فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

معرفی و تاریخچه‌ی برند آدیداس

در برندها / آدیداس

برند آدیداس، برندی است که می‌توان به‌جرئت گفت برای همه آشنا است و از بهترین‌های دنیا محسوب می‌شود. این موسسه در زمینه تولید کفش و پوشاک ورزشی به طور کاملا حرفه‌ای و تخصصی فعالیت دارد. آدیداس هم‌اکنون دارای مقام اول اروپا و دوم در جهان است. اگر به این برند محبوب علاقه دارید، با ما همراه باشید تا با تاریخچه برند آدیداس و محصولات متنوع آن بیشتر آشنا شوید.

تاریخ تاسیس برند آدیداس:

در سال ۱۹۲۰ در آلمان، دو برادر به نام‌های آدولف و رودولف داسلر، دست به راه‌اندازی کفاشی کوچکی در پشت خانه‌ی خود زدند. در ابتدا آدولف با به‌کارگیری خلاقیت و ابتکار، به تولید دمپایی‌های روفرشی روی آورد. در ادامه آن‌ها با اعمال یکسری تغییرات در کفش‌های ورزشی، توانستند کفش‌هایی با ویژگی‌های متمایز تولید کنند؛ کفش‌هایی با‌کیفیت، سبک ‌وزن همراه با ظاهری زیبا و مجذوب‌کننده. کیفیت کفش‌های تولید‌شده توسط این دو برادر، آن‌قدر خوب بود که ورزشکاران از رشته‌های مختلف ورزشی، این کفش‌ها را برای مسابقات انتخاب نمودند. آوازه‌ی کفش‌های این دو برادر موجب شد تا محصولات تولید‌ شده توسط آن‌ها با نام برادران داسلر (Dassler) شناخته شوند.

معرفی برند آدیداس

برادران داسلر، بعد از ۲۹ سال همکاری خوب و صمیمانه با هم در سال ۱۹۴۹، به دلیل وجود اختلافاتی، ارتباط و شراکت خود را قطع کردند و هر کدام تصمیم به تاسیس شرکتی جدا‌گانه گرفتند. قابل ذکر است هر دو نفر آن‌ها، در این بین با هم به توافقی رسیدند که هرگز از نام داسلر استفاده نکنند.

آدولف دست به تاسیس شرکتی زد که نام آن را آداس (addas) انتخاب نمود، البته بعد از مدتی این اسم را به آدیداس (adidas) تغییر داد و برادرش هم اسم رودا و بعد‌ها پوما (Puma) را بر روی شرکت تولیدی خود نهاد. در سال ۱۹۸۴، برند و لوگوی آدیداس توسط آدولف داسلر به طور رسمی به ثبت رسید. روز‌به‌روز بر کیفیت محصولات افزوده شد و در پی آن استقبال مردم هم در نوع خود بی‌نظیر بود. این استقبال و عشق مردم، آدولف را برای تولید لباس‌های ورزشی، پوشاک و سایر محصولات ورزشی، ترغیب و مشتاق کرد. بعد از مدتی از اضافه ‌شدن محصولات دیگر، لوگوی آدیداس به لوگوی امروزی آن، یعنی سه خط معروف تبدیل شد. شعار تحت برند آدیداس، چیزی است که تابه‌حال به آن به‌خوبی عمل کرده‌اند؛ تولید محصولاتی با‌کیفیت و زیبا توسط طراحان و متخصصین مجرب و حرفه‌ای. آدولف تلاش بسیار زیادی را برای بهبود روز‌به‌روز محصولات خود کرد و به‌خوبی هم به ثمر رسید؛ به‌گونه‌ای که امروزه در لیست بهترین‌های دنیا قرار گرفته است. محصولاتی که توسط آدولف با نام آدیداس طراحی و ساخته شدند، سبک‌وزن، راحت و با‌کیفیت بودند که از آدولف به یادگار ماندند. سال ۱۹۷۸، سالی بود که برند آدیداس، موسس خود را در سن ۷۸ سالگی از دست داد. بعد از آدولف، خانواده‌ی او، از جمله پسرش کار او را به دست گرفتند که توانستند همچنان بهترین بودن خود را بدون هیچ افتی حفظ کنند؛ به نحوی که نه‌تنها لطمه‌ای به شهرت و محبوبیت آدیداس وارد نشد بلکه افزوده هم شد.

محصولات آدیداس:

همان‌طور که ذکر شد، آدیداس نه‌تنها در زمینه‌ی تولید کفش بلکه در حوزه‌های تولید لباس‌های ورزشی، پوشاک و تجهیزات و محصولات ورزشی نیز دارای سابقه‌ی درخشانی است که منجر به تبدیل‌شدن آن به اولین انتخاب‌ها در بین برند‌های موجود در بازار شده است. محصولات آدیداس شامل این موارد هستند:

- کفش‌ها و پوشاک ورزشی انواع مختلف ورزش‌ها

- کفش‌های اسپرت

- پوشاک اسپرت

- کیف و کوله‌پشتی

- تجهیزات ورزش‌های خیابانی از جمله اسکوتر و اسکیت

- لوازم بازی مانند شطرنج

- لوازم و تجهیزات انواع ورزش‌ها

معرفی برند آدیداس

زیرمجموعه‌های برند آدیداس:

از سال ۲۰۰۵ برند ریبوک توسط سازمان و برند آدیداس خریداری شد، بنابراین ریبوک هم‌اکنون از زیرمجموعه‌های آدیداس می‌باشد. البته نکته‌ای که در این بین وجود دارد، این است که همچنان این دو به‌صورت مجزا از هم کار می‌کنند و به تولید کفش می‌پردازند‌.

لوگوی برند آدیداس:

سه لوگو برای آدیداس وجود دارد و دلیل آن وجود تفاوت‌هایی است که هم‌اکنون به شما توضیح خواهیم داد.

لاین Performance آدیداس

که همان لوگوی سه خط معروف آدیداس است و نشان‌دهنده‌ی به‌روز‌ترین و جدید‌ترین محصولات آدیداس در حوزه‌ی فناوری و تکنولوژی پوشاک ورزشی است. این طرح سه خط روی مدل‌های اولیه‌ی محصولات تحت این برند وجود داشت و بعد‌ها به لوگوی آدیداس تبدیل شد. تصویری که این لوگو از خود می‌سازد، تصویر یک کوه است که نمایانگر مسیر سخت و پر‌چالش روبروی هر کسی بخصوص ورزشکاران است.

معرفی برند آدیداس
معرفی برند آدیداس

لاین Originals

با لوگوی سه برگ معروف و نشان‌دهنده‌ی حفظ طرح‌های ابتدایی آدیداس است که از گذشته تا کنون همچنان وجود داشته است و از محبوبیت زیادی برخوردار است و هم‌اکنون نیز همین محبوبیت منجر به ماندگاری این محصولات و طرح‌ها شده است. این لوگو تداعی‌گر محصولات ساده و درعین‌حال متنوع برند آدیداس است.

که با حوزه‌ی مد، فشن و استایل ارتباط دارد و همچنین در این زمینه با ستارگان و افراد محبوب و مشهور همکاری می‌شود.

معرفی برند آدیداس

تکنولوژی و فناوری آدیداس:

برند آدیداس همیشه به دنبال گسترش و بهبود کیفیت محصولات خود بوده است؛ از همین جهت، از تمام امکانات و فناوری‌های موردنیاز استفاده می‌کند تا جدید‌ترین و مدرن‌ترین تکنولوژی‌های مرتبط با کفش و پوشاک را به وجود بیاورد و از آن‌ها در بهبود کارکرد و کیفیت تولیدات خود بهره ببرد. از جمله شناخته‌شده‌ترین تکنولوژی‌های معرفی‌شده به بازار جهانی توسط آدیداس، کفه‌های boost هستند که در سال ۲۰۱۳ وارد بازار جهانی شدند. کفه‌های boost ، کپسولی هستند که ۸۵٪ انرژی را به پا برمی‌گردانند و از همین جهت به یکی از فاکتور‌های مهم کفش‌ها تبدیل شده‌اند و جزو اولین انتخاب‌های ورزشکاران هستند.

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

معرفی و تاریخچه برند ریباک

معرفی برند کفش اسکچرز

 

جمع‌بندی:

همان‌طور که متوجه شدید برند آدیداس از نام‌های پر‌آوازه در زمینه‌ی تهیه و تولید کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی و همچنین لباس‌ها و کفش‌های اسپرت می‌باشد. آدیداس برندی است که همیشه مشتری‌مداری و رضایت مشتریان برایش اهمیت داشته است و همچنان هم دارد؛ از همین جهت، کیفیت، ظاهر و تکنولوژی به‌کاررفته در آن‌ها، روز‌به‌روز در حال افزایش و بهبودی است. برای همین، شما هرگز فرصت گله و شکایت از محصولات آدیداس را پیدا نمی‌کنید، پس با خیال راحت به این برند اصیل اعتماد کنید. شما می‌توانید محصولات آدیداس در هر سبک و نوعی را از فروشگاه اسپرت لند خریداری نمایید.