فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

تفاوت کفش اسپورت زنانه و مردانه

در راهنما / راهنمای خرید

تفاوت کفش ورزشی مردانه و زنانه

کفش‌های ورزشی مردانه و زنانه موجود در بازارهای جهانی، متعلق به برندهای مختلف و معتبری هستند که در طراحی و تولید بهترین کفش‌های ورزشی مردانه و زنانه با یکدیگر در رقابت‌اند. این نوع کفش‌ها شاید به ظاهر یکسان باشند اما تفاوت‌هایی مشخص بین کفش ورزشی مردانه و زنانه وجود دارد که آنها را از هم متمایز می‌کنند. در این مطلب مختصر از دانستنی‌های اسپورتلند به بررسی تفاوت‌های کفش ورزشی مردانه و زنانه پرداخته‌ایم.

 

شکل کفش مطابق با شکل پا

فرض بر این است که به‌عنوان یک قاعده کلی، پاهای مردان پهن‌تر و بزرگ‌تر از زنان معمولی است. تفاوت اصلی کفش اسپورت مردانه و زنانه در عرض کفش است. در مقایسه با کفش‌های مردانه، کفش‌های زنانه در قسمت جلوی پا و پنجه پهن‌تر و در پاشنه باریک‌تر ساخته می‌شوند که نشان‌دهنده تفاوت‌های جنسیتی در شکل پا است. شکل پا در واقع بزرگ‌ترین تفاوت بین کفش‌های مردانه و زنانه است. باید بدانید که کفش اسپورت زنانه به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که در قسمت جلوی پا پهن‌تر و در پاشنه باریک باشد. در طراحی کفش مردانه نیز معمولاً از پاشنه تا نوک پا پهن است.

- راهنمای انتخاب کفش دویدن زنانه


کفش ورزشی 

سایر تفاوت‌های کفش اسپورت زنانه و مردانه

واضح است که پاشنه پای زنان نسبت به جلوی پای آنها باریک‌تر است. پوشیدن کفش‌های اسپورت مردانه، برای زنان اصلاً مناسب نیست؛ چراکه باعث می‌شود قسمت پاشنه پا در داخل کفش بلغزد و منجر به بی‌ثباتی و ساییدگی آن شود. کفش‌های مردانه علاوه بر داشتن پاشنه باریک‌تر، در قسمت پنجه نیز پهن‌تر هستند. باز هم این یک دلیل کلیدی است که چرا زنان نباید وسوسه شوند که کفش‌های مردانه بخرند، وقتی پنجه پای شخص خیلی گشاد است، به این معنی است که کفشی که می‌پوشد به‌درستی جا نمی‌شود و احساس راحتی نخواهد کرد. اغلب کفش‌ها یکسان به نظر می‌رسند، با تنوع رنگی، اما اگر کفش از کیفیت خوبی برخوردار باشد، تناسب آن بسیار متفاوت خواهد بود. خانم‌ها گاهی اوقات کفش‌های مردانه را امتحان می‌کنند تا در ناحیه پاشنه به‌تناسب مناسبی برسند، اما معمولاً جلوی پا خیلی باریک است و باعث آسیب احتمالی یا مشکلات تاول می‌شود.

نکته جالب‌توجه این است که مردان همیشه می‌توانند کفش زنانه بپوشند به شرطی که اندازه کفش کاملاً مناسب باشد. چند تفاوت فیزیکی بین پاهای مردانه و زنانه وجود دارد که باید در نظر بگیرید. بااین‌حال، اندازه پا تفاوت اصلی کفش‌های مردانه و زنانه است.

- ویژگی های کفش ورزشی استاندارد چیست؟


وزن شخص

تولیدکنندگان کفش‌های ورزشی، هنگام ساخت کفش، وزن متوسط مردان و زنان را در نظر می‌گیرند به‌خصوص صاحبان برندهای معروف ورزشی، مدت‌ها بر روی فیزیولوژی پای افراد در کشورهای مختلف تحقیقات جدی انجام می‌دهند تا بهترین و باکیفیت‌ترین کفش‌ها را بسازند. دراین‌بین مطالعه وزن افراد به‌شدت حائز اهمیت است. میانگین قد و وزن یک مرد به طور متوسط بیشتر از یک زن است، به این معنی که در هر قدمی که یک مرد برمی‌دارد فشار بیشتری نسبت به یک زن وارد می‌شود. اغلب، طول سنج فوم میانی (سختی) کفش‌های زنانه نرم‌تر از معادل مردانه است. اگر وزن فرد بیش از حد سنگین باشد، قسمت کفی کفش را از بین می‌برد و شکل کفش را تغییر می‌دهد، و کیفیت و دوام آن نیز مشکل‌ساز خواهد شد.


- راهنمای انتخاب سایز کتونی ورزشی

 انواع کفش ورزشی زنانه و مردانه

حرف آخر

کفش‌های ورزشی یا اسپورت در هر شکل و اندازه‌ای هستند و پاها هم همین‌طور، به همین دلیل خرید یک جفت کفش ورزشی مردانه مناسب، یک انتخاب شخصی است. نکته مهم این است که پاهای مردانه و زنانه تفاوت‌های نسبتاً قابل‌توجهی دارند که این تفاوت‌ها، زمانی که شرکت‌ها کفش‌های مخصوص مردان و زنان را تولید می‌کنند، مشخص می‌شود. درک شکل و بیومکانیک پای شما به شما کمک می‌کند که کفش مناسب خود را انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که هیچ برندی کفش‌های ورزشی یکسان تولید نمی‌کند، و همگی جدای از رعایت شکل کفش و تناسب آن با پای زنان و مردان، تفاوت‌هایی را در طرح و رنگ ایجاد می‌کنند. این صرفاً یک ترجیح برند تولیدکننده است. بااین‌حال هرکدام کفش‌هایی را با درجه‌بندی آخر و اندازه خود می‌سازند. کفش ورزشی شما قطعه کلیدی برای انجام ورزش، پیاده‌روی و دویدن است، درصورتی‌که مردان و زنان کفش ورزشی متناسب با فرم خود را استفاده نکنند، احتمال ایجاد مشکلات مفصلی در قسمت ران و پاها بشدت افزایش پیدا میکند.