فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای انتخاب و خرید تاپ ورزشی مناسب

در راهنما / راهنمای خرید

امروزه بسیاری از ورزشکاران از تاپ و نیم تنه‌های ورزشی برای انواع متفاوتی از رشته‌های ورزشی مانند فیتنس، بدنسازی، کراس فیت، تی آر ایکس و ... استفاه می‌کنند. اگر شما هم جزء افرادی هستید که علاقه زیادی به ورزش کردن دارید، باید به دنبال لباس مناسب برای ورزش باشید. یکی از مهم‌ترین نکات برای ورزش اصولی انتخاب و خرید تاپ ورزشی مناسب است. در واقع شما باید بدانید که کدام تاپ برای ورزش کردن مناسب‌تر است و خیلی راحت می‌توانید با آن به ورزش خود ادامه دهید؟ اگر می‌خواهید ورزش خوبی را تجربه کنید، باید ابتدا لباس راحت و مناسب تهیه کنید. انتخاب لباس یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از ورزش باید به فکر آن باشید.

انتخاب تاپ ورزشی مناسب و راحت برای تمامی ورزش‌ها بیش از هر چیزی اهمیت دارد. قطعاً با خواندن این مطلب انتخاب و خرید تاپ ورزشی زنانه و مردانه مناسب برای شما بسیار راحت می‌شود. به طور کلی سه نوع ورزش اعم از ورزش‌های سبک، ورزش‌های معمولی و متوسط و ورزش‌های سنگین وجود دارد. قبل از خرید تاپ ورزشی باید نوع ورزش خود را مشخص کنید. البته باید به سایز خود هم توجه داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر انتخاب شما ورزش‌های سنگین است، باید تاپ ورزشی مناسب با همان ورزش را تهیه کنید تا قدرت نگهداری بیشتری داشته باشد و هیچ‌گونه مشکلی برای شما هنگام ورزش کردن به وجود نیاورد.

انتخاب تاپ ورزشی مناسب

انتخاب تاپ ورزشی کراسفیت

در مرحله اول باید به دنبال انتخاب و خرید تاپ ورزشی باشید که تمام قفسه سینه شما را در بر بگیرد و هیچگونه فشاری به آن وارد نکند. در این صورت شما می‌توانید خیلی راحت به ورزش خود بپردازید و احساس خوبی داشته باشید. تاپ ورزشی بدنسازی و یا هر نوع ورزش دیگری باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌گونه مشکلی برای تنفس شما به وجود نیاورد. منظور است که هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد و هیچ‌گونه ساییدگی و اصطکاکی در پوست به وجود نیاورد. آن دسته از افرادی که دارای وزن بیشتری هستند، قطعاً هنگام ورزش کردن دچار تعریق بیشتری می‌شوند. به همین علت تاپ‌های ورزشی افرادی که وزن بیشتری دارند، قابلیت جذب عرق و گرمای بیشتری هم دارد.

تاپ ورزشی نباید بند اضافی داشته باشد. در واقع بهتر است هیچ‌گونه بندی نداشته باشد تا ورزشکار به راحتی به ورزش خود ادامه دهد. طراحی تاپ ورزشی باید به گونه‌ای باشد که توانایی کنترل بدن در هنگام انجام حرکات ورزشی سنگین را به وجود بیاورد. این سبک از تاپ‌های ورزشی باید قفسه سینه را به طور کامل بپوشانند و سینه‌ها را به حالت بالا نگه دارند. به طور کلی افراد با توجه به مواردی که توضیح داده‌ایم و همچنین سلیقه خود تاپ‌های ورزشی مختلفی را با برندها و طراحی‌های متفاوت انتخاب می‌کنند. تاپ‌های ورزشی دارای پارچه‌های مخصوصی هستند که در ادامه در مورد آنها توضیح می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کفش ورزشی زنانه

آشنایی با پارچه‌های مخصوص تاپ ورزشی

تاپ‌های ورزشی به علت حساسیت بسیار زیادی که دارند از پارچه‌های مخصوصی دوخته و تولید می‌شوند. این پارچه‌ها تکنولوژی جذب رطوبت را دارند. معمولاً از پارچه‌های میکروفیبر مصنوعی برای تولید تاپ‌های ورزشی استفاده می‌شود تا به این واسطه رطوبت بدن به خوبی جذب شود و در کمترین زمان ممکن خشک شود. در ادامه شما را با ویژگی‌های پارچه‌های مخصوص تاپ ورزشی آشنا می‌کنیم.

طراحی با کیفیت و بدون درز

بسیاری از برندها برای تولید تاپ‌های ورزش مخصوص به خود و ماندگاری بیشتر آنها طراحی بدون دوخت و دوز را در نظر گرفته اند. این طراحی به این منظور انجام شده است که در هنگام ورزش کردن و ایجاد حرکات کششی تاپ ورزشی دچار پارگی نشود و مقاومت و عمر بیشتری داشته باشد.

جریان هوا

اگر به تاپ‌های ورزشی مناسب توجه داشته باشید، مشاهده خواهید کرد که بسیاری از آنها دارای پارچه‌های توری هستند. این پارچه‌های توری کمک می‌کند تا هوا به راحتی جریان پیدا کند.

فنر مناسب در تاپ‌های ورزشی

در بسیاری از لباس‌های زیر زنانه، فنرهای مناسب مشاهده می‌شود. در تاپ‌های ورزشی هم معمولاً از این نوع آن‌ها استفاده می‌کنند زیرا باعث شکل دهی بهتر سینه‌ها می‌شود. بسیاری از ورزشکاران خانم ترجیح می‌دهند از این نوع از تاپ‌های ورزشی که دارای فنر هستند استفاده نمایند تا به عنوان سوتین‌های ورزشی کاربرد داشته باشند.

انواع پد

برای تاپ‌های ورزشی از انواع کاپ‌ها و پدهای قابل تعویض استفاده می‌شود. این پدها برای آسایش و زیبایی بیشتر در تاب‌های ورزشی به کار برده می‌شود تا به سینه‌ها هم شکل دهی بهتری بدهد.

انواع پارچه‌های تاپ ورزشی

تاپ‌های ورزشی از انواع مختلفی از پارچه‌ها دوخته و تهیه می‌شوند. تاپ‌های ورزشی نخی پنبه ای جزء متداول‌ترین تاپ‌های ورزشی به حساب می‌آیند که بسیار لطیف می‌باشند. عبور هوا از این نوع از پارچه‌ها به خوبی انجام می‌شود. البته باید بدانید که این سبک از پارچه‌ها برای حرکات ورزشی مناسب نیستند، زیرا باعث افزایش تعریق در بدن می‌شوند. اگر شما تمایل به انجام حرکات ورزشی دارید، بهتر است از تاپ‌های ورزشی اسپاندکس استفاده کنید. این سبک از پارچه‌ها که برای این نوع تاپ‌های ورزشی دوخته می‌شوند، قابلیت ارتجاعی بسیار خوبی دارند. نوع دیگری از پارچه‌های ورزشی به عنوان پارچه‌های میکروفایبر دارای طرفداران بسیار زیادی می‌باشند، زیرا بسیار خوب و راحت عرق بدن را جذب می‌نمایند. به طور کلی باید بدانید که تاپ‌های ورزشی مناسب باعث می‌شوند تا شما بدون هیچ گونه دغدغه و چالشی به انجام ورزش خود بپردازید و تمرکز بیشتری داشته باشید.

نکات طلایی در خرید تاپ ورزشی

4 نکته طلایی برای خرید تاپ ورزشی مناسب

تاپ‌های ورزشی یکی از کاربردی‌ترین لباس‌ها برای خانم‌ها و آقایان در هنگام ورزش کردن می‌باشند. اگر شما هم اهل ورزش کردن هستید به احتمال زیاد انواع مختلفی از تاپ‌های ورزشی را در کمد لباس‌های خود دارید. اما در این مطلب می‌خواهیم بدانیم که تاپ ورزشی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد و چگونه می‌توان بهترین تاپ ورزشی را خریداری کرد؟ امروزه انواع مختلفی از برندها، تاپ‌های ورزشی متفاوتی را تولید کرده اند. اما انتخاب در بین آنها کمی دشوار است. به همین علت توصیه می‌شود تا راهنمای انتخاب و خرید تاپ ورزشی مناسب را در این این مطلب با تمرکز بالا مطالعه نمایید.

انتخاب سایز مناسب

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید تاپ ورزشی زنانه و مردانه باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب مناسب سایز و اندازه است. شما باید تاپ ورزشی را خریداری کنید که با ابعاد فیزیکی بدن شما متناسب باشد. در این صورت به راحتی می‌توانید به انجام حرکات ورزشی بپردازید. تاپ ورزشی را انتخاب کنید که بیش از حد جذب نباشدتا ورزش کردن را برای شما دشوار نکند.

توجه به نوع جنس تاپ ورزشی

امروزه از انواع پارچه‌های مختلفی برای تاپ ورزشی استفاده می‌شود که از بهترین آنها می‌توان به نخ، پلی استر و پلی آمید اشاره کرد. برای ورزش کردن راحتی در درجه اول بیش از هر چیزی اهمیت دارد. به همین علت باید تاپ ورزشی را انتخاب کنید که کاملاً در آن راحت باشید.

قابلیت تنفس مناسب و راحت

تاپ ورزشی زنانه یا مردانه ای را خریداری کنید که ضد آب باشد. زیرا همانطور که می‌دانید هنگام ورزش کردن بدن دچار تعریق بسیار زیاد می‌شود. اگر تاپ ورزشی شما دارای چنین ویژگی نباشد، تمامی این تعرقات جذب آن می‌شود و لباس شما بوی بدی خواهد گرفت.

دارای لایه‌های با قابلیت تنفسی

تاپ ورزشی را انتخاب کنید که دارای لایه‌هایی با قابلیت تنفسی باشد. در غیر این صورت در حین ورزش کردن عرق به تاپ شما جذب می‌شود و لباس شما کاملاً خیس می‌شود. در نتیجه امکان سرماخوردگی هم ایجاد خواهد شد.


چگونگی خرید تاپ ورزشی مناسب

نحوه صحیح خرید تاپ ورزشی

قبل از خرید تاپ ورزشی باید بدانید که شما آن تاپ را برای چه نوع ورزشی نیاز دارید و چه تمریناتی قرار است با آن انجام دهید؟ با پاسخ به این سوالات می‌توانید خیلی راحت و سریع بهترین تاپ ورزشی را تهیه کنید. اگر شما عادت به دویدن در فضای باز دارید، بهتر است به دنبال تاپ ورزشی باشید که پارچه آن خیلی سریع‌تر خشک شود، زیرا دویدن باعث تعریق بیش از حد بدن می‌شود.

اهمیت ظاهر تاپ ورزشی

بسیاری از ورزشکاران حتی به طراحی و مدل تاپ ورزشی هم اهمیت می‌دهند. زیرا انتخاب تاپ ورزشی شیک و زیبا باعث می‌شود تا آنها با اعتماد به نفس بیشتر و روحیه بیشتری شروع به ورزش نمایند. تاپ ورزشی دخترانه دارای طرح و رنگ‌های بسیار زیادی است. تاپ ورزشی مشکی هم جزء رنگ‌های پرطرفدار در بین ورزشکاران است.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید ست ورزشی مناسب

تاپ ورزشی مردانه

سخن پایانی

انتخاب و خرید تاپ ورزشی برای بسیاری از ورزشکاران یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها به حساب می‌آید. زیرا آنها تمایل دارند تاپ ورزشی را تهیه نمایند که علاوه بر زیبایی، بسیار راحت و مناسب باشد. اگر شما بدانید که دقیقاً تاپ ورزشی را برای چه نوع ورزشی می‌خواهید، خیلی راحت‌تر می‌توانید بهترین نوع آن را متناسب با نوع ورزش خود خریداری کنید. حتماً قبل از خرید تاپ ورزشی به سایز اندام و توجه داشته باشید. خرید تاپ ورزشی سایز بزرگ برای آن دسته از افرادی که دارای وزن زیادی هستند مناسب می‌باشد.

امروزه بسیاری از برندهای مختلف برای رقابت با یکدیگر انواع متفاوتی از تاپ‌های ورزشی را در رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت تولید کرده اند. شما می‌توانید بر اساس سلیقه و نوع نیاز خود اقدام به خرید تاپ ورزشی نمایید. تاپ ورزشی را انتخاب کنید که هنگام ورزش کردن آزادی عمل بیشتری داشته باشید و به راحتی انجام حرکات ورزشی خود را بپردازید.

مقالات مرتبط جهت مطالعه بیشتر:

ریکاوری بعد از ورزش