فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

درباره انواع کفی کفش ورزشی بیشتر بدانید

در راهنما / راهنمای نگهداری

کفشی که برای ورزش مورد نظرتان انتخاب می کنید؛ دارای انواع کفی های متفاوت است. کفی کفش ورزشی می تواند ویژگی های ورزشی خاصی را فراهم کند؛ که موجب بهبود عملکرد شما کمک می شود. ویژگی های اصلی فنی و سبک این کفی ها عبارتند از تفاوت در کشش، انعطاف پذیری، وزن و حتی اجزای متحرک. فرقی نمی کند یک کفش پیاده روی می خواهید یا کفش فوتبال؛ در هر صورت باید نکات زیادی را هنگام انتخاب در نظر بگیرید. در این مقاله وبلاگ اسپورت لند شما را با ویژگی های کفی کفش ورزشی مناسب آشنا می کنیم.

کفش کوهنوردی

کفش کوهنوردی ویکو برای برخورد با زمین سنگی و سطوح مختلف با میزان سفتی گوناگون ساخته شده است. این کفی معمولا از لاستیک ساخته شده، و با الگوها و عمق انقباض های متفاوت است؛ که موجب میشود قدم برداشتن در سطح ناهموار امن تر و ساده تر باشد. دیگر ویژگی کفی کفش کوهنوری وجود یک پاشنه نرم تر به نسبت سایر بخش های کفی است. این ویژگی حرکت در سطوح شیب دار را ساده تر می کند. به طور کلی کف کفش پیاده روی کوهنوردی از سایر انواع کفی کفش ورزشی محکم تر و غیرقابل انعطاف تر است؛ اما با وجود این شرایط باید بیشترین جذب شوک را نیز داشته باشد.

کفش بسکتبال

کفی کفش بسکتبال نسبتا صاف و ساخته شده از لاستیک است. اکثر آنها پهن تر از سایر انواع کفی کفش ورزشی هستند؛ و دارای یک الگوی کفی شبیه استخوان ماهی، برای بهبود ثبات و کشش برای چرخش های سریع، شروع و توقف حرکت است. کفش های بسکتبال داخل سالن اغلب از لاستیک نازک تری ساخته می شود؛ تا آنها را برای حرکت سریع تر، سبک تر کند. این در حالی است که پایه های بیرونی ضخیم تر و با دوام تر است. کف کفش بسکتبال به طور معمول حداکثر جذب شوک و انعطاف پذیری متوسط در مقایسه با سایر انواع کفی کفش ورزشی را ارائه می دهد.

استوک کفش فوتبال

کفی کفش های فوتبال، برای افزایش کشش در هنگام فعالیت روی چمن دارای استوک یا میخ است. این میخ ها ممکن است به عنوان بخشی ثابت از کفی کفش ورزشی طراحی شده و یا به طور پیچی قابل افزودن باشند. به طور کلی استوک کفش فوتبال از پلاستیک، لاستیک یا فلز ساخته می شود. برخی از لیگ های فوتبال برای امنیت ورزشکاران استفاده از استوک فلزی را ممنوع می کنند. پس اگر برای ورزش حرفه ای قصد خرید یک کفش فوتبال را دارید؛ در زمینه قوانین و ممنوعیت های احتمالی با مربی خود مشورت کنید. شکل مخروطی میخ های کفی کفش فوتبال ثبات بیشتری را برای بازیکن فراهم می کند. همچنین این میخ ها موجب کشش و سرعت بیشتر بازیکن هنگام نشان دادن عکس العمل می شود. این کفی ها انعطاف پذیری متوسط و جذب شک کمی ارائه می دهند.

کفش پیاده روی یا دویدن

کفش پیاده روی زنانه یا دویدن مینیمالیستی، یک روند جدید در ورزش است. لاستیک کف کفش ورزشی دویدن مینیمالیستی، ممکن است به اندازه 3 میلی متر نازک تر از حالت معمول باشد؛ و البته این کفی بسیار انعطاف پذیر است. طرفداران کمپین های کفش پیاده روی ایرانی مینیمالیستی می گویند که انعطاف پذیری بیشتر این کفی ها باعث می شود ناهمواری های کف زمین بیشتر احساس شود؛ اما کمترین جذب فشار را ارائه می دهند. این کفش ها در مقایسه با کفش های سنتی، بسیار سبک تر و جذاب تر هستند. در نهایت، کفش های دویدن می توانند یک پوشش بسیار ضخیم و سخت را برای حفاظت اضافی در پاشنه پا و جذب حداکثری فشار ارائه کنند.

کفش تنیس

کفش های تنیس روی سطوح صاف و ملایم تری نسبت به کف های دیگر قرار می گیرند؛ و تاثیر کمتری نسبت به کفش های بسکتبال یا کفش پیاده روی دارند. کفی های این کفش ها بر اساس جنس زمین بازی طراحی می شود. کفش هایی که برای زمین های بتونی ساخته شده اند؛ دارای کفی با ضخیم ترین سایز و یکنواخت هستند. در این کفی کفش ورزشی تنیس، تنها الگوی چلچله ای برای بهبود کشش در حرکت های جلو، عقب و جانبی به کار برده می شود. کفش تنیس برای زمین های خاک رس اغلب سبک وزن است؛ و کفی آن الکوی ساده تری دارد. در نهایت کفش های ساخته شده برای زمین های داخلی سبک ترین و انعطاف پذیرترین نوع کفش تنیس هستند.