فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

بیماری‌هایی که با ورزش درمان می‌شوند!

در دانستنیهای ورزشی / ورزش درمانی

بسیاری از افراد به علت ورزش‌نکردن و نداشتن فعالیت جسمی، دچار بیماری‌هایی می‌شوند. حال می‌خواهیم بدانیم که چه نوع بیماری‌هایی با ورزش‌کردن درمان می‌شوند؟ ورزش یکی از بهترین راهکارها برای افزایش عمر و البته کاهش وزن است. ورزش باعث تقویت قلب در انسان می‌شود. توصیه ما به شما این است که حتماً قبل از ایجاد به بیماری‌ها، ورزش کنید تا به‌ندرت مشکلات و بیماری برای شما به وجود بیایند. اگر شما هم به فکر سلامتی خود هستید، برای تضمین آن باید به‌صورت روزانه به ورزش بپردازید. افرادی که به طور روزانه و مرتب ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که اهمیتی به ورزش نمی‌دهند، کمتر دچار بیماری می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بیماری‌هایی بپردازیم که به‌راحتی با ورزش درمان می‌شوند.

درمان بیماری ها با ورزش

درمان استرس و اضطراب با مدیتیشن و یوگا

همه ما در زندگی در انجام کارهای روزمره دچار استرس و اضطراب می‌شویم که ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی اضطراب به علت ایجاد افسردگی در افراد ایجاد می‌شود. به‌هرحال با ورزش‌های روزانه و منظم تا حد زیادی می‌توان استرس و اضطراب را کاهش داد. ورزش باعث آزادسازی هورمون اندورفین می‌شود. این هورمون باعث ایجاد حس نشاط و خوبی در افراد می‌شود. آن دسته از افرادی که به ورزش می‌پردازند، 25 درصد کمتر از افراد دیگر دچار اضطراب می‌شوند. اگر شما هم دارای اضطراب‌های مزمن هستید، بهترین راهکار انجام ورزش‌های آرامش‌دهنده مانند یوگا و مدیتیشن است. این سبک از ورزش‌ها باعث ایجاد حس آرامش می‌شوند.

کنترل و درمان دیابت با ورزش کردن

دیابت یکی دیگر از بیماری‌های شایع در بین مردم دنیا است که با افزایش قند خون به وجود می‌آید. آن دسته از افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، حتماً باید ورزش را در برنامه‌ریزی‌های روزانه خود قرار دهند. حتماً برای شما هم سؤال است که ورزش چگونه به درمان دیابت کمک می‌کند؟ در واقع در زمان ورزش بدن نیاز به گلوکز دارد، به همین علت بدن برای تأمین گلوکز از چربی و قند خون در بدن استفاده می‌نماید. در این صورت قند خون‌های زائد به‌راحتی از بین می‌روند. به این شیوه تا حدی می‌توان به کنترل و یا حتی درمان دیابت پرداخت.

درمان کلسترول با ورزش

کلسترول را می‌توان به‌راحتی با ورزش کنترل کرد. برای کنترل کلسترول نیازی به دارو نیست. اما در صورتی قابل‌کنترل است که افراد به طور دائم و روزانه به ورزش بپردازند. با ورزش‌کردن، سوخت‌وساز بدن هم‌افزایش می‌یابد. در ادامه پمپاژ خون هم‌افزایش می‌یابد. در همین راستا تناسب‌اندام هم در افراد ایجاد می‌شود.

کنترل فشارخون با ورزش!

افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند، به‌مرور فشارخون هم پیدا می‌کنند. آن دسته از افرادی که دارای تناسب‌اندام هستند، خیلی کمتر دچار فشارخون می‌شوند. به همین علت افراد چاق هم با کاهش وزن، می‌توانند فشارخون خود را کنترل کنند. در این صورت ورزش‌کردن بهترین گزینه برای کاهش وزن اضافی بدن، کنترل و درمان فشارخون خواهد بود. اگر شما بتوانید به ورزش روزانه بپردازید و رژیم غذایی سالمی داشته باشید، به‌راحتی فشارخون خود را درمان خواهید کرد. این دو مورد به‌قدری در درمان فشارخون تأثیرگذار هستند که دیگر نیازی به داروهای شیمیایی نخواهد بود.

جلوگیری از پوکی استخوان با ورزش های روزانه

جلوگیری از پوکی‌استخوان با ورزش‌های مختلف

با افزایش سن احتمال پوکی‌استخوان بیشتر می‌شود. به همین علت توصیه می‌شود حتی افراد سن بالا هم دست از ورزش‌کردن بر ندارند. اگر در دوران جوانی هستید، از همین حالا باید به ورزش‌های روزانه بپردازید تا در سنین بالاتر دچار پوکی‌استخوان نشوید. در واقع با ورزش‌کردن تحمل استخوان‌های بدن افزایش می‌یابد.

درمان بیش‌فعالی با ورزش ایروبیک

بیماری بیش‌فعالی درمان خاصی ندارد. اما ورزش‌کردن باعث بهبود تمرکز در افراد می‌شود. می‌توان با انجام ورزش، میزان دوپامین را در بدن افزایش داد. هورمون دوپامین مانند داروی ریتالین عمل می‌کند. دوپامین باعث تحریک آن بخش از مغز می‌شود که مسئول گرفتن تصمیمات و کنترل ضربه است. گاهی بر اثر بیش‌فعالی و یا همان ADHD ، اضطراب‌هایی به وجود می‌آید که با ورزش‌کردن از بین می‌رود. شما می‌توانید به هر ورزشی که علاقه بیشتری دارید، بپردازید. اما توجه داشته باشید که کودکان بهتر است به ورزش‌هایی مانند ورزش‌های تیمی مانند ایروبیک بپردازند تا باعث افزایش اعتمادبه‌نفس در آنها شود.

 
اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. 

کاهش ابتلا به سرطان با ورزش

ورزش‌های روزانه و مداوم خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. چاقی مهم‌ترین علت برای ابتلا به سرطان‌ها است. در نتیجه با انجام ورزش و فعالیت بدنی می‌توان خطر ابتلا به چنین بیماری‌های خطرناکی را کاهش داد.

جلوگیری از ایجاد آلزایمر در افراد با انجام ورزش

ورزش باعث تحریک جریان خون به مغز می‌شود. قطعاً مغز سالم بری فعالیت نیاز به قلب سالم دارد. آن دسته از افرادی که ورزش را در برنامه‌ریزی‌های روزانه خود قرار داده‌اند، نسبت به دیگر افراد در آزمون‌هایی مانند تست حافظه، تصمیم‌گیری و... امتیاز بسیار بهتری به دست آورده‌اند. ورزش‌های روزانه مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و... را به طور مرتب انجام دهید. گاهی به تغییر مسیر در پیاده روی و دیگر ورزش‌ها بپردازید.

انجام ورزش برای جلوگیری از مشکلات خواب

مشکلات در خواب

برخی از افراد نمی‌توانند به‌راحتی بخوابند، به همین علت روی به داروهای خواب‌آور می‌آورند که دارای عوارضی است. آنها سعی دارند تا با این داروها خواب عمیق و راحتی داشته باشند. اما به علت عوارض چنین داروهایی بهتر است به سراغ آنها نروید. در مقابل اگر شما خواب کافی و راحت نداشته باشید، خستگی مفرط، اضافه‌وزن، ایجاد استرس‌ها و عدم کنترل آنها، بیماری‌های قلبی و... را تجربه خواهید کرد. اگر شما بتوانید به‌صورت روزانه تنها نیم ساعت به ورزش بپردازید، خواب آرام، عمیق و راحتی را تجربه خواهید کرد.

بهبود بیماری آسم با ورزش‌های هوازی

اگر شما دارای بیماری آسم هستید، باید بدانید که با انجام ورزش‌های روزانه خطر حمله آسم کمتر خواهد شد. بیمارانی که دارای آسم هستند، نباید دارای اضافه‌وزن باشند، زیرا شرایط برای آنها بدتر می‌شود. در این صورت باعث التهاب سلول‌های چربی می‌شود. به همین علت با انجام ورزش می‌توان به‌راحتی وزن خود را کنترل کنید. البته بیمارانی که دارای آسم هستند، در صورت تمایل به ورزش در هوای آزاد، باید از گرده، آلاینده و هم چنین هوای خیلی سرد بپرهیزند، زیرا باعث حمله آسم می‌شوند.

ورزش برای بهبود درد و مشکلات کمر

بهبود درد و مشکلاتی در کمر، لگن، زانو، قسمت تحتانی و گردن با ورزش‌های کششی

با ورزش‌کردن می‌توان بسیاری از دردها را بهبود بخشید و یا از شدت آنها کاست. بسیاری از مشکلات و دردها در بدن به علت عدم تحرک و فعالیت، زیاد نشستن، چاقی مفرط، استرس و... ایجاد می‌شوند. تمامی این مشکلات در بدن با ورزش به‌راحتی قابل‌درمان هستند. گاهی درد زانو ممکن است به علت ضعیف‌بودن تاندون ران باشد. ورزش‌های کششی و مقاومتی جزء بهترین ورزش‌ها برای بهبود این نوع مشکلات مانند دیسک کمر و ... هستند.

علائم قاعدگی و یا یائسگی

با ورزش‌کردن خیلی راحت می‌توان از علائم قاعدگی و یا یائسگی کاست. تغییر خلق‌وخو، افسردگی، استرس و... در بسیاری از زنان در هنگام قاعدگی و یا یائسگی ایجاد می‌شود. تغییرات هورمونی که در این دوران به وجود می‌آید، با ورزش‌کردن کنترل می‌شود. ورزش را می‌توان نوعی انرژی دهنده طبیعی دانست که باعث بهبود خلق‌وخو در خانم‌ها در این دوران هم می‌شود.

آن دسته از افرادی که دارای سن بالاتری هستند، با ورزش می‌توانند باعث تراکم استخوان‌های خود شوند. ورزش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مقابله با بیماری‌های قلبی عروقی و چاقی مفرط در دوران یائسگی است که به علت تغییر هورمونی در این دوران ایجاد می‌شود. بهترین ورزش در دوران یائسگی، ورزش‌های مقاومتی و ایروبیک است. در دوران قاعدگی هم ورزش ایروبیک بسیار مناسب است.

استئوآرتریت

ایجاد درد و التهاب در اطراف مفصل‌ها به علت فرسودگی غضروفی را استئوآرتریت می‌گویند. ورزش‌کردن به‌صورت روزانه و مداوم باعث کاهش وزن در افراد می‌شود. در نتیجه از فشار آمدن بر روی مفصل‌های دردناک جلوگیری می‌نماید. بهتر است در صورت داشتن چنین مشکلاتی به ورزش‌های مقاومتی بپردازید که باعث تقویت عضله‌های اطراف مفصل دردناک می‌شود. در این صورت فشار بر روی عضله‌ها کمتر می‌شود. در این مواقع انجام ورزش‌های مانند ایروبیک در آب، پیاده‌روی، شنا و... البته با مشورت پزشک متخصص بسیار مناسب است.

کاهش فشار بر روی دیسک کمر با انجام شنا

جریان آب باعث خنثی‌کردن جاذبه زمین می‌شود. در نتیجه فشاری بر روی کمر و ستون فقرات ایجاد نمی‌شود. این دسته از افراد بهتر است به‌آرامی شنا کنند تا عضلات کمر آنها مستحکم و قدرتمند شود. این نوع ورزش باعث می‌شود درد در آنها تا حد زیادی کاهش پیدا کند. پیاده‌روی در آب و دویدن آرام برای افرادی که دارای دیسک کمر هستند، بسیار عالی است.

نتیجه گیری

در انتها باید بدانید که ورزش‌کردن برای تمامی افراد در هر سن‌و‌سالی ضروری است. توصیه می‌شود فرزندان خود را از همان کودکی با ورزش‌های متناسب با سنشان آشنا کنید تا علاقه و استعدادهای آنها را بیابید. ورزش باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌شود. حتی برای کنترل بسیاری از بیماری‌ها بسیار مناسب است و مانند یک معجزه عمل می‌کند.