فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنما‌ی شستشوی کش پیلاتس

در راهنما / راهنمای نگهداری

کش پیلاتس یا کش بدنسازی، به کشی گفته می‌شود که در باشگاه‌های بدنسازی برای انجام یک سری حرکات ورزشی و یا اینکه در مراکز توان‌بخشی برای بهبود نا‌توانی‌ها‌ی جسمانی مورد‌استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این کش‌ها فقط به باشگاه‌ها یا محیط‌ها‌ی ورزشی ختم نمی‌شود. شما می‌توانید این کش‌ها را حتی بدون حضور مربی برای انجام فعالیت‌ها‌ی ورزشی خود استفاده کنید. استفاده از کش پیلاتس در هر محیطی به همراه تماس آن با پوست و عرق و رطوبت بدن، عامل جدی برای ایجاد میکروب‌ها و باکتری‌ها است. بنابراین اگر کش‌ها‌ی پیلاتس شسته نشوند، چیزی که به ارمغان می‌آورند نه‌تنها کمک به حفظ سلامتی شما نیست، بلکه می‌توانند باعث بیماری شما نیز بشوند. تنها گزینه برای رهایی از این بیماری و برگشتن به چرخه‌ی حفظ سلامتی، شستن این کش است.

همان‌طور که گفتیم آلوده شدن کش پیلاتس، موضوعی نیست که به‌راحتی بتوانیم بی‌خیال آن شویم. آلودگی‌ها‌ی (ویروس‌ها و باکتری‌ها) کش پیلاتس، می‌توانند از چندین طریق به بدن ما نفوذ کنند. این کش‌ها به دلیل کاربرد‌ی که دارند همیشه با پوست بدن در تماس هستند. شیوه‌ی انتقال بعدی به فضایی که اشغال می‌کنند، مربوط می‌شود. کش پیلاتس، کشی است که به‌آسانی و سرعت جمع می‌‌شود و فضا‌ی اندکی را هم می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود که آن را در هرجایی مثل کمد، کیف و ... قرار دهید. این حرکت باعث انتقال آلودگی کش به سایر ابزار‌آلات و وسایل می‌شود و به این ترتیب خیلی سریع با کوهی از منابع آلودگی مواجه می‌شوید که به‌ظاهر مرتب و تمیز به نظر می‌رسند؛ اما بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین منبع برای انتقال آلودگی و بیماری هستند. گویا شستن کش‌های پیلاتس، مهم‌تر از چیزی است که می‌اندیشیدیم. شستن کش‌ها‌ی پیلاتس نیز مثل هر چیز ساده‌ی دیگری نیست که بتوانید آن را به‌آسانی با چند قطره مایع و آب، شستشو دهید. به همین خاطر قصد ما از نوشتن این مقاله، آموختن نکات و مواردی در رابطه با شستشوی کش پیلاتس است. پس همچنان همراه ما باشید.


تاریخچه و انواع کش‌ها‌ی پیلاتس

همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، کش پیلاتس در باشگاه‌ها‌ی بدنسازی، مراکز درمانی و بعلاوه در ورزشی مثل یوگا به همراه پوشیدن لگ زنانه نیز کاربرد دارد. بسیاری از حرکات و تمرینات ورزشی را می‌توانید به‌وسیله‌ی پیلاتس، بهتر و اصولی‌تر انجام دهید. کش پیلاتس تنها یکی از نام‌ها‌ی این کش پر‌کاربرد است؛ بنابراین امکان دارد شما با شنیدن نام‌ها‌ی دیگر، آن را تشخیص ندهید. پس بهتر است همین‌جا با عناوینی که می‌توان به این کش نسبت داد، آشنا شوید؛ کش CX ، بدنسازی و تمرینی سه عنوانی هستند که به این کش ورزشی اطلاق می‌شوند.


شستشوی-کش-پیلاتس

این کش‌ها در ابتدا برای مراکز درمانی تهیه شده بودند. در مراکز درمانی فیزیوتراپی و درمان‌بخشی برای بهبود و یا حتی گاهی رفع مشکلات حرکتی و جسمانی افراد از کش‌ها‌ی پیلاتس استفاده می‌شد. به‌تدریج با افزایش توجه و علاقه نسبت به ورزش، این حوزه از خیلی جهات پیشرفت قابل‌توجهی را از خود نشان داد. در همین دوران به کاربرد‌ها و مزایا‌ی این کش، بهتر و تخصصی‌تر توجه شد. به صورتی که جای خالی این کش در بین آلات ورزشی بسیار حس می‌شد. با این اوصاف کش‌ها‌ی پیلاتس وارد باشگاه‌ها، یوگا و ... شدند و در فعالیت‌ها‌ی ورزشی نیز مورد‌استفاده قرار گرفتند. با استفاده از کش پیلاتس، حرکات و فعالیت‌ها‌یی قابل‌اجرا هستند که با تداوم انجام آن‌ها، در‌نهایت انعطاف بدن بیش‌تر می‌شود و از خیلی جهات توانمندی‌ها‌ی بدنی بالا می‌رود.

این کش‌ها به سه نوع تقسیم می‌شوند.

دسته‌دار

اگر قصد شما از خرید کش پیلاتس، انجام حرکات کششی و استقامتی است، یکی از گزینه‌ها‌ی عالی، کش نوع دسته‌دار است که در دو طرف خود دسته هم دارند.

شستشوی-کش-پیلاتس
شستشوی-کش-پیلاتس

حلقه‌ای

طول کش‌ها‌ی حلقه‌ای به ۳۰ تا ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. از آن‌ها برای تقویت ماهیچه‌ها‌ی پا و ران استفاده می‌شود.

نواری

به کش‌ها‌ی نواری می‌توان کش‌ها‌ی همه‌فن‌حریف هم گفت؛ چون برای هر نوع حرکتی در یوگا و تمرینات می‌توان از آن‌ها بهترین استفاده را کرد.

شستشوی-کش-پیلاتس

چه زمان‌هایی باید کش را شست؟

اگر به طور اشتراکی و همراه با شخص دیگری از کش پیلاتس استفاده می‌کنید، لازم است هر روز کش را بشویید و تمیز کنید. اگر این کش را به‌صورت کاملا شخصی استفاده می‌کنید، نیازی به شستشوی روزمره نیست. پس لازم نیست که وسواس به خرج دهید و هر روز کش را بشویید. لطفا شستشوی چند روز در میان و یا یک روز در میان کش پیلاتس را فراموش نکنید تا از آلودگی‌ها‌ی ناشی از آن در امان بمانید.

 مطالعه بیشتر: اسپاسم عضلانی چیست

نحوه‌ی شستشوی کش پیلاتس

لطفا شستشوی کش پیلاتس را همان‌طور که در این بخش گفته می‌شود انجام دهید و برای این کش‌ها از شوینده‌ها‌ی قوی استفاده نکنید؛ چرا‌که به مرور زمان به بافت آن آسیب می‌رسانند.

یک دستمال ضد‌عفونی‌کننده و یا ضد‌باکتری پوست دست بردارید و به کمک آن، کش را تمیز کنید. یک راه دیگر نیز وجود دارد اینکه از یک ژل ضد‌عفونی‌کننده‌ی ساده استفاده کنید و آن را روی پیلاتس بمالید. در ادامه با یک دستمال تمیز و مرطوب، کش را پاک کنید. برای شستشوی کش پیلاتس هم لازم است که از آب ولرم و یک شوینده یا پاک‌کننده‌ی ملایم استفاده کنید. دوباره به این موضوع اشاره می‌کنیم که شوینده‌ها‌ی قوی به‌تدریج می‌توانند بافت این کش را از بین ببرند؛ چون خواص اسیدی و یا بازی آن‌ها به‌شدت زیاد است و این میزان از قدرت برای آن‌ها خوب نیست.

خشک‌کردن کش پیلاتس بعد از شستشوی آن

حالا که شستشوی کش به پایان رسیده است، باید آن را خشک کنید. قراردادن کش پیلاتس در محیط خانه و یا در هوای آزاد، بهترین راه خشک‌کردن آن است. توجه کنید که این کش ورزشی را در جایی که نور خورشید به‌صورت مستقیم به آن می‌تابد، قرار ندهید؛ چون در غیر این صورت این نوع تابش کم‌کم کش شما را می‌پوساند و از کیفیت آن می‌کاهد.

برای شستشوی کش‌ها‌ی ورزشی پارچه‌ای و یا مینی لوپ‌ها‌ی پارچه‌ای نیز می‌توانید، آن‌ها را در داخل سطلی از آب ولرم و صابون قرار بدهید و به کمک دست‌ها‌یتان کم‌کم آلودگی‌ها‌ی آن‌ها را پاک کنید. خشک‌کردن این کش‌ها‌ی ورزشی را هم با قراردادن آن‌ها در هوا‌ی آزاد انجام دهید و در‌ضمن مراقب تابش مستقیم خورشید هم باشید.

نکته‌ای در رابطه با نگهداری کش پیلاتس

برای حفظ طول عمر کش پیلاتس و یا به عبارتی استفاده از آن برای مدتی بیش‌تر، حتما باید از ماده‌ای به نام پودر ریکاوری کش ورزشی استفاده کنید. با این کار لازم نیست بعد از یک مدت کوتاه، کش دیگری را خریداری کنید.

جمع‌بندی

نکاتی که در رابطه با شستشوی کش پیلاتس لازم بود را به شما ارائه کردیم، لطفا آن‌ها را بادقت مطالعه کنید و کاملا انجام دهید تا آسیبی به کش پیلاتس شما وارد نشود. در این صورت می‌توانید تا مدت‌ها با کش ورزشی خود فعالیت کنید، از ورزش لذت ببرید و سلامتی خود را حفظ کنید.در صورتی که نیاز به تهیه کش پیلاتس دارید میتوانید به فروشگاه اینرنتی ما اسپرت لند مراجعه فرمایید..