فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تأثیر ایروبیک بر لاغری و کاهش وزن

در دانستنیهای ورزشی / نکات آموزشی

تاثیر اروبیک بر کاهش وزن

 

ورزش ایروبیک مجموعه‌ای از ورزش‌های هوازی است که موجب افزایش سطح استقامت بدن می‌شود و روی جذب میزان بیشتر اکسیژن تمرکز دارد تا با نفس نفس زدن و تحرک‌های شدید انرژی لازم برای ادامه تمرینات را به دست آورید. شما ورزش‌هایی مثل پیاده روی، دویدن، شنا و... را نیز می‌توانید در زیرمجموعه ایروبیک قرار دهید، اما نوعی تمرینات رقص مانند سریع طراحی شده است که با هدف جذب اکسیژن، نتایجی حاصل می‌شود که گویی میزان زیادی دویده‌اید یا در استخر چند مرحله شنا کرده‌اید. در باشگاه‌های ورزشی، ایروبیک به صورت گروهی با ریتم تند و هماهنگ با موزیک مناسب انجام می‌گیرد. بنابراین ایروبیک مانند هر ورزش هوازی، آمادگی قلبی تنفسی و سلامت کلی شما را بهبود می‌بخشد. این ورزش با ضربان یا ریتم مداومی که دارد، تمام گروه‌های عضلانی بزرگ شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به طور کلی، ایروبیک به عنوان یک ورزش هوازی، باعث می‌شود کمی احساس تنگی نفس کنید. با این حال، می‌توانید بدون احساس نیاز به نشستن و نفس کشیدن، فعالیت را برای مدت طولانی ادامه دهید. با اسپورت لند همراه باشید تا درباره ورزش ایروبیک و نقش آن در کاهش وزن، بیشتر بدانید.

ایروبیک را اگر مجموعه‌ای از تمرینات هوازی به شمار آوریم می‌توانید به نسبت شدت و حدت حرکت‌ها و همچنین متناسب با سبک زندگی خود تمرین خود را انتخاب کنید و به آن بپردازید.

 

دو سطح مهم در ایروبیک

ایروبیک یکی از ورزش‌هایی است که تحرک پاها در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند. سطح اولیه این ورزش مخصوص مبتدیان است و فقط یکی از پاها در حرکات درگیر است و بدون پرش انجام می‌شود.

در سطح دوم، هر دو پا تحت تحرکات پرشی زیاد، از زمین بلند می‌شوند. برای داشتن حرکات متعادل‌کننده و پرش زیاد به فرم بدنی ایده‌آلی نیاز دارید که آماده تحرکات انعطاف‌پذیر باشید. اما توجه داشته باشید اگر نگران صدمات ناشی از شدت تحرک هستید یا از مشکلات کمر رنج می‌برید، تمرینات خود را در سطح اول نگه دارید.

فواید ایروبیک برای سلامتی

ایروبیک برای کسانی که روزانه تمرین انجام می‌دهند فواید زیادی دارد. ماهیچه‌های قلبی عروقی و تنفسی شما قوی‌تر می‌شوند و در نتیجه گردش خون در سراسر بدن شما افزایش می‌یابد. به‌طورکلی ورزش منظم قلب شما را تقویت می‌کند و اندازه قلب شما در جرم افزایش می‌یابد که منجر به پمپاژ خون بیشتر از طریق آن می‌شود. تمرینات هوازی ایروبیک؛ به‌اندازه‌ای با شدت کم طراحی شده است که تمام کربوهیدرات‌ها به‌صورت هوازی از طریق تولید میتوکندری به انرژی تبدیل شوند. میتوکندری اندامک‌هایی هستند که برای روند متابولیسم کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها به اکسیژن زیادی نیاز دارند.

همچنین بخوانید: کدام ورزش‌ها برای تناسب اندام بهتر و مناسب تر است؟

افزایش استقامت

با کمک ایروبیک، ماهیچههای شما می‌توانند مقدار بیشتری از اکسیژن را جذب کنند. در نتیجه استقامت بیشتری به دست می‌آورید و به‌راحتی خسته نمی‌شوید. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که ماهیچه‌های شما در مقایسه با یک فرد معمولی می‌توانند اکسیژن بیشتری از خونتان بیرون بکشند.

ایروبیک برای کاهش وزن

تمامی تمرینات هوازی یک درمان عالی برای کاهش وزن است. ایروبیک نیز، نه‌تنها چربی شما را کاهش می‌دهد، بلکه به افزایش استقامت عضلانی شما نیز کمک می‌کند. علاوه بر این، بدن شما برای کاهش وزن به جریان بیشتری از اکسیژن نیاز دارد، به همین دلیل است که ورزش‌های هوازی مفیدترین راه برای ازدست‌دادن چربی اضافی هستند که به شما امکان می‌دهد با حرکات طولانی‌مدت بدون خستگی وزن کم کنید. البته وزن فعلی شما مطمئناً بر مقدار وزنی که کم می‌کنید تأثیر می‌گذارد. یک فرد سنگین‌تر مطمئناً در مقایسه با افراد با وزن معمولی وزن بیشتری را با انجام ایروبیک از دست می‌دهد.

ایروبیک در خانه

تمرینات ایروبیک را می‌توان به‌راحتی در خانه و بدون تجهیزات انجام داد. انجام این تمرینات برای افرادی که زمان رفتن به کلاس‌های ورزشی روزانه را ندارند بسیار مناسب است. با این تمرینات ساده شما ایروبیک انجام خواهید داد:

- طناب‌زنی

طناب زدن به مدت 15 تا 25 دقیقه هر روز به افزایش آگاهی بدن، هماهنگی دست‌وپا و چابکی شما کمک می‌کند.

- مدار قدرت ایروبیک

مدار قدرت، مجموعه‌ای متشکل از 4 تمرین است که شامل لانژ، چرخش تنه، اسکات، شیب است.

تمرین لانژ

حرکت لانژ در اروبیک

اگر مبتدی هستید در اوایل شروع، این تمرینات را در 3 ست به تعدادی که خود مناسب می‌دانید انجام دهید.

چرخش بدن

حرکات ایروبیک برای کاهش وزن

اسکات

حرکت اسکات در ایروبیک

برخی از این تمرینات در ورزش پیلاتس هم وجود دارند برای آشنایی بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ورزش پیلاتس و معرفی لوازم آن

تمرین شیب

حرکت شیب در ایروبیک

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.

انواع سویشرت اسپرت زنانه انواع کیف تنیس انواع کاپشن زنانه
انواع سویشرت اسپرت زنانه انواع کیف تنیس انواع کاپشن زنانه

div id="pastingspan1" style="text-align: right; ">این تمرینات برای بالابردن ضربان قلب، طراحی شده‌اند و بر روی تمام گروه‌های عضلانی اصلی تمرکز دارد. در نتیجه کل بدن تقویت می‌شود و عملکردهای قلبی عروقی به‌شدت افزایش می‌یابد. این تمرینات با شدت متوسط ​​هستند، بنابراین نباید برای شما خیلی سخت باشند. بااین‌حال، اگر متوجه شدید که دائماً برای استراحت توقف می‌کنید، باید به‌جای آن تمرینات با شدت کم را انتخاب کنید. این تمرینات را با یک دقیقه تمرین دویدن نقطه‌ای به پایان می‌رسد. در حالت ایده‌آل، یک جلسه تمرین باید شامل 2 تا 3 مدار باشد.

سخن آخر
همه تمرینات ایروبیک، برای همه افراد مناسب نیستند. برای برخی، حرکات کششی آرام مانند یوگا یا مدیتیشن ممکن است مفید باشد. اما برای دیگران، تمرینات سنگین برای رسیدن به همان هدف ضروری است. هنگامی که کاهش وزن هدف اصلی شماست، باید بهترین ورزش را پیدا کنید و به آن پایبند باشید، همراه با رژیمی که برای پیشبرد هدف شما کاربرد بیشتری دارد.
پاییز در راه است و یک ورزشکار باید ست ورزشی خوش استایلی داشته باشد: برای انتخاب بهتر ست های ورزشی مقاله «ست های ورزشی مناسب فصل پاییز» را مطالعه فرمائید.