فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است؟ صبح یا شب

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

بهترین زمان پیاده روی 
 
پیاده‌روی یکی از ساده‌ترین و درعین‌حال مفیدترین اشکال ورزشی است. این نوع تمرین نه‌تنها برای سلامتی بدن، بلکه برای ذهن نیز فواید زیادی دارد. علاوه بر این، یک فعالیت آسان برای تمامی سنین است. چراکه انجام پیاده‌روی به مهارت یا تجهیزات باشگاهی خاصی نیاز ندارد و می‌تواند در هر مکان و هر زمان انجام شود.

وقتی صحبت از زمان شد، آیا واقعاً یک‌زمان خاص و ایده‌آل برای پیاده‌روی در طول روز وجود دارد؟ باید توجه داشته باشید که هیچ پاسخ ساده‌ای وجود ندارد. بهترین زمان برای پیاده‌روی ممکن است به شرایط دسترسی فرد، نیازها و ترجیحات مختلف بستگی داشته باشد. برخی ترجیح می‌دهند صبح زود ورزش کنند، برخی دیگر بعد از پایان کار آن را بعدازظهر یا مواقع عصر انجام می‌دهند. در این مقاله از اسپورت‌لند بررسی به مزایا و معایب ورزش در صبح و عصر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 پیاده روی صبحگاهی

پیاده‌روی در صبح

اگر از آن دسته افرادی هستید که معمولاً خیلی زود از خواب بیدار می‌شوید، به‌راحتی می‌توانید یک تمرین صبحگاهی را در برنامه خود قرار دهید. 45 دقیقه پیاده‌روی سریع با یک جفت کفش ورزشی زنانه مناسب، در صبح می‌تواند به شما کمک کند تا با حسی سرزنده و شاداب روز خود را شروع کنید. همچنین اشتهای خود را در طول روز کاهش دهید و در نتیجه از اضافه کردن چربی‌های اضافی ناخواسته جلوگیری کنید.

مطالعات نشان داده است که ورزش در ساعت 7 صبح می‌تواند به شما کمک کند تا ساعت بدن خود را برای بهترشدن تغییر دهید. صبح‌ها قوی‌تر خواهید بود و شب‌ها زودتر به خواب می‌روید، و در نتیجه استراحت الزامی شبانه‌تان راحت‌تر و در آرامش بیشتری خواهد بود. طبق مقاله‌ای که در انجمن روان‌شناسی آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که ورزش صبحگاهی تا چه اندازه می‌تواند باعث ایجاد و حفظ عادات سالم در زندگی روزمره شود. همچنین پیاده‌روی صبحگاهی می‌تواند به شما در کاهش استرس، پاک‌سازی افکار منفی و بهبود بهره‌وری در طول روز کمک کند و باید در نظر داشت که میزان آلودگی هوا در اوایل صبح در مقایسه با سایر ساعات روز کمتر است و در ریه های تنفس و پاک و بهتری خواهید داشت.

همان‌طور که می‌بینید، پیاده‌روی در صبح فواید زیادی دارد. البته معایبی هم دارد که در زیر نگاهی به آنها انداخته‌ایم:

کالری سوزی 

کالری سوزی کمتر

اگر هدف شما کاهش وزن است، ممکن است بخواهید تمرینات ورزشی در اواخر بعدازظهر یا عصر را انتخاب کنید. یک مطالعه منتشر شده در Current Biology نشان داد که افراد در قسمت دوم روز در مقایسه با صبح زود کالری بیشتری می‌سوزانند.


انرژی کمتر

دمای بدن شما در صبح کمتر است، به این معنی که نسبت به سایر اوقات روز احساس انرژی کمتری خواهید داشت. بدن شما می‌تواند در اول صبح احساس سفت و سختی داشته باشد. ماهیچه‌های شما سردتر و سفت‌تر هستند و به همین دلیل است که لازم است بدن خود را گرم کنید و مقداری کشش انجام دهید. به‌این‌ترتیب بدن خود را به‌درستی برای پیاده‌روی یا دویدن سریع آماده می‌کنید و از صدمات جلوگیری می‌کنید.

پیاده‌روی در عصر

اگر سحرخیز نیستید یا در قسمت اول روز بسیار مشغول کار و شغل خود هستید، یک ورزش عصرگاهی ممکن است برای شما مناسب باشد. در زیر به فواید پیاده‌روی در عصر اشاره شده است:

کالری سوزی بیشتر

شما با پیاده‌روی در عصر کالری بیشتری نسبت به صبح می‌سوزانید که می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

سبکی و سلامتی بدن 

سبکی و سلامتی بدن

طبق تحقیقات انجام شده، ورزش عصرگاهی می‌تواند راه مؤثری برای کنترل سطح قند خون و نیز هضم مؤثر غذای مصرفی وعده شام باشد. همچنین پیاده‌روی عصرانه راهی عالی برای رهاکردن همه نگرانی‌های خود و استراحت پس از یک روز طولانی است. در طول یک پیاده‌روی 30 دقیقه‌ای می‌توانید ذهن خود را پاک کنید و زمان با کیفیتی را با خانواده خود بگذرانید.

برخلاف تصور رایج، ورزش‌کردن در اواخر روز خواب شما را مختل نمی‌کند. بلکه به شما کمک می‌کند تا تنش‌های خود را از بین ببرید و در شب بهتر استراحت کنید.

پیاده روی شبانه 

ورزش در شب فواید زیادی دارد. طبیعتاً معایبی نیز دارد:

امنیت

نگرانی‌های ایمنی راه‌رفتن در تاریکی به‌اندازه انجام آن در ساعات اولیه صبح امن نیست.

آلودگی هوا

آلودگی هوا معمولاً در این زمان از روز به بالاترین حد خود می‌رسد؛ بنابراین استنشاق آلاینده‌های سمی مختلف در طول تمرین ممکن است تأثیر منفی به‌ویژه بر سلامت قلب و عروق شما داشته باشد.

خستگی

عامل خستگی پس از کار سخت در تمام روز، ممکن است انجام پیاده‌روی شما را مختل کند، ممکن است عصرهایی پیش بیاید که برای یافتن انگیزه بیشتر برای 30 دقیقه پیاده‌روی تلاش زیادی صرف کنید.

اولویت‌های خود را در نظر بگیرید

مهم نیست که تصمیم دارید صبح یا عصر پیاده‌روی کنید، اینکه که فعالیت بدنی انجام می‌دهید و برای آن انگیزه و ذوق کافی دارید، به‌خودی‌خود یک کار مفید و سالم است. اولویت‌های خود را در نظر بگیرید و با سنجش توانایی‌ها و زمان خود اولویت‌بندی کنید. 

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و کاپشن های اسپرت زنانه و مردانه می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.

انواع سویشرت اسپرت زنانه انواع کیف تنیس انواع مت ورزشی
انواع سویشرت اسپرت زنانه انواع کیف تنیس انواع مت ورزشی

سخن پایانی
زمان دقیق و ایده‌آل برای ورزش و پیاده‌روی باید بر اساس برنامه زندگی روزانه شما تنظیم شود، یعنی زمانی که می‌تواند به بهترین وجه با برنامه، نیازها و سبک زندگی شما ادغام شود. اگر دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شوید و زمان لازم را داشته باشید، در قدم زدن 30 دقیقه‌ای درنگ نکنید و آزاد و رها در هوای پاک صبحگاهی پیاده‌روی کنید. از طرف دیگر، اگر شب‌ها مشکل بی‌خوابی یا کم‌خوابی دارید ، عصر یا شب با در نظر گرفتن مکان مناسب و رعایت ایمنی خود، به پیاده‌روی بروید. مهمترین نکته در پیاده‌روی این است که بدون توجه به بخشی از روز، آن 30 دقیقه قدم زدن را در برنامه روزانه خود قرار دهید. ایجاد چنین عادت مفیدی و پایبندی به آن تنها به سلامتی و کیفیت زندگی بهتر منجر می‌شود.
منبع مقاله: https://activitytrackerapp.com/