فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب و خرید ست ورزشی مناسب

در راهنما / راهنمای خرید

 نحوه انتخاب ست ورزش

 
پس از یک تمرین سخت ورزشی، احساس خستگی و کوفتگی زیادی همراه با عرق خواهید داشت. باید بدانید لباسی که برای تمرین می‌پوشید می‌تواند در احساس شما بعد از ورزش تفاوت ایجاد کند. همچنین لباس ورزشی، رنگ و جنس، میزان راحتی آن در حس شما از ورزش و انگیزه شما در ادامه ورزش نیز تأثیرگذار است. در این مقاله از اسپورت‌لند همراه ما باشید تا با توصیه‌هایی جهت خرید ست ورزشی بهتر آشنا شوید تا حس لذت از ورزش را در خود افزایش دهید.
بهترین لباس ورزشی 

لباسی که عرق را جذب می‌کند

هنگام ورزش، جنس پارچه‌ لباس ورزشی زنانه ای که به تن می‌کنید بسیار اهمیت دارد، لباس‌های نخی، پلاستیکی و... از جمله متریال‌هایی هستند که می‌تواند حس ناخوشایندی از ورزش در شما ایجاد کند، چراکه با عرق کردن هنگام ورزش، دمای بدنتان را بالا می‌برد، لباس در تنتان سنگین و خیس می‌شود و حتی جلوه خوبی برای یک ورزشکار ندارد. در هنگام ورزش توصیه می‌شود لباس‌هایی بپوشید که متریال به‌کاررفته در آنها باعث جذب عرق تن و تبخیر آن می‌شود. به‌عبارت‌دیگر، برخی از پارچه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با درزهای موجود در پارچه، عرق را در حین ورزش از پوست شما خارج می‌کنند و با تبخیر سریع آن از خیسی لباس جلوگیری می‌کنند و در نتیجه به خنک نگه‌داشتن بدن شما کمک می‌کنند. لباس‌های ساخته شده از پارچه‌های حاوی پلی‌پروپیلن یا پارچه‌هایی مانند COOLMAX انتخاب خوبی برای ورزش و سایر فعالیت‌هایی هستند که در آنها احتمالاً زیاد عرق می‌کنید.

تناسب اندام 

تناسب‌اندام مناسب را به دست آورید

برای اطمینان از اینکه لباس‌های ورزشی شما متناسب با بدن شما و تمرینتان باشد، این نکات را در نظر بگیرید:

باید لباس‌های ورزشی نسبتاً تنگ درعین‌حال راحت بپوشید. اما اگر در حال دویدن یا دوچرخه‌سواری هستید، از شلوارهای گشاد که ممکن است در پدال‌ها یا پاهایتان گیر کنند، اجتناب کنید.

برای فعالیت‌هایی مانند یوگا یا پیلاتس، پارچه‌های کش‌دار و متناسب که عرق را از بین می‌برند، انتخاب خوبی هستند.

لباس ورزشی هوای سرد 

لباس تمرین خود را نسبت به فصل انتخاب کنید

اگر در فضای باز ورزش می‌کنید یا ورزش‌های فصلی انجام می‌دهید، لباس‌هایی که می‌پوشید ممکن است با فصل تغییر کند. هنگام پوشیدن ست ورزشی مردانه در فضای باز این نکات را در نظر داشته باشید:

آب‌وهوای گرم: در طول ماه‌های گرم تابستان، حتماً پارچه‌هایی را انتخاب کنید که به پوست شما اجازه تنفس بدهد و عرق را از بین ببرد. لباس‌های خنک و راحت بپوشید تا به شما اجازه حرکت آزادانه بدهد.

هوای سرد: مسلماً وقتی بیرون خیلی سرد است، باید لباس گرم بپوشید، اما به‌خاطر داشته باشید که ورزش می‌کنید و ضربان قلب و دمای بدنتان را افزایش می‌دهید؛ بنابراین لایه‌هایی بپوشید که بتوانید آن‌ها را به‌راحتی در بیاورید. لباس ضد عرق را روی لایه داخلی خود نگه دارید و یک‌لایه عایق روی آن قرار دهید. همیشه سر، گوش‌ها و دست‌های خود را بپوشانید تا از سرما محافظت کنید.

حتماً بخوانید: راهنمای انتخاب سویشرت ورزشی

هوای مرطوب یا بادی: هیچ‌چیز نمی‌تواند سریع‌تر از غوطه‌ور شدن در باران یا گرفتار شدن در باد شدید، یک تمرین در فضای باز را خراب کند. یک‌لایه بیرونی مثل بادگیر یا بارانی ورزشی بپوشید که از پوست شما در برابر عوامل محافظت می‌کند.

فقط به یاد داشته باشید که بدون توجه به درجه حرارت، شما همچنان احتمالاً در طول تمرین عرق خواهید کرد. با لباس‌هایی که برای ورزش‌های سنگین طراحی شده‌اند و عرق را از پوست دور می‌کنند، تاحدامکان راحت خواهید بود.

 sports-suite-5.jpg (1200×1200)

تیشرت آستین‌کوتاه

تیشرت‌های آستین‌کوتاه زنانه که برای دویدن، تمرین و عرق کردن طراحی شده است، برای پوشیدن و لایه‌برداری در تمام طول سال عالی است. دریچه‌های مشبک تهویه را فراهم می‌کنند و با استفاده از فناوری Silverescent (X-STATIC) از رشد باکتری‌های ایجادکننده بو جلوگیری می‌کند.

سوتین ورزشی مناسب بانوان 

سوتین ورزشی برای بانوان

سوتین‌های ورزشی را می‌توان در طول یوگا، پیلاتس، کیک بوکسینگ و تمرینات وزنه پوشید. در واقع سوتین‌های ورزشی در طول ورزش‌هایی که بازوها درگیری بیشتری دارند و نیاز است تا زیربغل و بازوها به‌راحتی تحرک داشته باشند، بسیار مفیدتر خواهد بود.

حتماً بخوانید: نحوه ست کردن لباس با کفش پیاده روی

رنگبندی در انتخاب ست ورزشی 

ترکیبات رنگ لباس‌های ورزشی

رنگ‌های پر طرف‌دار در سویشرت مردانه معمولاً یا رنگ‌های زنده و شادی‌بخش را شامل می‌شوند و یا در دسته سیاه‌وسفید و خاکستری قرار می‌گیرند اما به‌طورکلی، رنگ‌هایی مثل سبز و نارنجی که ترکیب زیبایی در پوشش ایجاد می‌کنند، اواسط تابستان و سکوت را بازتاب می‌دهند. رنگ صورتی و طوسی ملایم حس لطافت و نسبتاً سردی را ایجاد می‌کند و باز ترکیب خوبی است و همچنین از جمله پرطرف‌دارترین پالت رنگی ورزشی محسوب می‌شود و رنگ زرد حس نوستالژی اطمینان‌بخشی را تراوش می‌کند، درحالی‌که آبی و سفید بازتابنده حسی مدرن و تمیز هستند. رنگ‌هایی که به طور ترکیبی از رنگ‌های شاد در برخی از لباس‌ها دیده می‌شود حس جنب‌وجوش ورزشی را تداعی می‌کنند. ترکیباتی مثل سیاه و قرمز تند را در زمانی که در باشگاه و در سطح پیشرفته‌ای ورزش می‌کنید در اولویت رنگ‌های خود قرار دهید، چراکه نمادی از قدرت و ثبات را بازتاب می‌دهد.

حتماً بخوانید:

راهنمای خرید کاپشن ورزشی زمستانی 

سخن پایانی

انتخاب لباس مناسب ورزشی، در افزایش اعتمادبه‌نفس، حس راحتی در حین ورزش، آگاهی از تغییرات بدنی، تأثیر بسیاری خواهد داشت؛ بنابراین با درنظرگرفتن جنس خوب و باکیفیت لباس ورزشی خود بدن و پوست خود را در تحرکات ورزشی سالم نگه دارید و نیز انتخاب رنگ و مدل آن را به سلیقه و علاقه شخصی خود واگذارید.