فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

استراتژی های بازاریابی آدیداس و دلایل موفقیت آن

در برندها / آدیداس

 برند آدیداس

 
برند آدیداس دارای سابقه طولانی و پیوند ریشه‌ای با ورزش است. محصولات ورزشی گسترده و متنوع آن، از ورزش های بزرگ جهانی مانند فوتبال گرفته تا ورزش های منطقه‌ای مانند فوتبال آمریکایی و راگبی، حمایت می‌کند. این برند توانسته طی سالیان متمادی از فرهنگ‌ها فراتر رفته و به یکی از شناخته‌شده‌ترین و نمادین‌ترین برندهای جهانی تبدیل شود. به طوری که در سال 2019، آدیداس پیشرفت‌های عملیاتی و مالی قوی را ثبت کرد. درآمدها بر اساس ارز خنثی 6 درصد افزایش یافت که نشان‌دهنده رشد تک رقمی بالای برند آدیداس و افزایش فروش تک رقمی پایین در برند ریباک است. همه بخش‌های اصلی بازار افزایش فروش بدون ارز را ثبت کردند. حاشیه ناخالص با 0.2 درصد افزایش به 52.0 درصد رسید. سایر هزینه‌های عملیاتی به عنوان درصد فروش با 0.2 درصد کاهش به 41.6 درصد رسید که عمدتاً ناشی از کاهش هزینه‌های بازاریابی به عنوان درصدی از فروش بود. حاشیه عملیاتی شرکت با 0.4 درصد افزایش به 11.3 درصد رسید که هم افزایش حاشیه ناخالص و هم کاهش سایر هزینه های عملیاتی را به عنوان درصدی از فروش منعکس می کند. درآمد خالص حاصل از عملیات ادامه دار 12 درصد افزایش یافت و به 1.918 میلیارد یورو رسید. تمامی مقدمات کلی فوق حاصل عملکرد مثبت آدیداس در مدیریت استراتژی بازاریابی است. ما در این مقاله از اسپورتلند به ارائه گزارشی از این استراتژی آدیداس در راستای پیشبرد اهداف در بازارهای جهانی، پرداخته‌ایم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.
 
adidas customer care 

رعایت حقوق مصرف‌کنندگان

رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، در قلب همه کارهایی است که برند آدیداس انجام می‌دهد. با توسعه مداوم محصولات مطلوب و تجربیات الهام‌بخش، آدیداس در تلاش است تا تصویری قوی از اعتماد و وفاداری در بین مصرف‌کنندگان ایجاد کند. این برند از طریق جهت‌گیری‌های استراتژیک، فرآیندهای عملیاتی و سیستم‌های تشویقی خود را اصلاح‌کرده است تا فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را در کل سازمان خود تقویت کند. همچنین متولیان آدیداس در تلاش‌اند تا نظرات و بازخوردهای مصرف‌کنندگان چه مثبت چه منفی از برند را رصد کرده و محرک‌های کلیدی پیشرفت را از میان آن بازخوردها استخراج کنند. برای مثال کفش‌های آدیداس بیشترین بازخوردها را از مصرف‌کنندگان داراست، بنابراین برند آدیداس بی‌وقفه بر نوآوری و تازگی در کفش متمرکز است و فناوری‌های پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد که به ورزشکاران کمک می‌کند تا مسابقات، زندگی روزمره خود با انتخاب بهترین کفش‌های آدیداس، تفاوت ایجاد کنند.

- همه چیز درباره کفش های دویدن

- عوامل پیشرفت چشمگیر NIKE چه بود؟

 
آدیداس بانوان

برند آدیداس و محصولات ورزشی زنان

جلب نظر مصرف‌کننده زن همچنان یک تمرکز کلیدی است؛ زیرا یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌های تجاری را برای برند آدیداس ارائه می‌دهد و زنان پیشرو ورزشکار، از جمله عوامل تضمین رشد صنعت پوشاک ورزشی آدیداس است. در سال 2019، نام تجاری آدیداس منابع بیشتری را برای گسترش یک سازمان متقابل زنان و زیرساخت‌های پشتیبانی سرمایه‌گذاری کرد تا جهت‌گیری برای خلاقیت، دامنه‌بندی، تجارت و بازاریابی و همچنین هدایت برنامه‌ریزی بین گروهی را تعیین کند. برای جلب رضایت مشتریان زن، برند ابتکارات خود را بر روی محصول، خرده‌فروشی و فعال‌سازی متمرکز کرده است. نکات برجسته این ابتکارات عبارت‌اند از:

محصول

آدیداس در زمینه‌های محصول کلیدی سرمایه‌گذاری کرده است که برای جلب اعتماد مصرف‌کنندگان زن، از جمله نیم تنه های ورزشی، انواع لگ های مردانه و زنانه و کفش‌های مخصوص دویدن، و همچنین بهبود تناسب کلی پوشاک برای مصرف‌کنندگان زن، حیاتی است. در سال 2019، برند آدیداس اولین مجموعه سایزبندی فراگیر خود را که از سایزهای XXS-4X با مشارکت یونیورسال استاندارد تشکیل شده بود، معرفی کرد. علاوه بر این، آدیداس و استلا مک کارتنی، یک سوتین ورزشی طراحی و تولید کردند که برای کمک به زنانی که برای سرطان سینه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند، ورزش و تناسب اندام را به زندگی خود بازگردانند.

خرده‌فروشی

آدیداس گام‌هایی را در جهت بهبود تجارت در سراسر برند، ایجاد بینش خرید در مصرف‌کننده زن برداشته است تا تجربه خریدی یکپارچه را برای زنان ورزشکار فراهم کند تا بهترین ست های اسپرت مردانه و زنانه را با هم ترکیب کنند. در این زمینه، آدیداس کارکنان خرده‌فروشی فروشگاه‌های مختلف در سرتاسر جهان، را آموزش می‌دهند تا به مشتریان در یافتن محصولات مناسب ورزشی کمک کنند.

ورزش کاران آدیداس 

بازاریابی مبتکرانه آدیداس

آدیداس بر ایجاد مفاهیم بازاریابی الهام‌بخش و نوآورانه تمرکز دارد که در حمایت از مصرف‌کننده با حفظ و ارتقا ارزش برند تأکید دارد. این برند تقریباً نیمی از سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی خود را در دارایی‌های مشارکتی صرف کرده است، با باقیمانده آن در فعالیت‌های بازاریابی برند؛ مانند دیجیتال، تبلیغات، نقاط فروش و فعالیت‌های مردمی، سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته است.


پنج اولویت مهم در ایجاد بازاریابی مبتکرانه آدیداس:

باور

با استفاده از جایگاه جهانی، برند آدیداس از احساسات و قدرت ورزشی استفاده می‌کند تا به لحاظ روانی، باوری عمیق به خود از سوی مصرف‌کنندگان ایجاد کند؛ و به دنیا اجازه می‌دهد بداند که چه چیزی آدیداس را از رقبا متمایز می‌کند.

خرید

اولویت دوم هماهنگ‌کردن و ارائه ارتباطات جهانی منسجم و تأثیرگذار پیرامون فرنچایزهای کلیدی این برند است که می‌توان گفت نتیجه‌اش تولید بهترین لباس‌های ورزشی در سبک و طراحی‌های نوآوری آدیداس است. برند آدیداس با سرمایه‌گذاری پول بیشتر در مقابل اقلام کمتر اما باکیفیت، تلاش می‌کند تا جایگاه نمادین فرنچایزهای کلیدی خود را ارتقا داده و حفظ کند و دلایل واضح و قانع‌کننده‌ای برای خرید محصولاتش به مصرف‌کننده ارائه دهد.

جوامع ورزشی

برند آدیداس جوامع ورزشی را به‌عنوان مکان‌هایی تعریف می‌کند که ورزشکاران به طور کامل در ورزش خود با همسالان و دوستان خود عمیقاً در ارتباط‌اند. لباس‌های ورزشی زنانه و مردانه پوشیده شده در این جوامع نماینده‌ای بالقوه از مجموعه محصولات آدیداس است که در معرفی جهانی بسیار موفق عمل می‌کند.


حفظ محیط زیست آدیداس 

حفاظت از محیط ‌زیست

برند آدیداس، در راستای حفظ محیط‌زیست از طریق نوآوری‌های خاص خود در صدد کاهش هرچه بیشتر مصرف پلاستیک در تولید و صنعت خود است و برای تحقق این امر متعهد است؛ بنابراین، برند آدیداس تعداد محصولات ساخته شده با پلاستیک بازیافتی اقیانوس را از 7 میلیون در سال 2018 به بیش از 14 میلیون در سال 2019 رساند.

آموزش در برند آدیداس

آموزش در سیستم صنعتی تولیدات برند آدیداس، موتور محرکه تولید پوشاک است. برند آدیداس با رهبری نوآوری‌های پیشرفته در پارچه‌ها و مواد، قصد دارد به طور قابل‌توجهی ردپای پوشاک خود را از طریق بسترسازی‌های آموزشی افزایش دهد که به استفاده از آزمایش‌های میدانی، محصولاتی را برای اهداف تمرینی عمومی و همچنین برای ورزش‌های خاص ارائه می‌دهند تا صرفاً قابلیت‌های کیفی پوشاک در موقعیت‌های مختلف ورزشی مورد بررسی قرار گیرد و نیز به لحاظ بصری دیدی کلی از ظاهر پوشاک به دست آید؛ بنابراین سیستم آموزش که از پیش‌نیازهای تولیدات انبوه است، نقش اساسی در تقویت کیفیت برند آدیداس دارد.


استراتژی فروش برند آدیداس 

استراتژی فروش برند آدیداس

استراتژی فروش آدیداس؛ توسط یک تیم بازاریابی متمرکز و یکپارچه ساخته شده است که از اجرای بی‌عیب‌ونقص استراتژی‌های برند پشتیبانی می‌کنند و باعث تعالی عملیاتی در سراسر جهان می‌شوند. در این زمینه، به اجرای طرح تجاری استراتژیک آدیداس در شش بازار جهانی در طول سال 2019 ادامه دادند. در یک‌چشم انداز جهانی در حال تغییر، محصولات متنوع آدیداس؛ دارایی مهمی در به حداکثر رساندن کسب‌وکار در حوزه محصولات ورزشی است. به‌طوری‌که ارتقای رقابت‌پذیری در بازار و دستیابی به بالاترین میزان فروش را امکان‌پذیر می‌کند.

فروش دیجیتال برند آدیداس 

تمرکز دیجیتال

سال 2019 آدیداس، شاهد گسترش بیشتر اپلیکیشن مختص به خود بود که در حال حاضر به بیش از 30 کشور در تمام بازارهای اصلی دسترسی پیدا کرده است و در نتیجه تبدیل به یک نقطه ارتباطی مهم مصرف‌کننده در اکوسیستم دیجیتال آدیداس شده است. این برنامه مستقیماً به فروشگاه تجارت الکترونیک آدیداس مرتبط است و به مشتریان امکان گفتگوهای شخصی، فرصت خرید خاص‌ترین محصولات، تسویه‌حساب بدون واسطه، ردیابی سفارش مطمئن و همچنین دسترسی به برنامه عضویت در باشگاه سازندگان را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. موفقیت برنامه به طور قابل‌توجهی با سرمایه‌گذاری مستمر در مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) افزایش‌یافته است، که برند آدیداس را قادر ساخته تا درک و ارتباط عمیق‌تری با مصرف‌کننده داشته باشد. علاوه بر این، توسعه و گسترش پلتفرم سفارش B2B کلیک خود را پیش برده است تا امکان تعامل مؤثر و کارآمد با مشتریان عمده‌فروشی را فراهم کنند. این پلتفرم اکنون در 41 کشور فعال است. آخرین ویژگی‌های اضافه شده به آن نیز شامل بهبود مدیریت دفترچه سفارش، اندازه‌گیری امتیاز خالص تبلیغ‌کننده (NPS) و قابلیت‌های خدمات دیجیتالی مشتری مانند وب چت برای دیجیتالی کردن تماس با مشتری است.

لینک پلتفرم موردنظر:

https://b2bportal.adidas-group.com/

شهرها و مناطق تجاری

در سال‌های اخیر، برند آدیداس به موفقیت‌های چشمگیری در شهرهای مهم مانند نیویورک، لس‌آنجلس، پاریس، لندن، شانگهای و توکیو دست‌یافته است. سهم بازار جمعی آدیداس، سال‌به‌سال در شهرهای فوق پیشرفت بالایی داشته است. آدیداس به تمرکز بر مناطق تجاری در داخل شهرها، به‌ویژه در مورد نحوه استقرار محصول، خرده‌فروشی و ابتکارات فعال‌سازی همچنان تأکید دارد و هدف آن ایجاد یک تجربه برند جامع برای مصرف‌کنندگان در این حوزه‌های تجاری شهرها و مناطق است.

ایمنی محصولات آدیداس

ایمنی محصول یک امر ضروری است. آدیداس، به‌عنوان یک برند ورزشی جهانی، باید ریسک فروش محصولات معیوب را که ممکن است منجر به آسیب به مصرف‌کنندگان شود را مدیریت کند تا در گذر زمان وجهه جهانی آن مختل نگردد. برای افزایش ایمنی محصول، خط‌مشی‌های مختلف حوزه ایمنی، در نظر گرفته شده است که تضمین‌کننده استانداردهای ایمنی بوده و انطباق محصولات فیزیکی و شیمیایی و تداوم سطح کارایی محصولات را به دنبال دارد.

نتیجه‌گیری

به‌منظور رقابتی ماندن و تضمین موفقیت پایدار، آدیداس آگاهانه ریسک می‌کند و به طور مداوم فرصت‌ها را کشف و توسعه می‌دهد. اصول و سیستم مدیریت فرصت‌ها چارچوبی را برای آدیداس فراهم کرده تا در یک محیط کاملاً کنترل شده تجارت کند و استراتژی‌های بازاریابی خود را در سطوح مختلف مدیریت کند.