فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

چگونه کفش پیاده روی خود را تمیز کنیم؟

در راهنما / راهنمای نگهداری

برای اینکه همیشه کفش های ورزشی تان قابل استفاده باشد و مانند روز اول زیبا و شیک باشد نیاز به نظافت و نگهداری دارد. هنگامی که شما یک کفش ورزشی را خریداری میکنید قطعا با آن مسیر های مختلفی را طی میکنید و دراین مسیر ها آلودگی و گل و خاک وجود دارد و موجب کثیف شدن کفش های شما می گردد. در این مطلب قصد داریم نکات کاربردی برای تمیز کردن کفش پیاده روی را معرفی کنیم. که میتواند به شما کمک کند که کفش های کهنه و چرک شده خود را مانند روز اول نو و تمیز کنید. در این مطلب با کارشناسان اسپرت لند همراه باشید.

تمییز-کردن-کفش-پیاده-روی

تمیز کردن سطح بیرونی کفش کتانی

داخل یک لگن استیل مقداری آب ولرم رو به گرمی پر کنید. سپس چند قطره مایع ظرفشویی یا پودر ماشین لباس شویی و یا پودر صابون بریزید. سپس با یک مسواک کهنه داخل محلول بزنید و روی قسمت هایی که کثیف است بکشید. اگر لکه ای به سختی پاک می شد میتوانید مسواک را به صورت مستقیم در پودر ماشین ظرفشویی فرو ببرید و به صورت دایره ای رو نقطه کثیفی بکشید. سپس با یک پارچه تمیز تمامی کثیفی های خارج شده و کف های مواد شوینده را به خوبی پاک کنید. در صورتی که کف های مواد شوینده به خوبی پاک نشود باعث لک شدن کفش های ورزشی شما می شود.

پاک و تمیز کردن ته کفش پیاده روی

برای پاک کردن ته کفش های پیاده روی ابتدا اجسام سخت مانند سنگ و گل خشک شده را با یک جسم سخت و تیز مانند چاقو یا پیچ گوشتی تمیز میکنیم. سپس در صورتی که هنوز ته کفش کثیف بود کمی آب اسپری میکنیم و مجدد با چاقو ته کفش میکشیم. در این قسمت مراقب باشید که آسیبی به خود کفش وارد نکنید. سپس با یک اسکاچ و یا دستمال مرطوب آغشته به محلول مایع ظرفشویی و پودر ماشین لباسشویی به انتهای کفش پیاده روی خود بکشید.

رفع بوی بد کفی کفش

جهت خلاص شدن از بوی بد کفی کفش های پیاده روی تان داخل کفش مقداری جوش شیرین بریزید. بعد از اینکه کفش خشک شد جوش شیرین اضافی را بتکانید و بیرون بریزید. یا اینکه اگر کفی کفش به راحتی از کفش خارج می شود با مواد شوینده به خوبی بشورید سپس در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود. مقداری پرتقال تازه، گریپ فروت، لیمو ، یا پوست لیمو را درون کفش هایتان قرار دهید:پوست مرکبات ، به دلیل وجود روغن های ضروری ، بوی بسیار مطبوعی دارد ، آنها را درون کفش هایتان بریزید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند و قطعا بعد از آن بوی بسیار بهتری گرفته است.

نظافت بند های کفش

بندهای کفش به مراقبت بیشتری نیاز دارند. هنگامی که می‌توانید بندهای قدیمی خود را تمیز کنید چرا باید بندهای جدید بخرید؟ بندها را داخل یک کیسه پارچه ای گذاشته و درون ماشین لباس شویی بگذارید. فقط حواستان باشد که برای شستن این لباس‌ها از آب سرد استفاده کنید.

پاک کردن زبانه جلوی کفش

جلوی کفش روزانه مردانه خود را داخل آب سرد خیس کنید و سپس آب اضافی را به خوبی بچلانید. برای اینکه آبی داخل کفش نشود یک حوله زیر آن بگذارید. جلوی کفش را به خوبی با مقداری مایع ظرف شویی تمیز کنید. با حرکات دایره‌ای هر گونه لکه قدیمی و سر سخت را از بین ببرید. اگر لازم است از انگشت خود یا یک حوله به جای مسواک استفاده کنید تا از هر گونه صدمه دیدن ماده جلوگیری شود. هر دو طرف را به طریق مشابه تمیز کنید. به دقت زبانه کفش را بشویید تا هیچ گونه کف صابونی روی آن نماند.

هر گونه آب را از زبانه فشار داده و بچلانید و نگذارید که هیچ گونه آبی در آن بماند و به زبانه صدمه بزند.کفش‌ها را در مقابل پنکه الکتریکی قرار دهید و بگذارید که با هوا خشک شوند. برای خشک کردن از سشوار استفاده نکنید چون ممکن است به چسبی که کفش و ته کفش را به هم چسبانده، بزند.

نکات مهم جهت پاک کردن کثیفی و آلودگی کفش پیاده روی سفید چرمی

1- برای لکه‌های کوچک و جزیی گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می‌توانید از معجزه سرکه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که باز هم به یک محلول رقیق شده نیاز دارید. یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های کوچک سطحی را از بین ببرید.

2 - بعد از تمیز کردن کفش سفید ، آن‌ها را با دستمال کاغذی پر کنید.

3 - هر قدر کفش‌ها زودتر خشک شود، احتمال بدرنگ شدن و خراب شدن آن‌ها کمتر است. برای اینکه پروسه خشک شدن کفش‌ها بعد از شستشو را سریع کنید،

داخل کفش‌ها را از دستمال کاغذی حوله‌ای پر کنید. آن‌ها رطوبت را به خود جذب کرده و باعث می‌شوند کفش خیلی زود خشک شود.

4 - دور نگه داشتن کفش های سفید از نور خورشید. کتانی‌های سفید پارچه‌ای شما به اندازه کافی در معرض اشعه‌های UV نور خورشید هستند، اشعه‌هایی که می‌توانند باعث تغییر رنگ ناخواسته کفش شوند. وقتی کفش را از پایتان درآوردید آن را در یک جاکفشی تاریک و در جای خنک قرار دهید. مطمئن باشید که کتانی های سفید شما ارزش این مواظبت و نگهداری را دارند!

تمییز-کردن-کفش-پیاده-روی
تمییز-کردن-کفش-پیاده-روی

نحوه تمیز کردن کفش های پیاده روی پارچه ای

مرحله اول:

برای تمیز کردن کفش های پارچه ای سفید، به مقداری جوش شیرین، آب و سرکه سفید نیاز دارید. ترجیحاً از سرکه سفید مقطر استفاده کنید تا پس از تمیز کردن، اثری روی کفش سفید شما باقی نماند.

مرحله دوم:

یک قاشق چایخوری سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری سرکه سفید در یک فنجان آب داغ مخلوط کنید.

مرحله سوم:

یک پارچه یا مسواک تمیز را در یک پارچه تمیز آغشته کنید و شروع به تمیز کردن لکه های روی کفش کنید.کفش های پیاده روی مردانه را بردارید و بگذارید کفش ها در فضای باز خشک شوند.

مقالات پیشنهادی جهت مطالعه بیشتر:

بهترین زمان برای تعویض کفش های پیاده روی

جمع بندی

در این مطلب به شما نکات مفید و کاربردی جهت تمیز و پاکیزه کردن کفش های شما پرداختیم . اگر که میخواهید که از کفش های خود مدت ها استفاده کنید باید به خوبی از آن مراقب و نگهداری کنید. و مواردی که مطرح شد را رعایت کنید. امیدواریم که مطالب ارائه شده برای شما مفید بوده باشد.