فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

رایج ترین اشتباهات هنگام پیاده روی

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

پیاده روی را بهترین و بی خطرترین ورزش دنیا می دانند. این ورزش تقریبا هیچ گونه عارضه ای را برای شما ایجاد نمی کند؛ و با کم ترین هزینه و زمان، می تواند مزایای بسیاری را برای شما فراهم نماید.

اما همین ورزش به ظاهر ساده قواعد خاصی دارد که در صورت رعایت نکردن، ممکن است نتایج مطلوبی را از آن به دست نیاورید.

این مسئله به خصوص وقتی از پیاده روی با هدف کاهش وزن استفاده می کنید بسیار بیشتر نمایان می شود. در این نوشته به معمول ترین اشتباهات افراد هنگام پیاده روی می پردازیم.

ثبت نکردن رکوردها

اگر پیاده روی هنوز بخشی از برنامه روزمره شما نیست؛ بهتر است بیش از همیشه به فکر ثبت رکوردها و پیشرفت های خود باشید. این کار کمک می کند تا انگیزه شما برای ادامه کار بیشتر شود.

همچنین ثبت رکوردها و وضعیت شما، نشان دهنده مثبت بودن فعالیت ها است. در واقع با این کار می توانید میزان اثرگذاری این ورزش را به خوبی بسنجید.

از جمله مهم ترین مواردی که برای ثبت رکورد به آن نیاز دارید؛ تعداد گام ها، مسافت پیموده شده، زمان پیاده روی و... است.

این کار کمک می کند شما کنترل کاملی بر فعالیت خود داشته باشید. همچنین ثبت وضعیت جسمی نیز مسئله مهم دیگری است که در افزایش انگیزه و اصلاح برنامه پیاده روی موثر است. در این زمینه نیز ثبت وزن و سایز شما، میزان اثرگذاری پیاده روی را نشان خواهد داد.

اشتباهات-هنگام-پیاده روی

استفاده از کفش نامناسب

همان طور که گفتیم پیاده روی کم خطرترین ورزش دنیاست. اما همین ورزش کم خطر، در صورت انجام شدن با کفش نامناسب به راحتی ممکن است به پا و ستون فقرات شما آسیب بزند.

یک کفش نامناسب می تواند موجب درد در ناحیه پاشنه، التهاب مچ پا، فشار روی کمر و دردهای ناحیه کمر و گردن شود. طبیعی است که چنین وضعیتی موجب می شود شما خیلی زود قید پیاده روی را بزنید.

همچنین فارغ از آسیب های احتمالی، یک کفش نامناسب باعث خستگی زودتر از موعد شما خواهد شد. طبیعتا هرچقدر زودتر خسته شوید؛ زودتر هم از پیاده روی دست کشیده و کالری کمتری می سوزانید.

بنابراین بهتر است برای این بخش از ورزش پیاده روی به اندازه کافی هزینه کرده و یک کفش پیاده روی با کیفیت عالی را تهیه کنید.

حرکت در مسیرهای تکراری و روتین

ثبات در انجام ورزش خوب است؛ اما بهتر است هر چند ماه یک بار به شکل ورزش خود تنوعی بدهید. این تنوع هم انگیزه شما را برای ادامه کار بیشتر می کند؛ و هم موجب کالری سوزی بیشتر می شود. در واقع بدن خیلی زود به شرایط موجود عادت می کند؛ و اگر شما همچنان در یک مسیر و به میزان ثابتی پیاده روی کنید؛ بعد از مدتی میزان کالری سوزی بدن تا حد زیادی کاهش می یابد.

در نتیجه پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یک بار مسیر پیاده روی خود را عوض کرده و یا با هدف ایجاد چالشی تازه، به دنبال دست یابی به رکوردی جدید باشید.

به عنوان مثال افزایش مدت یا مسافت پیاده روی، می تواند انگیزه جالبی برای ثبت یک رکورد تازه باشد.

عدم توجه به رژیم غذایی

واقعیتی که بسیاری از ما نمی خواهیم قبول کنیم ارتباط مستقیم رژیم غذایی و ورزش است. در واقع اگر می خواهید در زمینه کاهش وزن به موفقیت برسید؛ باید بتوانید در هر دو حوزه رژیم غذایی و ورزش از برنامه مناسبی برخوردار باشید.

اگر تصور می کنید پس از پیاده روی روزانه می توانید هرچقدر دوست دارید به خوردن انواع خوراکی ها بپردازید؛ مطمئن باشید کار شما به جز افزایش وزن بیشتر، نتیجه ای نخواهد داشت.

از سویی اگر می خواهید این روزش ساده موجب افزایش سلامتی شما شود؛ باید مواد مغذی کافی در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.

در این زمینه توصیه می کنیم پیش از آغاز جدی ورزش پیاده روی، توسط یک پزشک و ازمایش های تشخیصی از وضعیت سلامت قلبی، ریوی و کمبودهای مختلف در بدن خود آگاه شوید.