فروشگاه پوشاک ورزشی اسپورتلند

به فروشگاه اینترنتی اسپورتلند خوش آمدید !

راهنمای خرید پانچو ورزشی

در راهنما / راهنمای خرید

افرادی که به ورزش در روزهای بارانی و سرد علاقه دارند، حتما نام پانچو ورزشی را شنیده اند که از آن به عنوان یکی از ملزومات کوهنوردی یاد می شود. استفاده از پانچو ورزشی در فصل های سرد سال یعنی پاییز و زمستان و همچنین بهار به دلیل وجود بارندگی بسیار زیاد است.

اگر به ورزش کردن در چنین فصل هایی علاقه دارید، حتما به پانچو احتیاج پیدا خواهید کرد پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در زمان خرید پانچو ورزشی به طور کامل راهنمایی کنیم‌.

پانچو-ورزشی

تعریفی کلی از پانچو ورزشی

پانچو از پلاستیک یا پارچه هایی ساخته می شود که ضد آب است و آب را از خود عبور نمی دهد. این پوشش که در ایران بیشتر برای کوهنوردی استفاده می شود، ضخامت چندانی ندارد و دارای کلاه است که از خیس شدن سر و گردن در روزهای بارانی جلوگیری می کند.

پانچو ورزشی یا بارانی زنانه را می توان به عنوان بادگیری نیز استفاده کرد. خرید پانچو ورزش زنانه در ایران بیشتر برای کوهنوردی و طبیعت گردی انجام می شود، اما شما می توانید در انجام ورزش های دیگر که در فضای آزاد انجام می گیرد و مجبور هستید که زیر باران آن را ادامه دهید، از پانچو ورزشی استفاده کنید.

ویژگی های یک پانچو ورزشی

پانچو ورزشی با ویژگی های مختلفی تولید می شود که هر کدام از آن ها در مواردی خاص بسیار اهمیت پیدا می کنند‌ بنابراین قبل از خرید پانچو ورزشی حتما ویژگی ها و قابلیت های پانچو را بررسی کنید که در ادامه ویژگی های یک پانچو خوب بررسی شده است:

1 - پانچو ورزشی نباید زیاد گشاد و نباید زیاد تنگ باشد. پوشیده شدن راحت آن مد نظر است که اگر دارای گشادی مناسب باشد، هم زمان پوشیدن آن کوتاه است و هم اینکه از عرق کردن بدن جلوگیری می کند زیرا هوا در زیر آن نفوذ پیدا می کند.

2 - باید جلوی پانچو ورزشی زیپ یا چسب وجود داشته باشد تا در مواقع مورد نیاز بتوان آن را به راحتی و در کمترین زمان باز و بسته کرد.

3 - کیفیت جنس به کار رفته در آن به گونه ای باشد که ضخامت کافی و وزن کم را در کنار هم برای استفاده کننده فراهم آورد. پانچو ورزشی اگر بی کیفیت باشد، به راحتی پاره می شود و استفاده از آن فایده ای ندارد.

نکات مهم در زمان خرید پانچو ورزشی

حال که با تعریفی از پانچو ورزشی آشنا شدید، اگر احساس می کنید که خرید آن را باید انجام دهید، توصیه می کنیم نکاتی که در ادامه لیست شده است را به خاطر بسپارید:

پانچو معمولی یا پانچو یک بار مصرف، کدام را نیاز دارید

پانچو در دو نوع طراحی و تولید می شود که آن ها را در دو دسته پانچو معمولی و پانچو یک بار مصرف قرار می دهند. پانچو یک بار مصرف از پلاستیکی ساخته شده است که تنها قابلیت یک بار استفاده را دارد بنابراین باید پس از هر بار پوشیدن آن را دور بیاندازید.

در مقابل پانچو معمولی اینگونه نیست و آن را از پارچه شمعی ضد آب ساخته اند که می توانید، آن را بارها و بارها استفاده کنید پس قبل از خرید، توجه کنید که کدام یک از انواع آن نیاز شما را برطرف می کند.

تنوع رنگ در پانچو ورزشی زیاد است پس متناسب با نوع فعالیت و سلیقه خود آن را انتخاب کنید.

تنوع رنگ در پانچو ورزشی زیاد است پس شما در زمان خرید پانچو ورزشی نگرانی بابت رنگ پانچو نخواهید داشت. بهتر است که رنگ آن را متناسب با نوع فعالیت، زمان استفاده و... انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر بیشتر در روزهای برفی ورزش می کنید و یا به فعالیتی می پردازید، از پانچو با رنگ گرم استفاده نمایید.

اگر نیاز دارید، پانچو با افزایش سایز را خریداری کنید.

طراحان برخی از پانچوهای ورزشی را به گونه ای طراحی کرده اند که بتوان سایز آن ها را افزایش داد بنابراین اگر شما در یک روز بارانی و برفی تجهیزاتی همراه خود داشته باشید که آب به آن ها آسیب می رساند، می توانید سایز پانچو را تغییر دهید و این تجیهزات را نیز به زیر پانچو انتقال دهید.

سایز پانچو را بزرگتر از سایز خود انتخاب کنید.

پانچو یک لباس عادی نیست که آن را مطابق با سایز دقیق خود خریداری نمایید زیرا این پوشش بر روی تمام لباس هایی که شما پوشیده اید، قرار می گیرد و گاهی اوقات باید کوله پشتی و تجهیزاتی نظیر آن را نیز بپوشاند پس پانچو ورزشی را با سایز بزرگتر خریداری کنید.

لازم به ذکر است که سریع پوشیده شدن پانچو از اهمیت برخوردار است زیرا باید به محض شروع شدن باران و ... پوشیده شود تا از شما و تجهیزات همراهتان خیس نشوید پس اگر پانچو تنگ باشد، پوشیدن آن زمان بر است.

قیمت پانچو ورزشی در زمان خرید مهم است

در زمان خرید پانچو ورزشی یکی از مواردی که در انتخاب تاثیر گذار است، قیمت آن می باشد. قیمت یک پانچو تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون نوع، برند، فروشگاه، کیفیت و .. تاثیر گذار هستند پس میزان بودجه ای که به خرید پانچو ورزشی اختصاص داده اید را مشخص کنید تا انتخاب شما محدودتر و دقیق تر شود.

فروشگاه های اینترنتی به دلیل رقابتی که با هم دارند، برای خرید پانچو مناسب تر هستند زیرا قیمت هایی کمتر از بازار سنتی را برای محصولات خود تعیین می کنند که به راحتی و با چند کلیک ساده می توانید قیمت پانچو را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

کاربردهای پانچو ورزشی در مواقع اضطراری

استفاده از آن برای ساخت یک پناهگاه موقت

می توان در مواقع اضطراری از آن به عنوان کیسه خواب استفاده کرد.

استفاده به عنوان زیرانداز

جلوگیری از خیس شدن زخم ایجاد شده در بدن

استفاده به عنوان انبار مواد غذایی

مطالب پیشنهادی جهت مطالعۀ بیشتر: راهنمای کامل برای خرید بوت مردانه و معرفی سبک ها

کلام پایانی راهنمای خرید پانچو ورزشی

پانچو ورزشی یکی از ضروری ترین وسایل برای ورزشکاران در روزهای بارانی، برفی یا روزهایی که وزش باد زیاد است، به حساب می آید. پانچو ورزشی از پلاستیک و یا پارچه ساخته می شود که برای خرید آن باید به نکات و موارد مختلفی توجه کرد. در این مطلب هر آنچه که در زمان خرید پانچو ورزشی نیاز دارید را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم برای شما همراهان مفید واقع شده باشد.