج شوند. این شرایط نه تنها در پاها و مچ پا بلکه در زانوها، باسن و کمر نیز درد ایجاد می‌کند.

پوشیدن کفش باشگاه بدنسازی نامناسب علاوه بر مشکلات جسمی می‌تواند عواقب سلامت روانی نیز داشته باشد. هنگامی که ورزشکاران یک کفش‌ باشگاه بدنسازی می‌پوشند که ناراحت کننده یا نامناسب است، ممکن است احساس خودآگاهی یا اعتماد به نفس کمتری داشته باشند و همین امر می‌تواند منجر به نتایج ضعیف در عملکردشان شود.

کفش باشگاه بدنسازی

تفاوت بین کفش باشگاه بدنسازی شما و کفش های معمولی چیست؟

کفش باشگاه بدنسازی و کفش‌های معمولی از نظر طراحی، ساخت و ویژگی‌های مختلف متفاوت هستند. کفش‌های تمرینی به‌طور خاص طراحی شده‌اند تا حمایت، بالشتک و کشش مورد نیاز برای انواع مختلف فعالیت‌های بدنی را فراهم کنند، در حالی که کفش‌های معمولی عمدتاً برای پوشیدن و فعالیت‌های روزمره طراحی شده‌اند.

 

در اینجا برخی از تفاوت های اصلی بین این دو وجود دارد:

زیره:

کفش باشگاه بدنسازی دارای زیره‌هایی هستند که برای ایجاد کشش و پایداری بر روی کف سالن‌های ورزشی طراحی شده‌اند. همچنین کف کفش ممکن است دارای ویژگی‌های تخصصی مانند شیارهای انعطاف پذیر یا آج‌های چند جهته برای پشتیبانی از حرکات خاص مانند حرکات جانبی در تمرینات یا چرخش‌های سریع باشند. در مقابل، کفش‌های معمولی ممکن است زیره صاف داشته باشند که برای فعالیت‌های ورزشی مناسب نباشد.

بالشتک:

 کفش باشگاه بدنسازی معمولاً دارای بالشتک بیشتری نسبت به کفش‌های معمولی هستند تا ضربات را جذب کنند و از پاها و مفاصل در برابر آسیب محافظت کنند. مقدار و نوع بالشتک بسته به نوع فعالیت می‌تواند متفاوت باشد.

 

پشتیبانی:

 کفش‌ باشگاه بدنسازی ممکن است دارای ویژگی‌های پشتیبانی تخصصی مانند پشتیبانی از قوس یا کنترل پرونیشن برای ایجاد ثبات و جلوگیری از آسیب‌ باشند. کفش‌های معمولی ممکن است این ویژگی‌ها را نداشته باشند.

 

قابلیت تنفس:

کفش باشگاه بدنسازی همانند سایر کفش‌های ورزشی اغلب با مواد تنفسی طراحی می‌شود تا پاها را در حین ورزش خنک و خشک نگه دارند. کفش‌های معمولی ممکن است این ویژگی را نداشته باشند، که می‌تواند منجر به تعریق و ناراحتی پا در هنگام فعالیت بدنی شود.

 

دوام:

 کفش باشگاه بدنسازی برای مقاومت در برابر سایش و پارگی ورزش منظم، با مواد تقویت شده برای جلوگیری از آسیب ناشی از حرکات تکراری طراحی شده‌اند. کفش‌های معمولی ممکن است به اندازه کافی بادوام نباشند یا در صورت استفاده برای فعالیت‌های ورزشی سریعتر فرسوده شوند.

 

کفش باشگاه بدنسازی

نکات مهم در خرید کفش باشگاه بدنسازی

  • انتخاب کفش ورزشی مناسب برای انواع مختلف فعالیت بدنی ضروری است. به عنوان مثال، کفش‌های مخصوص دویدن باید بالشتک و پشتیبانی کافی برای ضربه و جذب ضربه ایجاد کنند. از سوی دیگر، کفش‌ باشگاه بدنسازی، باید حمایت جانبی و پایداری را برای حرکات قدرتی ارائه دهد.
  • همچنین اطمینان از مناسب بودن کفش شما ضروری است. تناسب باید ایده‌آل باشد تا حس راحتی کنید. خیلی سفت نباشد و فضای کافی برای تکان دادن انگشتان پا داشته باشید. پاشنه کفش باید محکم باشد اما سخت و سفت نباشد. پایتان داخل کفش نباید لیز و یا سر بخورد. بهتر است که در پایان روز که پاهایتان در بزرگ‌ترین حالت خود قرار دارند، برای خرید کفش باشگاه بدنسازی اقدام کنید و همان جورابی را بپوشید که قصد دارید در طول تمرین بپوشید.
  • به نوع تمرینی که انجام می دهید نگاه کنید. آیا بیشتر کاردیو انجام می‌دهید، وزنه برداری می‌کنید یا ترکیبی از هر دو؟
  • آیا به حمایت و ثبات زیادی از مچ پا نیاز دارید؟
  • آیا به بالشتک بیشتری نیاز دارید؟ اگر تمریناتتان بیشتر مبتنی بر کاردیو است، این یک اولویت خواهد بود.
  • آیا به کفشی نیاز دارید که بتوانید در خارج از باشگاه نیز بپوشید؟ اگر چنین است، به سراغ چیزی بروید که کمی سبک بوده و بالشتک نرم داشته باشد.
  • اگر پایتان پهن است، به دنبال چیزی با پنجه پهن‌تر باشید.
  • همانند خرید هر کفش جدید، مهم است که ابتدا آن را امتحان کنید. توصیه می‌کنیم قبل از خرید آنلاین به یک فروشگاه بروید تا آن را امتحان کنید.
  • قیمت کفش باشگاه بدنسازی موردی است که احتمالاً بسیار بر خریدتان تأثیر می‌گذارد. اما پیشنهاد می‌کنیم در این مورد بر روی خرید کفش باشگاه بدنسازی اورجینال سرمایه‌گذاری کنید تا بعداً مجبور به پرداخت هزینه‌های مازاد برای درمان آسیب دیدگی‌هایتان نشوید.

مطالعه بیشتر: راهنمای انتخاب و خرید رکابی بدنسازی

کفش باشگاه بدنسازی

چگونه یک کفش باشگاه بدنسازی انتخاب کنید؟

در ورزش بدنسازی موارد مهمی وجود دراد که باید به آن توجه کنید. آیا میدوید؟ وزنه‌های سنگین بلند می‌کنید؟ اسکوات می‌روید؟ اینجا به شما می‌گوییم برای انتخاب کفش باشگاه بدنسازی چه جزئیاتی مهم است و لازم نیست در کدام موارد نگران باشید؟

شماره 1: OFFSET شیب پاشنه از پنجه

یکی از مواردی که باید هنگام انتخاب کفش باشگاه بدن سازی خود به آن اهمیت دهید، آفست است. این همان ارتفاعی است که پاشنه پای شما نسبت به پنجه پای شما قرار دارد.

بنابراین شیب بیشتر به این معنی است که موقعیت پاشنه شما کمی بالاتر از جایی است که انگشت پایتان قرار دارد.

حال، چرا این موضوع برای بدنسازی اهمیت دارد؟ به طور کلی هرچه پاشنه بلندتر باشد یا هر چه میزان انحراف بیشتر باشد، اسکات راحت‌تر است. اما می‌تواند باعث شود که دویدن کمی عجیب یا متفاوت باشد.

چیزی که معمولاً به عنوان هنجار شناخته می‌شود، افت پاشنه تا پنجه چهار میلی متر است. اما در نهایت همه این‌ها به ترجیحات شخصی بستگی دارد. بسیاری از افراد می‌توانند با کفش‌های بدون آفست به خوبی تمرین کنند و بسیاری هم با افست‌های بالاتر عملکرد بهتری دارند.

شماره 2: TOE BOX جعبه انگشتان پا

جعبه پنجه مقدار فضایی در جلوی پا است که می توانید انگشتان پا را حرکت دهید.

در دنیای امروز کفش باشگاه بدنسازی چیزی که زیاد می‌شنویم این است که «ما باید کفش باشگاه بدنسازی نایک را بخریم و بپوشیم زیرا بهترین کفش است» آیا واقعاً این حرف درست است؟ نخیر. کفش باشگاه بدنسازی باید به پای شما بنشیند. بسیاری از افراد وقتی کفش نایک را به پا می‌کنند احساس خوبی با آن ندارند زیرا احتمالاً قالب آن با آناتومی پایشان همخوانی ندارد.

شما باید شکل پای خود را بشناسید اگر پنجه‌های پهنی دارید باید کفش باشگاه بدنسازی پهن‌تر را انتخاب کنید اگر پاهایتان کشیده و باریک است باید آن کفش‌هایی که باریک هستند را برگزینید. کفش‌هایی هم هستند که در بین این دو دسته قرار دارند. به یاد داشته باشید بهترین مارک کفش باشگاه بدنسازی برای همه پاها یکی نیست.

شماره 3: ارتفاع وسط کفش

ساختار میانی کفش باشگاه بدنسازی ماده‌ای است که کفی را از زیره جدا می کند. چرا این موضوع در بدنسازی اهمیت دارد؟ اگر شما مدام در حال تمرین با وزنه‌های سنگین هستید و وزن خودتان هم زیاد است بهتر است کفشی را بپوشید که کمترین فاصله از زمین را داشته باشد. بهترین کفش برای باشگاه بدنسازی در این مورد کفش‌های پاورلیفتینگ هستند و حتی چیزی مانند کفش وزنه برداری که افست بالایی دارد.

کفی کفش معمولاً فوم‌هایی با چگالی بالا هستند که در کفش‌ باشگاه بدنسازی استفاده می‌شوند که ترکیب خوبی از واکنش پذیری و پایداری را ارائه می‌کنند. مثلاً تطبیق پذیری کفش باشگاه بدنسازی نایک که هیچ ساختار زیره‌ای ندارد، در کفی آن است. این یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند بسیار سنگین تمرین کنند زیرا بسیار بادوام هستند.

برای تمرین‌های پرشی، حرکات کاردیو و دویدن که فعالیت‌های پویا در قسمت پا هستند، ارتفاع بیشتر بین پا و زمین مفید است. این به شما واکنش پذیری بیشتری می‌دهد.

اما این چیزی نیست که بیش از حد روی آن تمرکز کرد. اگر در حال انجام تمرینات بدنسازی عمومی هستید، تقریباً تمام انواع کفش برای باشگاه بدنسازی مناسب هستند.

کفش باشگاه بدنسازی

شماره 4: زیره و رویه

همه چیز مربوط به قسمت بیرونی کفش است. زیره لاستیکی است که با سطح زمین برخورد می کند.

اگر در فضای باز تمرین می‌کنید، یک زیره کاملاً لاستیکی بهتر است.

اگر در برنامه تمرینی شما دویدن جای زیادی ندارد و فقط حرکات کوتاهی را در هنگام شروع به تمرین انجام می‌دهید، چیزی که اتفاق می‌افتد این است که زیره فومی شروع به ساییدگی کند و پوسته پوسته و خراشیده شود. کفشی با زیره کامل لاستیکی برای دوام کلی هنگام مقابله با تمرینات بدنسازی در باشگاه‌های ورزشی، گزینه خوبی است.

شماره 5: همه چیز به کارکرد مربوط است.

برخی از کفش‌ها هستند که در تئوری، برای تمرینات بدنسازی بهتر از سایرین هستند.

اما هنوز برخی از ورزشکاران با پوشیدن مدل‌های قدیمی‌تر کفش باشگاه بدنسازی قهرمان دنیا می‌شوند.

همه چیز مربوط به برند و بازاریابی و تبلیغات نیست. درعمل ببینید کدام بهتر هستند.

این چیزی است که تفاوت زیادی در عملکرد شما ایجاد می‌کند.

اگر باید در حین تمرین بدنسازی حواستان به کفش‌هایتان باشد، احتمالاً آن‌ها کفش مناسبی برای شما نیستند. این بدان معناست که پای شما راحت است و هیچ تاولی را تجربه نمی کنید.

و هنگامی که کارهایی مانند اسکات سنگین انجام می‌دهید، احساس ثبات می‌کنید، و زمانی که در حال دویدن هستید، احساس نمی کنید که پایتان فقط به زمین کوبیده می‌شود.

شماره 6: مراقبت از کفش باشگاه بدنسازی بدنسازی

مهم نیست که کدام کفش متناسب با سبک تمرینی شما باشد، مهم است که از آن‌ها مراقبت کنید تا دوام بیشتری داشته باشند. اینکه هر چند وقت یکبار کفش‌های ورزشی خود را تعویض می کنید بستگی به تعداد دفعات و شدت استفاده از آن‌ها دارد، اما به طور کلی، بهتر است مراقب علائم خراب شدن کفش باشید. اگر پاشنه، زیره یا بالشتک فرسوده شده است، یا در حین یا بعد از پوشیدن آن‌ها احساس درد می‌کنید، احتمالاً زمان خرید کفش باشگاه بدنسازی جدیدتان فرا رسیده است.

کفش باشگاه بدنسازی

کفش باشگاه بدنسازی زنانه:

اگر شما یک بانوی ورزشکار هستید و بدنسازی ورزش انتخابی شماست باید بدانید کفش مناسب باشگاه بدنسازی نه تنها ظاهری جذاب دارد، بلکه تأثیر زیادی بر عملکرد و ایمنی شما دارد. اگر به طور حرفه‌ای ورزش می‌کنید حتماً کفش باشگاه بدنسازی اورجینال را خریداری کنید.

بهترین مارک کفش باشگاه بدنسازی دخترانه و زنانه عبارتند از:

  • کفش باشگاه بدنسازی ریباک
  • کفش باشگاه بدنسازی آندرآرمور
  • کفش باشگاه بدنسازی نایک مکتون 5

کفش باشگاه بدنسازی

کفش باشگاه بدنسازی مردانه:

برای مردان بدنساز که معمولاً وزنه‌های سنگین‌تری می‌زنند و وزن خودشان هم معمولاً بیشتر است انتخاب و خرید کفش باشگاه بدنسازی مردانه جزو ضروریات است.

بهترین مارک کفش برای باشگاه بدنسازی عبارتند از:

  • کفش باشگاه بدنسازی نایک رومالس
  • کفش باشگاه بدنسازی ساوالس
  • کفش باشگاه بدنسازی آدیداس

بهترین کفش‌ برای باشگاه بدنسازی قابلیت تنفس دارد و سبک بوده و زیره‌ صاف و یا با انحنای کم دارد. این به شما امکان می‌دهد تعادل بهتری در حرکات قدرتی داشته باشید. البته، انتخاب کفش بسته به تمرین شما متفاوت است، بنابراین نوع ورزشی را که انجام می‌دهید در نظر بگیرید.