فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

آشنایی با فواید ورزش ایروبیک

در ورزش ‌ها / سایر ورزش‌ها

در واقع ایروبیک به همان ورزش‌های هوازی معروف است. ایروبیک دارای خواص منحصربه‌فردی است. معمولاً تمرینات این ورزش به‌صورت پشت‌سرهم انجام می‌شوند. ایروبیک یکی از مهیج‌ترین و لذت‌بخش‌ترین ورزش‌ها است که در بین مردم به‌خصوص خانم‌ها طرفداران زیادی دارد. شاید تابه‌حال فکر می‌کردید که کاهش وزن و داشتن اندامی کامل تنها فایده این تمرینات ورزشی است، اما خوب است بدانید که این ورزش علاوه بر تناسب‌اندام، فواید زیادی نیز دارد. ورزش ایروبیک می‌تواند عملکرد قلب را بهبود بخشد، فشارخون را کاهش دهد و ظرفیت ذهنی را افزایش دهد. همه افراد بدون درنظرگرفتن سن و توانایی‌های بدنی می‌توانند از این ورزش‌ها برای حفظ و تقویت سلامت خود استفاده کنند. اگر می‌خواهید بیشتر با فواید این ورزش آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه اسپورتلند بمانید.

 تعریف کوتاهی از ورزش ایروبیک


ورزش ایروبیک چیست؟

ورزش هوازی یا همان ایروبیک بسیار شاد و نشاط آور است. تمرینات منحصربه‌فرد آن با درگیرکردن ماهیچه‌های بزرگ به‌صورت ریتمیک در حدود 20 دقیقه نیاز بدن به مصرف و سوزاندن اکسیژن را افزایش می‌دهد. این کامل‌ترین تعریف از ورزش ایروبیک است.

این ورزش به علت راحتی و کم‌هزینه‌بودن آن، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است. شما عزیزان می‌توانید با فیلم‌های آموزشی آنلاین روزانه نیم ساعت از ورزش ایروبیک را در منزل خود انجام دهید، لذت ببرید و از مزایای آن بهره‌مند شوید. تقریباً می‌توان گفت که ایروبیک نیاز به تجهیزات و پیشینه ورزشی ندارد، اما مزایای زیادی را در پی خواهد داشت.

تأثیر ورزش ایروبیک بر لاغری

همه می‌دانند که تنها چیزی که باعث کاهش وزن می‌شود کمبود کالری در رژیم غذایی شما است. کسری کالری به معنای دریافت کالری کمتر از میزان مصرفی در طول روز است. تمرینات هوازی قطعاً به کاهش وزن کمک می‌کند. به‌عنوان یک ورزش هوازی، ایروبیک کالری‌سوزی خوب و قابل‌اعتمادی دارد. همچنین ورزش ایروبیک ضمن سوزاندن کالری، تأثیرات ویژه‌ای بر سلامت قلب و عروق دارد.

برای کوتاه‌کردن دوره کاهش وزن و داشتن اندامی متناسب، بهتر است تمرینات قدرتی را زیر نظر مربی یا مشاور ورزشی همراه با ایروبیک انجام دهید.

تأثیرات مثبت ایروبیک روی بدن 

فواید تأثیرگذار ورزش ایروبیک

انجام این تمرینات خصوصیات و ویژگی‌های بسیار گسترده‌ای دارد. شما می‌توانید با ورزش ایروبیک از تمامی این فواید بهره‌مند شوید. این ویژگی‌ها شامل موارد زیر است.

کم‌کردن اشتها

مطالعات نشان داده‌اند که ورزش هوازی یا ایروبیک باعث افزایش نوع پروتئین در بدن می‌شود که اشتها را سرکوب می‌کند. انجام ایروبیک به مدت سه ماه باعث سوزاندن چربی بدن می‌شود. کاهش شاخص توده بدنی ارتباط مستقیمی با افزایش این نوع پروتئین به نام نوروتروپین دارد. با چاقی و متابولیسم بدن، این پروتئین ارتباط مستقیمی برقرار می‌کند و درعین‌حال باعث رشد نورون‌ها خواهد شد.

بهبودبخشیدن به عملکرد قلب و عروق

یکی از فواید مهم ایروبیک، بهبود عملکرد سیستم قلب شما است. انجمن ملی قلب ایالات متحده این تمرین را برای تقویت عضلات قلبی عروقی توصیه می‌کند. قلب یک ماهیچه است و بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی ناشی از ضعف عضله قلب است. ورزش هوازی قلب شما را تقویت می‌کند؛ زیرا قلب نیز مانند هر ماهیچه دیگری با تمرین قوی‌تر می‌شود.

فشارخون بالا و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مواردی هستند که به‌ویژه در سنین بالا سزاوار توجه هستند. شما می‌توانید با انجام ورزش‌های هوازی حتی اگر کم باشد از این مشکلات جلوگیری کنید

تمام نگرانی‌های ناشی از سطح کلسترول خون بالا پس از ورزش منظم و مداوم هوازی از بین می‌رود. با کاهش کلسترول خون، خطر لخته‌شدن، حمله قلبی و سکته کاهش می‌یابد.

کم‌کردن استرس و ازبین‌بردن افسردگی

بسیاری از ما به دلیل فشارهای زیاد در زندگی روزمره از استرس، اضطراب و افسردگی رنج می‌بریم. ایروبیک به شما کمک می‌کند تا بر همه این مشکلات غلبه کنید. با کاهش استرس از طریق تمرینات هوازی، می‌توانید برای همیشه با این مشکلات کنار بیایید و زندگی شادتری داشته باشید. در نتیجه حتی کیفیت خواب شما نیز به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

تقویت‌کردن سیستم ایمنی بدن

تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که ورزش می‌کنند یا برنامه تناسب‌اندام روزانه خود را شامل ایروبیک می‌کنند، در مبارزه با بیماری‌های تهاجمی بهتر عمل می‌کنند. آنها سیستم ایمنی قوی‌تری برای محافظت از خود در برابر بیماری دارند.

 تقویت استخوان و عضلات بدن


به‌سلامت استخوان و ماهیچه‌ها کمک می‌کند

ورزش‌های هوازی منظم، مانند پیاده‌روی سریع، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های استخوانی مانند پوکی‌استخوان را کاهش دهد. این تمرینات باعث رشد رگ‌های خونی نازک و سلول‌های ماهیچه‌ای و افزایش اکسیژن در آنها می‌شود. این تمرین به کاهش کمردرد کمک میکند و عملکرد ماهیچهها را افزایش میدهد تا سموم را به طور مؤثر از بدن خارج کند.

تناسب‌اندام و کنترل وزن

با مطالعات متعدد ثابت شده است که ورزش هوازی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای کنترل وزن است. این ورزش در کنار بهترین برنامه غذایی ورزشی برای سلامتی و تناسب‌اندام تنها راه اساسی برای کاهش وزن به روشی سالم است. 30 تا 60 دقیقه ورزش هوازی در روز کالری قابل‌توجهی می‌سوزاند و شما را به وزن ایده‌آل خود نزدیک می‌کند. اگر به دنبال روشی طبیعی و آسان برای کاهش وزن هستید، حتماً ورزش‌های هوازی مانند ایروبیک را در برنامه خود قرار دهید.

کم‌کردن مبتلا شدن به سرطان پستان

از دیگر مزایای ایروبیک برای زنان می‌توان به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه اشاره کرد. یکی از فواید ایروبیک که ممکن است از آن آگاه نباشید این است که می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. زنانی که در معرض خطر سرطان سینه قرار دارند، تمایل دارند سطوح بالایی از بافت‌های پاسخگو به استروژن در سینه‌های خود داشته باشند. این قسمت‌های حساس به استروژن باعث رشد سلول‌های سرطان سینه می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که ورزش می‌تواند سلول‌های حساس به استروژن را در سینه کاهش دهد. در نتیجه خطر ابتلا به سرطان سینه را کم می‌کند. این امر به‌ویژه برای زنان دارای سابقه خانوادگی سرطان سینه بسیار مهم است.

مقابله‌کردن با بیماری دیابت

مبارزه‌کردن با بیماری دیابت، از مهم‌ترین خواص مفید ورزش ایروبیک است. یکی دیگر از مواردی که ورزش ایروبیک برای آن بسیار مفید است مبارزه با عوارض دیابت است. ورزش منظم می‌تواند به شما کمک کند فعال بمانید و به بدن کمک کند قند را بهتر بسوزاند و نیاز به انسولین یا سایر داروهای دیابت را کاهش دهد.

افزایش میل جنسی

اسپورت لند به عنوان بزرگترین فروشگاه لباس ورزشی با هدف تأمین کالای با کیفیت ورزشی در خدمت همه علاقمندان به ورزش و پوشاک اسپورت می باشد. می‌توانید با مراجعه به وب سایت اسپورت لند ، لباس یا کفش ورزشی مورد نظر خود را از میان محصولات متنوع انتخاب کنید. لطفا جهت مشاهده و انتخاب محصولات، وارد دسته بندی های زیر شوید.
 

بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه هاروارد انجام شد، مردانی که به طور منظم ورزش‌های هوازی انجام می‌دهند، 2 تا 5 سال جوان‌تر از سن خود به نظر می‌رسند و قدرت جنسی بیشتری خواهند داشت.

جذب اکسیژن

یکی دیگر از مواردی که تمرینات ایروبیک منظم می‌تواند به شما کمک کند استفاده از اکسیژن است. ورزش ایروبیک منظم و روزانه به بدن کمک می‌کند تا اکسیژن بیشتری جذب کنید. به‌عبارت‌دیگر بازده اکسیژن افزایش می‌یابد. یعنی، بدن شما برای جذب اکسیژن به تلاش زیادی نیاز ندارد.

افزایش اعتمادبه‌نفس

ورزش هوازی از طریق کاهش وزن باعث ارتقای سلامت روان و افزایش اعتمادبه‌نفس از طریق فعالیت بدنی می‌شود. این ورزش باعث کاهش افسردگی و اضطراب و همچنین افزایش احساس شادی می‌شود.

تقویت سیستم بینایی و شنوایی

همچنین سلامت و عملکرد بهتر سیستم عصبی مرکزی و رویشی (سمپاتیک و پاراسمپاتیک) از دیگر اثرات ورزش ایروبیک است. عملکرد صحیح این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که فرد را بهتر ببینید و بشناسید.

 ایروبیک استقامت بدنی را بیشتر می‌کند


افزایش استقامت بدن

جنبه مثبت ورزش ایروبیک این است که استقامت بدن را افزایش می‌دهد. آیا تابه‌حال در راه‌رفتن به خرید خسته شده‌اید؟ یا هنگام بالارفتن از پله‌ها احساس تنگی نفس می‌کنید؟ این می‌تواند نشان‌دهنده ضعیف‌بودن استقامت یا بنیه شما باشد. ورزش هوازی باید به طور منظم انجام شود. باگذشت زمان، متوجه خواهید شد که ظرفیت ریههای شما افزایش مییابد. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از پله‌ها بالا بروید و کمتر احساس خستگی کنید.

برای رسیدن به این ویژگی‌های ایروبیک نیاز به چقدر ورزش داریم؟

3 تا 5 روز در هفته، بین 20 تا 60 دقیقه ورزش ایروبیک را انجام دهید. این تمرین را تا زمانی انجام دهید که به 60 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب خود برسید . در صورت تمایل می‌توانید 10-15 دقیقه تمرینات سنگین‌تری به این دستور اضافه کنید. به گفته متخصصان، افزایش فعالیت بدنی به جز ورزش‌های هوازی هیچ اشکالی ندارد. مثلاً از پله‌ها بالا و پایین بروید، به باغ‌هایتان برسید، پیاده‌روی کنید و... . برخی از کارشناسان همچنین 150 دقیقه ورزش متوسط (پیاده‌روی یا شنا) یا 75 دقیقه ورزش شدید (دویدن یا دوچرخه‌سواری) در هفته را توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانیم:

راهنمای خرید مت ورزشی


سخن پایانی

بهتر است فعالیت بدنی را انتخاب کنید که می‌دانید قادر به انجام آن خواهید بود. در واقع، این فعالیت‌ها ممکن است برای برخی افراد سرگرم‌کننده نباشد. توصیه می‌کنیم 15 دقیقه اول حرکات کششی انجام دهید تا بدن خود را برای عمل ایروبیک آماده کنید. سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه ایروبیک انجام دهید پس از انجام این حرکات، برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی، 10 تا 15 دقیقه وقت بگذارید و بدن خود را سرد کنید.